Nou, ik zeg altijd tegen m'n moeder, verwen hem maar lekker want daar ben je oma voor! Zolang het binnen de perken blijft... Ikzelf wil ook welleens ergens appelmoes bij en dan kan ik ook niet zeggen: Mama lekker wel en jij niet!! Ik zou er me absoluut niet druk om maken, tis maar appelmoes
Ik snap je punt wel: het gaat je erom dat het wordt gebracht alsof hij ineens rode kool lekker vond, terwijl hij natuurlijk alleen maar vanwege de appelmoes at. Dat zou ik ook niet tof vinden en ik zou dus ook gezegd hebben dat dat nou niet bepaald bijzonder is Verder zou ik hooguit nog hebben gezegd dat het bij mij thuis niet zal gebeuren dat overal appelmoes overheen gaat als mijn zoon iets niet lust, maar discussie zou ik er niet over gaan voeren, hoor. Zonde van de energie, want veel mensen van mijn ouders' generatie vinden het idd geen punt om het wél zo te doen. Is praten tegen een muur, denk ik. Dus, TS, ik snap je, je hebt gelijk (vind ik), maar ga er verder gewoon niet over in discussie. Totaal zinloos.
Overal appelmoes over vind ik not done, maar hier wordt ook eigenlijk alleen maar rode kool gegeten met appelmoes. Zijn dat beide vanuit huis gewend hihi én rode kool blijft geen favoriet van ons allebei, maar met appelmoes is het net te doen
Poeh, wat een ophef over een beetje appelmoes! Rode kool met appel (moes) mmm lekker, dat lust ik ook! Appel is gezond, rode kool ook. Ik zie het probleem echt niet. Ze hebben gezond gekookt en hij heeft gesmuld
was het maar zo dat het kindje alles zou eten vanwege appelmoes, dan haal ik meteen appelmoes in huis! mijn zoon zou rodekool of wat dan ook niet eten alleen omdat er appelmoes bij is. maar goed, ik zal t nu echt uitproberen.mijn jongen is een slechte eter en eet geen groente. wat dan ook ik doe eet hij niet. alleen rauw eet hij paprika tomaat komkomer worteltje en soms ui. dan maar heel weinig. koken bakken stomen etc helpt niks. misschien appelmoes gaat hier wel werken.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik zeg toch nergens dat alle kindjes alles eten als je er appelmoes overheen gooit...? Maar voor veel kinderen werkt het wel (ik kan het weten: ben er zelf ook groot mee geworden, maar lustte dus later nog steeds helemaal niks...) Ik hoop voor jou dat het voor jouw kind wel werkt
hmm zeker uit een pot.. is er weinig gezonds aan appelmoes hoor er zit appel in.. maar ik zou voor de zekerheid volgende keer toch even het etiket lezen! "vroeger" maakte ik zelf appelmoes zonder extra suiker geen idee waarom ik dat nooit meer doe Was echt heerlijk. En eh.. ik denk ook niet dat het perse om de appelmoes ging maar om de manier waarop ze te kijk werd gezet? Met als inzet natuurlijk de appelmoes.. maar zoals ze het in de openingspost schreef.. irriteerde het zelfs mij. alsof ze wilde zeggen "kijk hoe goed ik ben, hij eet BIJ MIJ wel rode kool". en dan is appelmoes er overheen natuurlijk wel een beetje vals spelen. Ikzelf had dan ook wel iets gezegd in de richting van "met appelmoes is alles lekker.. ".
