Goedenmorgen iedereen. Ik heb een vraagje ik zit in de vroegeovergang en zit in de mmm. Nu ben ik een paar maanden gestopt met gonal f . Om te kijken of ik zal eitjes maak en gelukkig groeien ze nog. Nu heb ik dus 18 mei een ei van 18 en 1van 20 mm. Die dag pregnyl gespoten om 18 uur. 18-19-20 mei geklust. In de nachten. 10 dagen na pregnyl ging ik testen of de pregnyl eruit was. Dag 10 lichte streep (8dpo) Dag 11 lichte streep (9dpo) Dag 12 2 strepen donker (10dpo) Dag 13 iets lichter (11dpo) Dag 14 nog lichter (12dpo) Dag 15 wit. (13dpo) Nu heb ik gebeld naar de fertiliteitsarts vandaag en hij zeg dat ik te vroeg heb getest en dat hij niet kan verklaren waarom die zwangerschapstest 10 dpo donker was en nu weer licht maar ik moet nu stoppen met utrogestan en nog een week wachten of ik ongesteld word of niet en dan volgende week een zwangerschapstest doen. Maar is het niet zo dat ik dan een miskraam kan opwekken als ik stop met die utrogestan?? Ik weet niet wat ik nu moet doen of stoppen of doorgaan.. help . Nu weet ik nog niks over die testen.
Op 9dpo is de controle streep ook een stuk lichter, misschien was je urine minder geconcentreerd waardoor de test het toen niet kon oppakken maar op 10dpo wel? Stoppen met utrogestan wekt geen miskraam op gelukkig, maar sommigen hebben het nodig omdat ze tekort hebben aan progesteron. Alhoewel mijn arts het daar niet mee eens was, utrogestan is puur voor de innesteling volgens haar. Ik hoop voor je dat het raak is, maar ze zijn erg wit
Dank je wel voor he reactie . Ja het is vandaag echt wit gewoon geen streepje te bekennen. Volgens de arts is de pregnyl er nu uit en moet ik wachten op me eigen hcg als ik zwanger ben pfff ik denk zelf dat het allang een positieve test moest geven helaas ...
Ik adviseer altijd tot 15 dpo de utro te gebruiken. Dan testen... is deze negatief dan stoppen met utro en wachten op je ongi. Is hij positief dan doorgaan met utro en met testen om te kijken of hij oploopt. Maar als ik heel eerlijk ben dan had ik op 13 dpo wel een streep verwacht bij een zwangerschap Ik hoop dat ik het fout heb en je over een paar dagen toch een mooie streep hebt.
Haiii bedankt voor je reactie ... Jaaa dat dacht ik ook al dus ik moest nu wel een streepje zien .. Denk niet dat het raak is eerlijjk gezegd. Ik wacht wel tot in ong word.. want anders houd die utro het alleen maar tegen ook ... Bedankt lief dat jullie hebben meegedacht xxx
Owja wel raar he dat het dan op 10 dpo donkerder werd en dan weer af ik dacht gewoon dat het innestelen niet goed is ggegaan want ik test altijd 10of11 dagen na pregnyl negatief.dan heb ik een witte test.
Het kan zijn dat je urine op 10 dpo net meer geconcentreerd was en dus de hoeveelheid hcg ook waardoor de streep duidelijker was. Ik testte zelf met pregnyl ook altijd nog op 15 dagen nog licht posi met kv testen. Ook kan je lichaam elke keer weer anders op de hormonen reageren.