ook wij hebben elk jaar dat puzzel probleem. je moet jezelf klonen wil je iedereen met kerst kunnen zien. we hebben 2jaar geleden besloten om daarmee op te houden met al dat geplan. we hadden geen zin meer in dat gestress en idd, we hadden in november al geen zin meer in kerst. dit jaar met kerst nodigen we schoonfamilie uit op 2e kerstdag, en mijn familie op 28ste. weekend valt mooi na kerst en dan hebben niet veel mensen plannen. dus wij hebben hier 4 dagen kerst dit jaar kerstavond komt niemand, 1e kerstdag met gezinnetje, 2e kerstdag schoonfamilie. 27ste lekker niksen en bijkomen van 2e kerstdag en de 28ste komt andere helft van de familie wie niet kan, die kan niet. dan zien we ze wel een andere keer op een niet-feestdag. of we gaan er met oud en nieuw heen waar we met kerst niet zijn geweest ofzo.
Haha heel vervelend... Wij hebben een paar jaar geleden besloten het niet meer te vieren met mijn familie, veel te druk en al dat nep gedoe met fijne kerst etc en een nieuw jaar etc, terwijl ze elkaar eigenlijk haten of wat dan ook.. Wij gaan alleen nog elk jaar naar mn schoonmoeder in limburg, omdat we die een paar keer per jaar maar zien. De andere kerstdag is voor ons zelf
Hier is het de laatste jaren kerstavond met mijn ouders, 1e kerstdag lekker voor onszelf. Gaan wel bijna altijd nog ff bij schoonzus koffie drinken, maar dat is gezellig. 2e kerstdag bij schoonouders thuis. Dit bevalt ons prima.
Ik vind de kerstdagen altijd juist gezellig met de hele familie.. Maar misschien heeft niet iedereen zo'n leuke familie als wij hebben Maar goed, wij vieren eerste kerstdag altijd met mijn ouders, en tweede kerstdag met schoonouders. Mijn broer met gezin wil maar één dag van de kerstdagen met familie doorbrengen, en is hij dus 1x in de twee jaar van de partij.. Helemaal prima. Bij schoonfamilie net zo, komen we wel is het goed maar hebben we wat anders en/of gewoon geen zin is het ook prima. Geen verplichtingen en dat maakt het misschien ook wel gewoon leuk.
Wij hebben niet zo'n grote familie. De familie (verre neven en nichten) staan nu wat verder weg van ons, we doen nu minder moeite om hen te bereiken. Want altijd is het: jaaa we bellen! En vervolgens hoor je zo een half jaar niets. Een kerstdag is het naar mijn ouders, waar ook mijn zus, zwager en hun dochter meekomen. Andere kerstdag naar mijn man zijn zus. Man heeft geen ouders meer helaas. Beiden overleden en ook stiefmoeder dit jaar overleden.
Oh dat is hier ook. En daar zijn we zo klaar mee. Bij mijn schoonmoeder mogen ze ook zowat niet bewegen en spelen ivm haar vele beeldjes en prulletjes. En bij mijn ouders is het zo'n rommel (mijn vader is een verzamelaar in ergste vorm) dat er nauwelijks plek is. Dit jaar gaan we 2e kerstdag naar Brandweerman Sam. Voor de rest weten we nog niet. En 1e gaan we brunchen bij een hotel in de buurt evt met mijn familie erbij en anders gaan we alleen met het gezin.
Pfffff kerst......... wij blijven dit jaar met z'n 3tjes thuis. Ik heb geen contact met so, vl begint dat langzaamaan op te bouwen na een hoop gezeik de afgelopen anderhalf jaar. Omdat dit voor zl de eerste kerst is die wat bewuster meemaakt en het de laatste kerr is met z'n 3tjed gaan we lekker thuis genieten. Mijn ouders zijn schatten en snappen gelukkig dat we niet komen. Want tja, als we daar wel naar toe gaan krijg je dat gezeik weer he Conclusie: lekker thuis!
zo blij dat mijn schoonouders geen kerst vieren wel zijn er meerdere bij ons in de familie die gewoon moeten werken met de feestdagen maar die komen dan later of wat dan ook gelukkig maakt niemand hier er een probleem van anders was de lol er snel af. kindjes lekker samen spelen, spelletje doen, lekker eten kortom gezelligheid
Hahah wat een herkenbaarheid Wij hebben dat dilemma ook elk jaar en ook nog eens de vriendenclub erbij en ons nichtje dat 24dec jarig is dus wij hebben in Juli al besloten weg te gaan met kerst en eens een keer met ONS gezin samen kerst te vieren,ohhh wat heerlijk,kijk er nu al naar uit!