Lastig hoor... Zo heeft iedereen z'n ideeën. Julia eet gewoon met ons mee wat de pot schaft. En ja, ik vind boontjes en rode kool ook niet zo lekker zonder appelmoes, maar gelukkig niet bij elk eten wat we hebben. Wel prak ik vaak dingen wat we met aardappels eten, maar ook soms in stukjes. Doe ik zelf ook. Soms met een sausje in een prutje, soms naast elkaar, soms met jus, soms... En zo heeft iedereen z'n gewoontes. Misschien moet je je zoontje bij je schoonouders maar lekker laten genieten van de appelmoes, en thuis oefenen zonder De verschillen kennen je kids toch snel genoeg, en het geeft ook niet als er bij opa en oma andere gewoontes zijn, toch? Appelmoes is nou ook geen mayonaise ofzo
@gentle: ach wij zijn ook minder strikt wat betreft oap/oma maar toch maken ze het soms bonter dan ons lief is en zelfs al eens soort van ruzie gehad met iemand die vond dat het gemeen was dat AS geen frietjes met een frikadel kreeg maar gekookte aardappel met overheerlijke forel. Ipv kindermenu eet ze namelijk meestal mee uit mijn bord. (en toen zeker.. ze was net 2 ) Waren op vakantie met familie.. ze hebben echt een week lang zeer opzichtig niks gezegd over onze eetgewoontes. Dus wij hebben maar niks gezegd over de onderhandelingsslagen die zij aan tafel moesten voeren om er iets anders dan frietjes in te krijgen En laatst ergens anders.. "weet je zeker dat ze geen kindermenu wil als we naar de chinees gaan?" Ja dat weet ik heel zeker. "zal ik er dan extra frietjes bij doen?" "ja dat kan.. maar ze eet liever nasi... dus speciaal voor haar hoef je het niet te doen.. "
Volgens mij is dit helemaal geen topic van "mijn schoonouders doen dingen die ik helemaal niet wil hebben!" Zoals ik het lees vind TS het prima als ze hem appelmoes voeren als hij daar is. Maar inderdaad, als SO dan vol overtuiging gaan lopen zeggen "Bij MIJ eet hij wel rode kool hoor" zou ik ook heel hard gaan lachen, ja met appelmoes eroverheen wel ja, zo lust ik er nog wel een paar (al dan niet met appelmoes).
ik heb het al 2 keer geprobeerd=rodekool met appelmoes, hij proefde wel(proeven doet hij wel altijd)maar at niet verder. 2de keer geen hap van genomen. hier werkt dus appelmoes helemaal niet. appel vindt hij wel lekker maar hij vond appelmoes alleen echt vies.
jazeker mag jij je principes hebben! Ik vind dat je echt groot, groot gelijk hebt!! Sterker nog, ik vind dat jouw schoonouders te ver zijn gegaan en voorbij zijn gegaan aan jouw opvoeding en regels en dat is heel kwalijk en respectloos naar jou toe. Ik zou daar ook flink pissig over zijn! Nou is het wel makkelijker gezegd dan gedaan, zeker met schoonfamilie. Ik ben helaas gezegend met zo'n echte schoonmoeder, een bemoeizuchtige trut is het en ik heb momenten gehad dat ik haar wel kon wurgen, echt waar. Het is noooit goed wat ik doe met de kinderen en mijn vriend vindt dat ik mijn gemak maar dien te houden bij zijn ouders (uit respect ofzo omdat ze oud zijn?), maar zoals zij zich bemoeit met vooral de baby is echt te erg. Ben laatst echt een keer heel demonstratief met baby boven gaan zitten onder het mom van voeden, maar had het gewoon gehad met ze. (Rein was toen wel pas 6 weken ofzo hoor en ik nog erg post-partum qua hormonen, maar toch) Hm opeens een heel verhaal over mij geworden, het raakt me echt wat je hier vertelt. Wat bezielt die mensen toch, om zich zulke vrijheden te permitteren over de kinderen van een ander?
Ik snap je probleem wel en niet. Oke niet overal appelmoes bij maar bij rode kool hoort toch appelmoes.
Nou hier niet hoor. Hier hoort helemaal nergens appelmoes bij. Sausjes zijn voor bij friet (met uitzondering van pindasaus bij bami en nasi)
Mijn schoonouders gaven het vroeger ook aan mn man.. die eet nu dus nog steeds bijna alles met appelmoes.... Bij jayden wil ik het gaan beperken, vind niet dat het bij elke maaltijd erover heen hoort. Maar ja leg hun dat maar eens uit want hun zijn niet anders gewend.