Whahaha herkenbaar! Tegenwoordig vraag ik het of kijk ok bij andere wat hun hebben staan.., Cola is 1 van de goddelijkste drankjes die er bestaan! Drink altijd zero, maar sinds zwanger ben lus ik dat niet meer... Dus nu weer gewoon effe... Maarrrrr zoooo lekker
Tijdens mijn zwangerschap lustte ik geen cola. Alleen maar dubbelfrissss gedronken. Ik kan me er niets meer bij voorstellen haha!
of je kan er wat mee proberen te doen en zeggen, hey misschien heb je een punt ik zal eens kijken of ik daar wat mee kan (of niet dat is ook prima als je maar nadenkt over je eigen gezondheid en die van je gezin) Als iemand hier zou zeggen dat je verslaafd bent aan blowen, sigaretten, andere drugs dan is het hek van de dam maar ongezonde voeding / drank is net zo ongezond voor je hoor, vaak zelfs nog ongezonder omdat dit makkelijker te verkrijgen is en ook je gezin beïnvloed op een nadelige manier. Dus best goed om eens kritisch naar jezelf te kijken en kijken of je misschien jezelf gezonder kan maken en je gezin.. Dus zomaar wegzuchten is een beetje naïef en dom, juist even erover nadenken en of je er nu wel wat of niets mee doet dan heb je er in elk geval bewust over nagedacht als je het dan nog steeds wilt blijven doen weet je in elk geval hoe je werkelijk bezig bent met je leven en wat voor voorbeeld te wilt afgeven... Het is echt niet echt om een guilty pleasure te hebben maar als het echt de spuigaten uitloopt moet je ook jezelf een halt toe kunnen roepen en proberen wat beter voor jezelf te zorgen.. niets mis mee om iets heel lekker te vinden natuurlijk..
Ik dronk ook altijd veel teveel cola. Voelde me er toch niet goed bij en nu 'mag' ik van mezelf 1 glaasje per dag. Ik geniet er nu ook echt van. Verder geen verslavingen geloof ik
Verslaafd aan thee......... En aan dat ene kopje koffie in de ochtend, meteen na het wakker worden! Verder drink ik de hele dag geen koffie want dna word ik er juist misselijk van. Maar dat ene kopje na het wakker worden MOET ik hebben anders word ik echt gek.
hier verslaafd aan spa rood en het liefst de "neppe" van de Lidl. en kwa eten echt aan witte macaroni gewoon koken en dan met een klontje boter en zout mmmmhhh......
Ooh, wat fijn om te lezen dat er veel meer verslaafd zijn aan cola! Hier dus ook 1. In mijn omgeving zijn er niet zo veel cola-verslaafden. En idd....ik moet wel de echte coca cola hebben. Doet me goed hoor, zo'n praatgroepje hier over cola-verslaafden. En tja, dat het ongezond is, dat is een feit! Mijn halve familie is verslaafd aan alcohol, dus cola valt dan nog best mee!
Ik vind energy drink trouwens ook zo overheerlijk!! Als het niet ongezond was dan dronk ik het echt de hele dag door. Hmmm er is niks lekkerders te drinken dan een koud blikje energy haha. Nu drink ik het 1 keer in de paar weken, want het is mij echt te ongezond maar dan geniet ik met volle teugen
Ik ben verslaafd geweest aan cola. Moest het altijd drinken. (nu praat ik wel over de tijd dat cola drinken nog stoer was - ik was 12) toen bleek dat ik er niet meer tegen kon door PDS en sindsdien geen druppel meer gedronken. Man, wat heb ik een afkickverschijnselen gehad.
Ik moet s'morgens eerst koffie hebben, voor de rest geen eet of drinkverslaving. Iedereen zal me voor gek verklaren maar ik drink vrijwel nooit frisdrank. Drink alleen maar water. Krijg van frisdrank zo'n vies vol gevoel
Ik "zoop" een jaar geleden ook 2 liter cola per dag weg... Burp .. Ben vorig jaar begonnen met lijnen en daar hoorde cola niet bij. Drink nu afentoe een cola light & dan alleen 's avonds. Gister toevallig bij vrienden een coca cola gehad naar heel wat maanden... Aaahh wat was die lekker .
Jada08, ik drink ook geen frisdrank hoor, terwijl ik ook een cola junk was (liters per dag) ik ben wel blij dat de HA mij wakker geschud heeft, was echt mijn maag om zeep aan het helpen (ernstige aanvallen kreeg ik ervan...ben nog steeds niet verlost van de medicijnen na 2 jaar afgekickt te zijn, het heeft heel wat schade aangericht) Nu vind ik spa rood op z'n tijd lekker, heel heel soms limonade maar dan moet ik me beroerd voelen (verkouden, buikgriep etc.) want dan eet ik praktisch niet...Ik drink nu gewoon water. Saai, i know, en thee. Ik snap hier de dames dus wel maar ben wel blij dat ik er vanaf ben, dat constante onrustige gevoel als de cola bijna op is...vreselijk. Ik heb trouwens ook een King pepermunt verslaving gehad. Nu vind ik appelstroop erg lekker, mag elke dag 1 cracker of boterham van mezelf ermee, misschien heb ik een laag hb ofzo, vaak ga je dan zulke dingen eten dacht ik.
Aaaarg, cola!! Was ook een megajunk, en nog meer met redbull.. Maar nu is mn maag daardoor zo vreselijk aangetast, dat ik alleen nog water en melk drink. En af en toe een heeeel klein beetje cola..