Ik ben ook verslaafd aan cola. Heb nu zon trek in. Is niet goed voor mijn gewicht. Wel drink ik per week 2 blikjes. Meer mag niet van mij.
Ik ben ook verslaafd aan cola Wij zijn al overgestapt op de light versie, maar ik zou graag helemaal willen afkicken..
Cola is lekker maar gelukkig geen verslaving Besef je wel dat je door het drinken van veel cola indirect een behoorlijk verhoogde kans op diabetes hebt? Alle teveel aan koolhydraten die jij binnen krijgt wordt onderhuids opgeslagen als vet, teveel vet kan ervoor zorgen dat je lichaam ongevoelig wordt voor insuline waardoor er steeds meer insuline aangemaakt moet worden om alle suikers te verwerken, op een gegeven moment kan je alvleesklier de vraag niet meer aan maakt dan te weinig insuline aan voor de hoeveelheid suikers. Als je dan ook nog eens iets als zwangerschapsvergiftiging en/of zwangerschapsdiabetes hebt gehad is de kans alleen maar groter. laat staan dat het ook nog eens hart- en vaatziekten in hand kan werken... Uiteraard hoeft het niet te gebeuren maar het vormt wel een risico. En iemand zegt dat ze water vies vindt en daarom cola drinkt maar er zijn zoveel meer dranken die je kan drinken die minder suikers bevatten. Ook light is niet goed, het bevat welliswaar een zoetstof waardoor je nauwelijks koolhydraten binnen krijgt maar light zorgt ervoor dat je hersens denken, hè ik krijg iets zoets binnen en je lichaam reageert daarop. Je stofwisseling raakt verstoord waardoor je hongergevoel verstoord raakt en je meer gaat eten dan je nodig hebt. Daarnaast kunnen je darmen de boel vaak niet goed verwerken door de zoetstoffen (je lichaam wordt daar lui van) en krijg je diarree. En voor alle cola varianten geldt dat je ook een verhoogd risico op een verslechterde werking van je nieren kan krijgen en daardoor weer nierstenen kan ontwikkelen. auw! Dit geldt al vanaf 2 glazen cola per dag. Maar goed Overal geldt voor: overal waar te voor staat is niet goed.
Ik wil net zeggen alles is slecht, ik vind wel dat je moet kunnen blijven genieten en als dat voor sommigen cola is , is dat maar zo. Ik drink trouwens iedere dag energiedrank 1x eerst waren het er 4 per dag brrr
tot 3 maanden geleden dronk ik 2 liter cola per dag, eigelijk al vanaf dat ik een jaar of 12 ben, en dan echt van 7.00-22.30 ik vond het eigelijk nooit gek, totdat anderen zeiden dat dat niet normaal is Ook tast het enorm je tandglazuur aan. Gooi eens 5 cent in een glas cola en kijk eens wat dat doet, laat staan met je tanden
Ik ben verslaafd aan Cola Zero, chocola en pindakaas met hagelslag. En een bic mac, maar ben de laatste keer zo ziek geweest van een bic mac dat ik even genezen ben
Ik was verslaafd aan cola light, alleen zo vroeg op de ochtend niet haha. Gelukkig werd ik toen zwanger en moest er helemaal niks meer van hebben, vond het zo vies dat was echt het enige wat ik niet weg kreeg. Deze zwangerschap lust ik het weer wel en drink het nog af en toe, maar die verslaving is weg gelukkig. Het is zo slecht helemaal de hoeveelheden die ik dronk.
Hier verslaafd aan Bullit / Red Bull maar probeer het echt te beperken tot 1 per dag en ben nu al zover om het alleen op mijn vrije dagen te drinken en dus niet mee te nemen naar mijn werk. Maar voorheen dronk ik er een aantal per dag!
Hier ook net als TS zo vroeg op de ochtend cola ... en helaas ook verslaafd. Als ik het niet doe op de ochtend voel ik me niet goed en duizelig zodra ik suikers (met cola) binnen krijg ben ik weer helemaal bij!
NOG niet nee, maar als je dit tientallen jaren vol blijft houden rot het glazuur uiteindelijk gewoon van je tanden af.. cola kan zelfs de roestigste dingen af fikken zodat de roest eraf is, laat staan je tanden check dit filmpje van een mondhygieniste over coladip met een muntje https://www.youtube.com/watch?v=VInBxtGsF0o of een eitje koken met coca cola zero Coke Zero Boils an Egg in 6 Hours ! - YouTube zie onderstaande tabel.. vooral ice tea en redbull zijn glazuur killers
Ach, al die verhalen over slechte dingen. Ik kan er niet zo veel mee, ik leef nu en wil me niet bij alles wat ik eet of drink druk maken over calorieën, suikers, hoe slecht het wel niet is etc.etc. Hebben jullie ook een soort van 'vanaf nu mag het' moment? Ik vind dat ik na 9.30u cola mag drinken van mezelf. Haha. Vanmorgen schoot ik dus uit de bocht, maar lekker dat het was!
Bijna alles is slecht voor je tanden behalve...water, thee,koffie zonder suiker! Melk zitten dan ook weer melksuikers in...ook weer wat slechter.
haha nee, zelfs snachts drink ik cola als mn zoonje een nachtvoeding wil klopt wat je zegt, ik leef nu! ik ben gezond en ik let wel een beetje op maar als ik alles moet laten vallen wat slecht is kan je alleen nog maar groenten uit je eigen tuintje eten