Tips voor pijnverlichting

Discussie in 'De lounge' gestart door KleineLai, 25 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.212
    113
    Ik heb sinds een paar dagen pijn in mijn voet/enkel. Sinds vandaag kan ik er niet meer op lopen omdat het zo’n zeer doet.
    Ik heb mijn klachten opgezocht en ik denk dat het een peesontsteking is in mijn enkel en/of misschien overbelasting van de banden/pees/pezen in mijn voet/enkel. Zoiets. Ik herken de pijn van toen ik een peesschedeontsteking had in mijn pols een aantal jaar terug.

Ik heb vrijdag een afspraak bij de huisarts maar tot die tijd zoek ik iets wat de pijn kan verlichten.
    Ik mag geen ibuprofen (ontstekingsremmer) vanwege de zwangerschap, en slik het liefst zo min mogelijk pijnstilling (paracetamol ed) ook vanwege de zwangerschap.

Zou zwachtelen kunnen helpen? Een bepaalde massage? Warmte of juist koelen?

Alvast bedankt :)

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Evt (laten) tapen?

3. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Regelmatig koelen zou kunnen helpen.

4. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Fysio inschakelen eventueel en toch ook wel paracetamol erbij anders ga je misschien anders "lopen" en heb je straks andere klachten erbij. Waarom vrijdag pas naar de huisarts? Met zoveel pijn zou je toch eerder gezien worden lijkt mij... Sterkte!

5. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ga naar de fysio of manueel therapeut! Die kan je heel goed helpen en eventueel tapen. Het tapen kan al zeker pijn wegnemen. En ook door behandeling kan de pijn snel verlicht worden. Blijf er niet zomaar mee doorlopen, dan maak je het alleen maar erger. Ben er zelf helaas bekend mee, een huisarts kan hier vaal niet veel mee.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Laten tapen inderdaad en anders goede stevige schoenen aan en zo veel mogelijk niet belasten.
    Verder kan je kijken of het helpt om een bad te nemen (mits je een bad hebt).
    Sterkte!

7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.212
    113
    Ik heb geen idee hoe dat moet.

Ja ik loop al als een dronkenlap.. lijkt me niet goed nee dus ik probeer zo min mogelijk te lopen. Als ik rust met mijn voet omhoog heb ik geen pijn dus ik stel pijnstilling zoveel mogelijk uit.

Eerder dan vrijdag is er geen plek. Ik zit al bij een vervanger want mijn eigen huisarts heeft pas maandag plek. Drukke periode blijkbaar.. zal wel covid gerelateerd zijn.

Fysio (verwijzing) ga ik naar vragen vrijdag.

Even opgezocht over de stevige schoenen en internet raad inderdaad een kleine hak aan, een harde zool en een zool dat bij de tenen iets omhoog gaat. Vanmorgen dus mijn laarsjes aan ipv mijn sneakers en dat ging een stuk beter.

Cin85 vindt dit leuk.
  8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Paracetamol mag gewoon hoor. Tijdens mijn zwangerschappen ook veel gehad vanwege rugklachten en zwangerschap gerelateerde klachten. Zwanger zijn is geen reden om met pijn rond te lopen. Ook in het ziekenhuis geven ze gewoon Paracetamol. Van pijn ga je ook nog raar lopen en dan krijg je weer op andere plekken pijn. Gewoon pijnstilling slikken.

9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.212
    113
    Ik weet dat het mag maar ik slik het liever niet. Ik wil eerst andere manieren proberen die de pijn kunnen verlichten.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  10. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Fysio heb je geen verwijzing voor nodig dus misschien kun je daar wel eerder terecht en kan die middels onderzoek een diagnose stellen en eventueel gelijk behandelen. Zou gelijk bellen misschien hebben ze nu nog wel plaats voor je.

Deel Deze Pagina