Heb hier laatst ook een topic geopend. Dat ik de pil had doorgeslikt ( tijdens doorslikken vergeten en overtijd ) Nu ben ik nog steeds niet ongesteld geweest.. 12 dagen overtijd. en 3 testen verder. Heb wel iets raars gehad lag 2 dagen geleden op bed, kreeg enorme buikpijn (onderbuik) dus ik ga na de wc en denk EINDELIJK het zet door.. OB ingedaan, soort van test want zat niks in me maandverbandje. En inderdaad wat bloed verloren. Nieuw maandverband voor en gelijk de pil opnieuw genomen ( pil is betrouwbaar eerste dag van menstruatie toch?? ) Word gisteren wakker, en ik zie gewoon helemaal niks meer, heel de dag verder ook niet, en vandaag ook niet.. ( Was dit wel een ongesteldheid, en heb ik het dan wel goed gedaan met de pil ) Word er nu echt heel erg onzeker van.. Sorry voor me gezeur en gezanik.. Maar misschien zijn er toch dames met ervaring..
Naar de dokter gaan en misschien bloed laten prikken? En de pil neem je toch niet de eerste dag van je menstruatie? Je menstruatie is juist je stopweek.... Of ik moet het nu verkeerd begrijpen....
Nou was gestopt met de pil, omdat ik van die pil echt vervelende bijwerkingen kreeg en over ging stappen op een andere. En als je dan de eerste dag van je menstruatie begint is die betrouwbaar.. Nu net de dokter gebeld, assistente snapt er ook niks van. Die gaat overleggen met de dokter, en dan moet ik om 11.30 even terug bellen en dan zal ik het wel horen.
Je zegt dat je gestopt bent met de pil. Dat je nog steeds niet ongesteld bent. Ik denk dat je lichaam gewoon op de hobbel is door het doorslikken, vergeten en stoppen van de pil. Het zijn wel hormonen die je hebt geslikt. En het is doidnormaal dat je op je menstruatie moet wachten na pilstop. Er zijn maar weinig vrouwen die meteen een keurige natuurlijke cyclus van 28 dagen hebben. Ik gooi het dus op ontpillen door het gerommel met de pil. Daardoor kan je bloeding in de stopweek ook weg zijn gebleven.
Nou heb altijd een cyclus gehad van 28 dagen. Met of zonder stoppen van de pil/spiraal.. Vandaar dat mijn huisarts het ook zo raar vind, had zelf ook al gezegd dat ik dacht dat het ontpillen was. Maar dokter en assistent denken van niet? Dus dadelijk om half 12 zal ik wel horen wat ze besproken hebben.. En dat ik dat kleine beetje bloed heb gehad, vond ze ook wel raar. Zal me dus benieuwen...
Niet alleen bijwerkingen, maar vertrouwde het ook niet helemaal. Dacht als ik wel zwanger ben, kan ik beter geen pil slikken...
ik zou ook even naar de dokter bellen om te vragen wat je nu moet doen met slikken van de pil. ik denk dat je je lichaam helemaal door elkaar aan het maken bent met het stoppen,vergeten en doorslikken van de pil.....niet goed hoor!! als je zwanger zou zijn zou de test ondertussen na 12dg wel positief moeten zijn.. je lichaam is gewoon vanslag!
Rare huisarts dan.. hoe weet je nu of je lichaam een cylcus heeft van 28dg na het vergeten,doorslikken en stoppen van de pil. je lichaam kan zeker wel aan het "ontpillen zijn". daarbij heb ik in de eerste maand van het ECHT stoppen met de pil na mijn menstruatie ook een bloeding gehad van 3dg met weinig bloed. heb toen de huisarts gebelt en die zeiden dat het kwam door het stoppen van de pil en ik gewoon moest afwachten.. ik lees dat bij iedereen hier wat stopt met de pil dus raaaar dat jou huisarts zegt het raaaar te vinden dat je lichaam na 28dg niet ongi wordt en die bloeding ook raaar is....dus ik ben heel benieuwd wat hij vanmiddag gaat zeggen! succes!!
Ja uieindelijk zei de huisarts dus ook dat het wel ontpillen was.. Zat er zelf ook wel aan te denken, maar omdat hun eerst zeiden van het is raar enzo raakte ik ook een beetje in de war haha.. Alleen omdat ik zondagnacht ''minimaal'' gebloed heb letterlijk 1 ob, heeft ze me verteld dat me pil onbetrouwbaar is de rest van de maand.. En nu had ik hier even berekend wanneer dan mijn vruchtbare dagen zijn dat zijn 8 - 9 -10 okt. En laat ik dan nu net op 8 okt met me vriend naar bed zijn geweest. ( Ik dacht bloed is ongesteld dus pil werkt?? ) Hmm najaa nu maar deze maand afwachten verder.. Groetjes
Afwachten maar, maar ik acht de kans nog steeds klein. Door het gerommel van de pil kun je ook je vruchtbare dagen niet zo goed berekenen. Je lichaam denkt niet opeens: hey, ze slikt de pil slordig. Hey, ze heeft nu ook sex. Weetje wat? Laten we nu dan ter plekke de eisprong maar plaats laten vinden......... Maar goed, aan de andere kant kan die bloeding ook goed een ovulatiebloeding zijn geweest natuurlijk. Maar willen jullie dan graag zwanger worden? Waarom stoppen jullie dan niet met de pil?
Ik las inderdaad dat het vorige maand ookal niet zo met de pil lukte! Dus neem aan dat er een kinderwens is? Ben het wel eens met de reactie hier boven mij,of stop met de pil of gebruik hem goed want dit is een aanslag op je lijf èn als je zwanger blijkt op het vruchtje. Mss handig om het veilig te doen totdat de pil weer gewoon werkt??