morgen vier ik mijn verjaardag. Onze dochter van 14 maanden loopt goed en grijpt naar daadwerkelijk alles. Op de tenen staan voor het aanrecht enz. En zo ondeugend.. nee.. wat is dat??Nu komt er visite. Hete koffie op de salontafels .. chips enz. Hoe pakken jullie dit aan ?
Goed opletten en gasten vragen hun koffie beetje naar binnen op de tafel te zetten en niet op de rand voor als ze langsloopt en ze waarschuwen dat als dochter langs wandelt dat ze even goed op hun koffie letten.
Loopt wel los is hier altijd goed gegaan, overgrote deel let zeer goed op. Ook voor het deel dat niet oplet gewoon koffie midden op de salontafel neerzetten. Hapjes zette ik overigens op de eettafel, konden ze het zelf pakken. Moet daarbij zeggen dat ons kind fikse voedselallergie had dus ze hadden strikte niet voederen instructie gekregen. Al vind ik het heerlijk dat kind nu 3,5 is en ik de havik modus uit kan zetten
Ik geef visite geen gloeiendhete koffie en thee als er kinderen in huis zijn. Ik ga daarin geen enkel risico nemen. Als iemand zijn koffie wel heel heet wil drinken komt die maar even in de keuken staan. Hapjes staan gewoon op tafel en de kleintjes krijgen een bakje met chips, rauwkost, rozijntjes etc. En als ze wel iets van de tafel snaaien vind ik dat geen drama.
Ik was altijd heel blij met mijn moeder. Die hield mijn kind in de gaten toen het nog zo klein was, zorgde voor een schone luier, eten en drinken en veiligheid!
Wij hebben hier toevallig vandaag de verjaardag van mijn vriend gevierd en mijn zoontje is ook 14 maanden en idd ook al geruime tijd een losloper en een giga ondeugd haha. We hebben hier ook rond de salontafel gezeten, waar hij dus bij alles bij kan. Met koffie/thee hebben we goed opgelet en waar mogelijk even anders gezet (op de tv kast of zijkant van de bank), maar de rest gewoon op de tafel gezet, het is voor hem immers ook een leerproces. Naarmate de verjaardag vorderde vond hij de tafel steeds minder interessant worden en ging hij gewoon lekker spelen met zijn zus en nichtje, maar hij heeft inderdaad wat meer dingen gesnaaid dan hij normaal zou doen en ook 2 keer een beker limonade te pakken gehad die hij heerlijk over zich heen gooide Maar goed, even schone kleren aan, doekje over de grond en probleem ook weer opgelost. Dus ja met de hete dranken even goed opgelet (gelukkig was dat alleen aan het begin van de verjaardag) en daarna liep het eigenlijk vanzelf. Vorige week zijn we trouwens bij de verjaardag van mijn nicht geweest en zij had ook een volle salontafel met van alles en dat was wel ff pittig, hij bleef overal aan zitten, dus toen veel dingen buiten bereik gezet. Maar vandaag thuis was dat dus veel minder het geval, toch minder 'spannend' ofzo.
Gewoon heel goed opletten. Je kindje tijdens de koffie even bij je op schoot houden( jij zonder koffie) en dan kan de visite gewoon drinken en anders aan de eettafel. Ik ben altijd panisch met hete dranken, het kan zomaar gebeuren. Alvast een fijne verjaardag
Ik vroeg meestal 1 iemand om op mijn zoon of dochter te letten rond die leeftijd. En ik zette ze ook vaak een poosje in de kinderstoel om even wat te eten en drinken, soms hielden ze dat door alle aandacht en drukte een hele poos vol
Bedankt voor alle tips. We zijn met best veel dus allemaal om de eettafel past niet. Ik denk dat ik inderdaad iedereen ga vragen op te letten. En zet haar even in de kinderstoel.
Koffie en thee zoveel mogelijk hoog zetten. Eettafel, vensterbank, extra tafeltje, enz. Of inderdaad je kind even in de kinderstoel of op shoot ofzo. Qua een chipje meeeten zou ik me minder zorgen maken. Eventuele nootjes zou ik dan weer wel hoog zetten.
Met koffiedrinken zou ik haar inderdaad even in de kinderstoel zetten. Zit ze er toch gezellig bij en kan er niks gebeuren.
Afgelopen weken 3 verjaardagen bij ons thuis gehad met een kind van 12/13 maanden die loopt. Koffie en thee werd gewoon vastgehouden. Kleine zat op schoot of in de kinderstoel. Later wandelde ze gewoon rond, speelde ze of zat ze op schoot. Iedereen lette gewoon op, maar bij hete dranken heeft ze niet gekund. Bij mijn zoon was het een ander verhaal, die was op die leeftijd werkelijk overal (niet overdreven) allergisch voor. Die hebben we dus panisch weggehouden bij alles en iedereen deed met ons mee
Wij hebben altijd sta tafels daar kan geen kind bij. Er zitten dan ook wel mensen op de bank maar die zetten het dan in de vensterbank. En de eettafel kunnen zulke kleintjes ook niet bij.
Dit en als er wel iets op de salontafel staat dan zit dreumes in de kinderstoel, staat alles ver op tafel en roept iedereen hier wel kijk uit, thee, pakken het op, of zetten dreumes weg.. eigenlijk liep het hier altijd los en werd het door iedereen adequaat opgepakt.
Dit dus helemaal, gewoon laten staan en goed opletten met de volwassenen. Hier leren ze van en de ouders ook.