Hoi allemaal, Pfffff ik ben er nog beduusd van... Sinds maandag weet ik dat ik zwanger ben. Super onverwacht maar ook zeer gewenst. Ik ben nu z,on 10 weken en alles gaat goed. Op zich natuurlijk sowieso goed nieuws, ware het niet dat ik een zgn oudere mama van 45 ben! Ea brengt meer risico's en ook een hoop vragen met zich mee, dus ik vroeg mij af of hier nog meer veertig plus mama's zijn? Lizzy
Ten eerste gefeliciteerd!! Wauw en dan al meteen 10 weken. Fijn hoor. Ik ben zelf 37 dus niet een 40-plusser maar voel me ook een iets 'oudere' zwangere. Hoeveelste kindje is het??
Hier ook een oudere mama van 41! 2,5 week geleden ben ik na een supersnelle bevalling van 2 uurtjes voor de 4e x mama geworden!
Hoi Lappie, Het wordt mijn derde, maar tweede biologische kind. Moet ik misschien even uitleggen. Mijn oudste zoon is 20 en mijn jongste dochter is 15( geadopteerd). Grappig dat jij zegt dat je je toch wel een 'oudere'mama voelt. Waar zit hem dat in? Reactie van anderen? Merk dat dit voor mij wel bepalend is.. terwijl ik mijzelf niet oud voel Eind dertig is eigenlijk zón beetje de gemiddelde leeftijd tegenwoordig.
Hoi Cindy, Wat een supersnelle bevalling. Twee uur, ik teken ervoor!! Gaat het goed? En hoe voel je je lichamelijk? Ervaar je dit anders dan toen je jonger was?
Gefeliciteerd! Ik kreeg mijn eerste -kerngezonde- kind op mijn 40e. De zwangerschap is ook prima verlopen. We zijn ruim 4 jaar aan het proberen voor een 2e, maar verder dan 4 miskramen, waarvan de laatste 2 maanden geleden, zijn we helaas niet gekomen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het 'einde oefening' voor ons was, maar dit, en enkele andere succesverhalen, geeft me toch weer een klein beetje hoop
Hoi Nefetary, Ik besef mij idd dat dit een succes verhaal is, maar het kan dus echt!! Houdt hoop meid, ik zal zal voor je duimen. Liefs Lizzy
Wat een verrassing! Gefeliciteerd! Ik ben 36 en ervaar het ook zo. Bij mij heeft het wel met de "36 jaar" grens te maken. Overal lees je dat het zwanger worden en zwanger zijn vanaf 36 jaar als iets heel anders gezien wordt. Het is trouwens niet dat mijn omgeving dat zo ziet. Ik zie dat zo. Ik voel mij niet oud, maar krijg wel de indruk dat 36+ oud is als ik over zwangerschap enzo lees. En als je echt naar de cijfers kijkt, dan valt het risico enorm mee en worden er echt nog grotendeels gezonde kindjes geboren. @Nefetary: Mijn duimen draaien ook voor je! 5x recht is scheepsrecht, toch?
29 is de gemiddelde leeftijd voor het eerste kind... Ik hoop op mijn 40e verjaardag positief te testen van mijn derde kind... is ronde 10.. weet niet hoe lang we het zullen blijven proberen
Gefeliciteerd! Prachtig. Als je boven de 35 bent dan krijg je dacht ik gelijk meer controles. Heb je al een verloskundige gebeld? Ik weet het even niet meer, zal de zwangerschap wel zijn.. maar goed, er zit hier geloof ik wel een club op het forum met 35+ mama's.
Ben zelf twee weken voor mijn 38ste verjaardag bevallen van mijn dochtertje na een vlekkeloze zwangerschap. Eén van mijn vriendinnen is op haar 47ste voor de eerste keer moeder geworden, ook van een dochter en ook na een vlekkeloze zwangerschap én bevalling. Hier in Spanje wordt er niet moeilijk over gedaan of raar tegen aan gekeken er zijn hier vrij veel vrouwen die nog een kind krijgen na hun 40ste. Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!
Hier een aanstaande mama van 39. Voor mijn gevoel een oudere mama, maar ik moet zeggen dat in mijn omgeving nog niemand dat (tegen mij) gezegd heeft. Dus het zit denk ik echt in mijn hoofd. Een vriendin van mij was ruim 40, maar voor haar was het de 3e. Bij ons is het de eerste... Gefeliciteerd in ieder geval!
ik ben zeven weken zwanger van mijn tweede kindje.......... ik durf het nog niet uit te spreken, daar ik dacht dat ik niet meer zwanger kon raken........... ik ben 41 jaar,,,, en hebben een zoon van 12... heb jaren in de medische molen gezeten en het in 2011 allemaal van ons afgezet............ik hoop zo dat het allemaal goed mag blijven gaan......
Ook ik herken het. Ik heb mijn oudste gekregen toen ik 21 was en heb altijd geroepen na mijn 30e geen kinderen meer te willen. Helaas liep mijn leven anders dan gepland, dus de 2e is geboren toen ik 35 was en de 3e dit jaar op 37 jarige leeftijd. Ook ik vind mezelf een oudere moeder, vooral omdat wij ook nog een pleegdochter van 22 hebben . Wel merk ik dat ik nu ik ouder ben meer kan hebben van de kinderen, ik ben veel geduldiger en laat ook makkelijker de boel de boel en ga wat leuks doen met ze. Dan denk ik, ach morgen weer een dag en geniet zoveel mogelijk van mijn gezin. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan.
Gefeliciteerd! Mijn kinderen zijn geboren toen ik 36 en 38 was, nog hartstikke jong dus Ben pas op kraamvisite geweest bij een mama van 46. Prachtkereltje heeft ze gekregen, en zij zag er ook helemaal op-en-top als stralende kersverse moeder uit. Natuurlijk zijn er risico's, maar er zijn ook kansen dat het helemaal goed mag gaan. Ik hoop op een voorspoedige zwangerschap voor je, en straks een prachtige en gezonde baby.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Volgens mij zijn er meerdere 35+ & 40+ clubs hier op het forum. En anders kan je er zelf ook 1 starten natuurlijk! Hopelijk is alles gewoon goed met je kleintje