Ben ook aan cola verslaafd geweest, echt erg zelfs. Ben nu ene jaar of 2 afgekickt, kostte me 3 dagen knallende koppijn, en ik moest wel Cold Turkey stoppen, heb het niet meer aangeraakt, vind het ook nog erg lekker ruiken ben dus bang dat ik gewoon weer begin. Nee, ik mis het niet, dat gevoel van steeds iets 'moeten' hebben vond ik veel rotter.
ik heb mijn man ook laten stoppen ermee, echt onzin elke dag flessen cola's erdoor, ik heb gewoon steeds weggehaald, nu "mag" hij 2 glaasjes en dan savonds ofzo, meer vind ik echt onzin, en dat vond ie gelukkig zelf ook wel vandaar dat we dat samen zo besloten hebben. Zoet op brood vind ik ook onzin, kids mogen 1 keer per dag hagelslag ofzo kiezen en meer niet, er is nog zoveel meer lekkers en als je zelf niet het goede voorbeeld geeft waarom zouden je kind(eren) dan nog proberen / proeven van wat anders..
Jij vond het onzin en daarom mocht je man het niet? Haha, cola tijdens de nachtvoeding. Dat deed ik dan weer niet. Maar ik heb vandaag toch al zeker vier glazen achter de kiezen.
Was verslaafd aan redbull, 10 blikjes per dag.. Tot dat ik in bed lag en hartkloppingen kreeg, nu drink ik het zelde. Verslaafd aan cola zero (blikjes) normale cola vind ik vies!! En verder heb ik periodes met dat ik bv iets op brood MOET eten, en dat is dan weer smeerworst met sambal, pindakaas met hagelsag, gebakken eitje, smeerkaas,chocopasta. En dat komt ineens op en duurt dan een week of 2 hahaha
ja ik vind het geen goed voorbeeld voor de kinderen als iemand 4 flessen cola op een dag wegzuipt, dat is niet gezond meer en omdat ik van mijn man houd heb ik hem dat gezegd en hij was het daar mee eens, als je ECHT van iemand houd dan geef je er genoeg om om iemand ervan af te helpen (of dat nu teveel cola, eten, drank of sigaretten zijn) het blijft zijn beslissing natuurlijk als hij ECHT zou willen pakt ie gewoon meer cola maar met mijn hulp drinkt ie nu veel minder cola (en als ie dan al drinkt is het zonder suiker want vroeger was alleen met suiker erin e.d.) en alleen savonds... Het is daarnaast gewoon echt een heel slecht voorbeeld voor je kinderen en mijn man en ik zijn het erover eens als we iets van elkaar een slecht voorbeeld vinden dat we elkaar daarover aanspreken, zo let ik extra op mijn eten (dat ik genoeg en regelmatig eet) en sport / beweeg ik extra, dat is belangrijk om je gezin mee te geven..
Was verslaafd aan chips. Maar gelukkig vanaf kunnen komen. Wil graag wat kilo`s er was. Dus moet er de chips voor laten staan.
jij laat liever je man ongezond worden omdat je je mening niet durft te zeggen tegen je man? Ik houd teveel van mijn man hiervoor, zijn moeder had hem allemaal ongezonde gewoontes aangeleerd, iemand moet soms tegen je zeggen dat iets echt niet goed voor je is om erover na te gaan denken, als niemand ooit wat zegt zie je vaak geen verbetering. Daarnaast moet je als ouders zijnde toch een gezond leven laten zien, hoe je dat moet doen zeg maar.. Ik vind het enorm egoïstisch om iemand om je heen zomaar te laten doen alsof er niets aan de hand is dan draag je dus bij aan het probleem... en ben je zelf net zo goed schuldig als er iets met hun gezondheid gebeurd..
als je een kind krijgt ben je verplicht aan hun en jezelf om aan de toekomst te denken en te zorgen dat je zo gezond mogelijk blijft / bent om voor hun te zorgen. Ik neem aan dat je kind ook niet heel de dag cola mag drinken want dat vind je niet gezond, dan waarom voor jezelf wel, natuurlijk zijn er verschillen in kinderen / volwassenen maar je kan het op zijn minst proberen toch, om ook aan je lichaam voor de toekomst te denken anders moet je niet aan kinderen denken dan ben je ook verplicht om de komende jaren goed voor ze te kunnen zorgen en hieraan te werken...
Om eerlijk te zijn vind ik het erg sterk van je maar ik snap dat we in een topic zitten waar dit wellicht wat vreemd gevonden wordt
Ik was verslaafd aan Cola Light,toen ik stopte heb ik het bijna een week lastig gehad en toen was ik afgekickt. Nu heb ik een lichte verslaving voor waterijs,vooral perenijs en rakketjes!
Ik ben verslaafd aan redbull maar ben sinds 2 weken van 2 blikjes per dag naar 2 in het weekend gegaan... Maar ik vind het gewoon zo zo lekker... Voor de rest niet mijn vriend aan 3S sinas
je mag mij elke dag een verse zoute haring voorzetten.. (of 2 of 3) hmmm heerlijk eigenlijk alle soorten vis wel als ik straks uitgezwangerd ben ga ik weer eens onbeperkt sushi eten
mja ik kan me wel vinden in de mening van Triskele 4 flessen cola per dag is echt heel veel (en dat waarschijnlijk ook nog voor 1 persoon?) Ze zal het heus niet haar man opgelegd hebben, maar gewoon rustig met hem besproken hebben en hij is ook in gaan zien dat het best veel cola is wat hij per dag dronk. Als hij het er niet mee eens was geweest had ze waarschijnlijk weinig kunnen doen aan zijn verslaving. Wat betreft opvoeding: ja je hebt als ouders een grote voobeeldfunctie aan je kids. Het is niet zo dat je niks meer mag, maar je kids zijn meester in kopieren. en ze zien alles! heel simpel voorbeeldje hier: zoonlief pakt wel eens mijn sleutelketting en "rommelt" ermee aan de tussendeur (lukt niet want er zit geen slot in ) omdat hij mij ook vaak de voordeur met diezelfde sleutels ziet openmaken. En zo is het hier ook met eten: ik heb zelf een tic (waar ik niet meer vanaf kom ) dat ik eerst mijn vlees op moet eten en daarna de rest, zoonlief kopieëert mij hier helaas ook in. Weer terug ontopic: ik ben redelijk verslaafd aan filet americain ik kan ook echt niet wachten tot juni!
eigenlijk is cola ook wel erg lekker! Ik ben verslaafd aan roken en koffie. Verder MOET ik zo nu en dan een kapsalon eten. Als ik daar zin in krijg dan word ik echt strontchagrijning als ik dat niet krijg...