Vraagt een gynaecoloog altijd of je het geslacht wilt weten?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lovelittlebaby, 20 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    Donderdag heb ik mijn 20 weken echo bij de gynaecoloog. Nu lees ik in het boekje van de verloskundige en op internet dat ze niet altijd hoeven te vragen of je wil weten of het een jongentje of meisje is, omdat dat niet het doel is van deze echo.
    Nou zou ik dat niet heel erg vinden want dan doe ik wel een pretecho. Maar het leek mij zo leuk omdat ik het dan met kerst persoonlijk tegen de hele familie kan zeggen!

Iemand wel eens meegemaakt?

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hier vroegen ze het van te voren. Als wij het niet wilde weten sprak ze sowieso in de hij vorm. Nu wisten we het al dus kon het in de hij vorm blijven:). En anders gewoon zelf even vragen.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik begrijp je niet zo goed denk ik. Als jij graag wil weten of het een jongen of een meisje is vraag je dat toch gewoon? Ik denk dat ze zich meer indekken voor als iemand het juist niet wil weten.

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is niet het doel van de 20-weken echo om het geslacht te bepalen maar in de praktijk zie je het eigenlijk altijd wel. Dus als je het niet wil weten moet je het even aangeven, dan zeggen ze ook om weg te kijken op cruciale momenten. Je krijgt alleen geen garanties zoals bij pretecho's, dus je mag enkel terugkomen als ze bepaalde medische dingen niet goed konden zien en daar hoort het geslacht niet bij :)

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nou op zich kunnen er ook afwijkingen aan het geslacht zijn, dus ze kijken er wel degelijk naar. Of althans, het zou wel moeten :) En anders vraag je er toch om?

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dat schrijven ze zo omdat je niet het idee moet hebben van "even gezellig een echo doen om het gelacht te weten te komen". Het is echt een medische echo waarbij je ook vervelend nieuws kunt krijgen. Maar als je het graag wilt weten, kun je het aan het einde gewoon vragen.

7. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je het wilt weten inderdaad even vragen! Zullen ze echt wel zeggen dan, als je het niet wilt weten zou ik dit van te voren aangeven. De gyn in onze eerste zwangerschap vroeg niet of wij het wel of niet wilde weten en wij hadden niks gezegd. Toen verklapte hij het geslacht. Wij wilden het niet weten... Was overigens wel met de combinatie test.

Achteraf hoorden we dat deze gyn er om bekend staat dat hij niks vraagt maar het gewoon zegt. Geen ramp maar wel jammer

8. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Hier bij de 2 vorige zwangerschappen werd er idd gevraagd of we het wilde weten anders moesten we even wegkijken en zouden ze niks zeggen wij wilden het wel weten en toen werd het ons zelfs kort uitgelegd wat we zagen.

Het is idd niet het doel van de echo maar er word zoiezo ook naar gekeken.

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Als je het wil weten dan vraag je het op voorhand. Als je baby goed ligt, dan kunnen ze het makkelijk zien en wel vertellen. Maar het is idd niet het doel van de echo en je kan niet terugkomen moest het geslacht niet te zien zijn.

10. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Bij ons vroegen ze op de 20 weken echo of we het geslacht al wisten maar daarvoor hadden ze uitgebreid eerst alle orgaantjes etc bekeken. Wij wisten al op 17w dat het een meid ging worden maar hebben we dan toch nog maar eens laten bevestigen. Het is nog steeds een meisje :) :)

11. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Hier ook de 20w echo in het ziekenhuis bij de gynaecoloog ivm voorgeschiedenis van oudste zoon. Het eerste wat ze bij ons vroeg was of we het geslacht wilde weten. Dat was ook 1 van de eerste dingen die ze bekeek en tijdens de rest van de echo controleerde ze steeds even of het echt zo was. Wij vonden het echt een super fijne gynaecoloog.

Hopelijk heb je straks net zo'n ervaring!

Deel Deze Pagina