dreumes 22 maanden (gecorrigeerd 19 maand) en fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ons Kleintje, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi, ik denk dat het best ongebruikelijk is dat een kindje heel lang de fles drinkt ipv uit een beker, maar ik wil het hiermee even checken. Wat is gangbaar? Zijn er hier meer mensen met een kindje van rond de 20 maanden die nog (alleen nog maar) uit een fles drinkt?

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier waren ze na 1 jaar al van de fles.

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John heeft alleen 's avonds voor het slapen gaan nog een fles voor de rest eerst een rietjesbeker en nu zo'n sportfles en met eten een gewone beker

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Overdag sinds 2 maanden een tuitbeker, daarvoor ook alleen fles. Geen probleem. En nu elke avond lekker uit de fles.

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje is 19,5 maand en drinkt al tijden niet meer uit een fles. Hij drinkt alles uit een rietjesbeker en af en toe ook uit een gewone beker.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste weigerde al het drinken dat niet in de fles zat. Hoogstens 3 slokken uit een (tuit) beker en dan staakte hij.
    Alleen met 18 maand mocht hij naar de volgende kdv groep en daar gaven ze liever geen fles meer. We hebben toen geprobeerd het af te wennen.

Eerst "zacht" door alleen nog het drinken bij ontbijt, lunch en voor het slapen uit de fles te geven. Maar tussendoor dronk hij dan eigenlijk niks. Dat werkte dus ook niet. Daarna toch doorgezet, en de fles weg gezet. Alleen nog de tuit&beker continu aangeboden. De eerste ochtend was het even lastig, in de middag dronk hij porties van 20-30cc per keer. Op de 2e dag ging het nog beter en op dag 3 dronk hij weer zijn oude volume..

De jongste met 13 maand krijgt nu nog 1a2 keer per dag de fles, maar die wisselt wel met de tuit/beker.

7. adi

adi Niet meer actief

Ok, misschien dat jouw zoontje door zijn medische achtergrond meer moeite heeft met het leren drinken uit iets anders als een fles? Kan hij het motorisch nog niet, of is het meer weigeren?
    kan zijn broer wel uit een (tuit)beker drinken?

hier dronken ze op die leeftijd nog melk uit een fles en de rest uit een tuitbeker of zo'n sportflesje.

8. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Onze dochter drinkt 's morgens nog uit de fles (melk). Dit doen we omdat ze op geen enkele andere manier melk wil drinken. Verder zijn we wel op tijd begonnen met het leren drinken uit een tuitbeker, ze heeft nu al een poos een rietjesbeker en sinds en poosje drinkt ze ook regelmatig uit een gewone beker.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen wij 3,5 jaar geleden op de 2e verjaardag van een kennisje kwamen, dronk dat meisje nog uit een fles en Eva uit een gewone beker (die was toen 15 maanden). Was even een gek gezicht, maar dat kindje drinkt nu prima uit een gewone beker. Was gemakzucht van de ouders.
    Eva dronk vanaf 10 maanden niet meer uit een fles, wel nog aan de borst tot 14 maanden (vanaf 1 jaar alleen nog voor het slapen 's avonds).
    Lisa dronk vanaf 2,5 maand helemaal niet meer en vanaf 8,5 maand alles uit een gewone beker, maar goed, dat was een geval apart ;)

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier dronk dochter nog met 2,5 uit de fles....geen gemakszucht maar ging gewoon niet uit andere bekers...en toen ineens kreeg ze door hoe een rietje werkte en was het over...geen fles meer!!

Zoontje kan nu al uit alles drinken..maar vind flesje nog zo fijn voor het slapen gaan...dus krijgt hij die nog...maar binnenkort hoop ik die er ook af te krigjen!

11. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Mijn zoontje was rond een jaar helemaal van de fles af. Hij drinkt nu overdag uit een rietjesbeker en tijdens het eten vaak uit een gewone beker.

12. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoontje drinkt voor zijn boterham ('s ochtends) melk uit zijn fles en melk rond 19u voordat hij naar bed gaat. Verder tuitbeker! Open beker zijn we nog niet aan het oefenen... Moeten we eens gaan doen!

13. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    Mijnenhonden drinkt alles uit een rietjes beker of een gewone beker, behalve zijn melk...
    Dat weigert hij gewoon. Ik ben nog aan het bedenken hoe ik dat ga oplossen.

14. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mijn jongste weigerde de fles met melk, hij was toen 8 maanden. Na zoveel keer proberen ben ik de melk met een lepeltje gaan geven. En daarna pakte hij de fles wel. Misschien een tip voor sommige hier die een beker weigeren. Om het eerst met lepeltje te proberen, en zo over te gaan op een beker.

15. Ushi1982

Ushi1982 Actief lid

4 jun 2010
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon krijgt s'avonds ook nog een fles met warme melk voor het slapen gaan. Overdag drinkt hij uit een tuitbeker met harde tuit. Uit een gewone beker drinken lukt hem nog niet.

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn zoontje is 22 maanden en drinkt niet meer uit een fles, al niet meer sinds hij ongeveer een jaar is. Zou het ook niet meer willen eigenlijk, ik vind hem te oud om alleen nog maar uit een flesje te kunnen drinken.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In mijn ogen is het ongebruikelijk, ja. Nu waren wij geloof ik vroeg, want wij hebben de fles nooit voor iets anders gebruikt dan melk. Toen we vanaf een maand of negen ander drinken gingen geven, kreeg hij dat geljk uit een gewone beker en we hebben hem (kort) uit een tuitbeker laten drinken als we ergens anders waren dan thuis.
    We hebben de tuitbeker vrij vlot vervangen door een 360-graden beker. Die hebben we een tijd gebruikt als hij naar de gastouder ging. En nu nog gebruiken we hem soms als we een lang stuk in de auto moet rijden. Dan vind ik die beker toch veiliger voor de bekleding dan een pakje of open beker.

18. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wilde rond een maand of 8 hem al laten wennen aan een anti-lek beker.
    Dus op de avent fles die we al hadden ging zo'n anti lek tuit en handvaten.
    Die moest ie dus niet. Hij kon er niet mee om gaan.
    Heb in de winkel volgens mij wel elke anti lek beker in de winkel in mn handen gehad en heb uiteindelijk gekozen voor beker waarvan de tuit het meest lijkt op die van een fles.
    Dat is de de anti lek beker van NUBY met een soft tuit.
    Naar mijn idee is de overgang daarbij van fles naar anti lek beker het kleinst.
    Bij ons was het gelukkig een schot in de roos.
    De tuit luikt van hetzelfde materiaal als bij een speen van een fles alleen is de vorm iets anders, niet rond maar ovaal.
    Hebben die eerst alleen gegeven met limonade en met een maand of 10 heb ik er eentje bij gehaald voor melk.
    Willen daar nu ook zo'n langzamer had vanaf gaan stappen naar een andere beker maar meneertje is nogal kieskeurig dus we laten het nog maar even zo.

Wat trouwens gek is , weet niet of iemand ook die ervaring heeft maar onze zoon drinkt moeiteloos uit een pakje met een rietje maar een rietjes beker weigerd hij.

19. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn dochter is ruim 16 maand en drinkt uit de fles. Soms een tuitbeker.....Komt allemaal wel goed.

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ja ik denk het ook, dat het daarmee te maken heeft. Maar ik ben het even kwijt hoe ik het nu moet aanpakken. Ik ben al blij dat hij nu uberhaupt drinkt, maar wanneer en hoe krijg ik hem zover dat hij uit een beker gaat drinken..:) even inspiratie opdoen via dit topic. Sportflesje lukt nog niet, tuitbeker spelende wijs een paar slokjes. Ik ga vanaf vandaag elke dag 2 keer de tuitbeker aanbieden. Dit deed ik eerder ook wel een aantal keer, maar hij weigert steeds.
    Zijn broertje kan wel uit een tuitbeker drinken, maar is ook nog ontzettend gek op zijn fles.

Ik moet eerlijk toegeven dat het kdv bij de oudste ervoor gezorgd heeft dat hij uit een beker ging drinken. Maar hij pakte wel eerder de tuitbeker en sportbidon op dan deze 2.

Deel Deze Pagina