Goedemorgen dames, Ik heb gister mijn eerste echo gehad, ik zou volgens berekeningen 8,4 weken zwanger ongeveer moeten zijn... dus verwachten we een baby te zien van ongeveer wel 2 cm.. nu zagen we op de echo gister een mini baby'tje van 0,5 cm.. dus 6,2 weken.. wel met een kloppend hartje.. Nu moet ik over 2 weken terug komen om te kijken of tie toch wel goed groeit .. vk zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken.. maar ik snap niet hoe ik 2 weken minder zwanger kan zijn.. Nu maak ik me zorgen... me laatste menstruatie was 24 november.. Iemand zo iets meegemaakt ?
Als je 24 november ongesteld was en je hebt een cyclus van 28 dagen, had je 8-12 je eisprong, was je 22-12 4 weken en was je gister 7 weken en 4 dagen. Toch? Of heb je een veel kortere cyclus? Weet je wanneer je eisprong was? Misschien had je dit keer een langere cyclus en had je je eisprong een week later? Dat het hartje klopt is wel positief!
Het is toch zo dat een eerste echo echt uitsluitsel biedt? Bij mij dachten ze ook (aan de hand van mijn laatste menstruatie) dat ik verder zou kunnen zijn. Maar de echo zette dat toch een week terug. Hier verder alles in orde tot nu... Ik hoop van harte dat het voor jou ook zo is!
Ik werd bij de eerste echo ook 9 dagen teruggezet, 2 weken later werd ik weer 7 dagen vooruit gezet. Het resultaat heb ik net naar de peuterspeelzaal gebracht 😉
Wanneer had je je eerste duidelijke positieve test?? Want als jouw eisprong 10-14 dagen later was dan de gemiddelde cd 14 dan ben je inderdaad ook korter zwanger
Ik ben ook meer dan een week (bijna 2 zelfs) achteruit gezet tijdens eerste echo. We dachten toen ook even dat het foute boel was, maar nu zit er een grote gezonde baby in mijn buik Blijkbaar had ik die cyclus een late eisprong gehad, terwijl ik nochtans een positieve ovulatietest had. Ik heb me er lang vragen bij gesteld hoe dit allemaal kon, maar ik heb het toen losgelaten en gewoon genoten van mijn zwangerschap. Hoe en wanneer onze baby is gemaakt zullen we dus nooit weten
Bedankt oor jullie antwoorden meiden, toch wel een beetje gerist gesteld.. mijn positieve test had ik eerste kerst dag.. dus 25 dec.. terwijl ik 24 dec nog negatief testen.. Fijn on te horen dat er meer "weken terug gezet " zijn bij anderen.. toch iets meer hoop. Nu nog 2 weken wachten voor de volgende echo.. zo jammer want had morgen een etentje gepland met me familie om het ze te vertellen..
Ik kijk trouwens in je berichten terug en je schrijft op 30 december dat je 5 weken bent. Dus kan je nu nooit op ruim 8 weken zitten
Dan zat je gister op 7+1. Dus je bent 6 dagen teruggezet, ik vind dat best meevallen, met meten zitten ze er op deze termijn zo een paar dagen naast. Komt vast goed!
Ja klopt jullie hebben gelijk.. wat gek.. ik had een app gedownload mama&zo en daar me gegevens ingevuld en die gaf aan 8 weken.. vandaar dat ik dacht 8 weken.. en de assistenten van me vk had de echo gister geplaatst omdat ik dan 8 weken zou zijn had ze me verteld toen ik me eerste dag van me laatste menstruatie had.. Maarja in iedergeval ben ik weer blij.. zal vast goed komen☺️
Wat ik me nu afvraag, je laatste menstruatie was 24 november. Dat was toch wel de eerste dag van je menstruatie of heb je misschien de laatste dag van je menstruatie gepakt?