Wat een vreselijke kerst hebben sommigen haha...krijg er helemaal beeld bij. Nee dan zou ik er ook geen zin meer in hebben. Hier loopt het altijd wel goed eigenlijk...komen er elk jaar wel uit hoe en wanneer en dan is het ook gezellig. Spelletjes e.d.
Gelukkig hier nooit echt een dilemma en touwtrekkerij. Daardoor ook altijd heel veel zin in de kerstdagen. We vieren 1 dag lekker bij ons thuis met mijn ouders en 1 dag gaan we in de middag naar mijn schoonfamilie. De ochtend hebben we dan lekker voor ons zelf.
Wij hebben er bewust voor gekozen om lekker weg te gaan,dat wilde altijd al,maar nu is ons gezin 'compleet' en kerst is best duur om weg te gaan en we hebben nu het geld ervoor over en dit jaar dus lekker weg. Ook is onze oudste nu leerplichtig dus moeten we wel in de schoolvakanties weg. Mijn schoonfamilie is altijd zo dwingend met de kerst,eten hier,familie zus,bakkie zo... En tijd voor onze kids valt dan weg...
ik zou ook voor schoonfamilie kiezen, hun vieren echt kerst uitgebreid en kunnen allemaal maar 1 dag..
Hier gaan we altijd eerste Kerst naar mijn so en 2e Kerst naar mijn ouders. Dat doen we al jaren, dus iedereen (alle aanhang en familie ervan) plant het op deze manier. Heb je trouwens geen zin, of tijd, of wil je wat anders, ook prima. Maar door die ongedwongenheid vind ik het juist leuk en gezellig om te gaan. Bij mijn so gaan we het ene jaar uit-brunchen en het andere jaar doen we iets thuis, niet ingewikkelds, maar wel lekker. Verder als de kinderen op bed liggen spelletjes doen. Mijn ouders hebben nog te maken met beide ouders, die ook 2e kerstdag komen. Dan is de oudste 89 en de jongste 1 jaar. Mijn vader zorgt dan voor een buiten-activiteit (soort speurtocht) waar iedereen nog aan mee kan doen. Vindt iedereen altijd super leuk. Daarna makkelijk eten, stampot, soep of brood Ik zie er dan ook nu alweer naar uit! En als ik jou was, dan zou ik inderdaad naar mijn schoonouders gaan en na je werk naar je eigen ouders. Ik zou ook het praktisch oogpunt als uitleg gebruiken.
Eerste kerstdag en 2e kerstdag schoonouders.. Staat hier gewoon vast voor alle fámilies dus geen gezeik
Wij hebben het dan misschien iets makkelijker: onze oudste dochter is 1e kerstdag jarig en dan vieren we het ook. dus iedereen die wil komen, komt dan en 2e kerstdag vullen we dan zelf in. We zouden dan naar mijn ouders kunnen gaan, omdat mijn vader dan jarig is, maar de laatste jaren viert hij zijn verjaardag voor zijn kinderen + aanhang een paar dagen later.
Ik ben blij dat ik dit 'probleem' niet heb! Ik kom uit een horeca familie dus kerst was hier geen verplichting. Ja, om mee te werken s dat nodig was Dus toen ik mijn man leerde kennen ben ik eigenlijk gelijk duidelijk geweest... Één dag 'verplichte kost' en verder doe ik er niet aan. Dus één van de schoonoudersetjes krijgen ons een dag en de tweede dag doen we wat wij willen. We hebben het ook een paar jaar in eigen handen genomen en kerstavond bij ons met alle familieleden. Dus hier geen getouwtrek, we proberen het om en om te doen. En als wij een massaal feest geven, doen we verder nog vrij weinig. Of vrijblijvende dingen. Ik houd helemaal niet van dat kerstgezeur. Waarom een boom in je kamer met ballen en lichtjes erin??
Heel herkenbaar! Daarom vandaag stiekem een weekend weg geboekt. Niemand de het weet. Manlief krijgt het met Sinterklaas cadeau als zijn ouders er bij zijn 😊😝😱
De eerste jaren dat wij samen waren, reden we ook heen en weer met de feesten, gelukkig geen geschillen gezien mijn schoonouders kerstavond/nieuwjaarsavond vieren en mijn familie de dag zelf. Maar toen we een keer erge sneeuw hadden en daardoor problemen om ter plekke te raken (zijn ouders wonen aan de andere kant van 't land), hebben we besloten om zijn ouders met kerst aan te doen (toen bleven we nog slapen, nu met kinderen niet meer maar sinds vieren we ook overdag) en mijn familie met nieuwjaar. Alle jaren zelfde formule dus iedereen is het nu ook zo gewend. Allicht doen we kerst dit jaar weer bij ons (heb nog onwijs veel opruimwerk *bloos* wegens wasovervloed) en ik zie het dit jaar dus niet echt zitten, maar zijn ma kan niet meer dus ja...