ja, ik ben zo'n moeder....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Storm, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Ik vind kleding van Nijntje zeker voor de hele kleintjes erg schattig. Hou niet zo van ruches en poespas aan kleertjes, dus ze heeft niet zoveel ervan (vaak vind ik de rokjes en broekjes van nijntje een beetje tuttig...) WTP op kleding...nou nee, maar wat ze echt niet aankrijgt zijn Lellykelly schoenen...VRESELIJK en roze gympschoenen met de Disneyprinsessen erop (vaak ook nog met een rood lichtje erin...) Brrr.... verder ben ik heel ruimdenkend hoor ;)
    Qua speelgoed ben ik erg makkelijk, als zij het leuk vindt, vind ik het ook leuk!

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    hier ook een hekel aan wtp, nijntje, woezel en pip, bob de bouwer, nemo etc etc. haha, hou er inderdaad ook echt niet van en vooral niet op kleding ;)

3. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft wel allerlei figuurtjes op zijn kleding, maar wel alleen specifieke dingen. Gelukkig zijn mijn man en ik het met elkaar eens :)

Niet: wtp, disney, superhelden
    wel: alles van barbapapa, sesamstraat, soms nijntje (alleen in kleine maatjes)

Nog meer barbapapa-fans hier?

4. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Nog even over 'cheap': ik vind juist die shirtjes met university en cijfers enzo er cheap uitzien, heeft zo'n hoog c&a gehalte. Bovendien hou ik niet van volwassen kleding voor die kleintjes.

Maar das mijn mening!

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik vind het niet mooi, ook niet echt lelijk. Maar als mijn dochter later zoiets aan wilt mag het. Vaak vinden kinderen het geweldig.

Wat ik erger vind is overdreven veel merkkleding bij baby's en kinderen. Dat vind ik nog erger dan cars, nijntje, winny the pooh, etc op kleding.

Maar ja, ieder z'n ding he ;)

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Qua kleding krijgt ze dat gewoon niet of ze het leuk vind of niet.het compromis ligt hier in ondergoed en nachtkleding. Zo heeft ze wel een dora pyama. Speelgoed vind ik overigens geen probleem

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ach, smaken verschillen.
    Het enige wat ik nooit zou doen is mijn 1 jarige dochter eruit te laten zien als een 12 jarige. Nouja, dan weten jullie wel wat ik bedoel.

8. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0

En hoe ziet dat dan eruit?? ik weet dus niet wat je bedoeld:(:(
    Dus omdat je niet van die plaatjes houd ziet het eruit als 12 jarige??
    Ik vind het een beetje een rare opmerking..

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    voor daymian heb ik gelukkig nog geen kleding met dat soort dingen erop.
    voor alyssa heb ik helaas wel het een en ander liggen met disney, dora, wtp ed.
    zelf heb ik alleen een broek met een heel klein plaatje van nijntje op de achterkant.
    verder zal ik dat soort kleding niet zo snel kopen.
    pyjama`s vind ik weer een ander verhaal, die heeft ze wel met dora, pucca ed erop.

liefs doris

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind Nijntje geweldig, een prachtig Hollands product met de kracht van eenvoud!
    Hier dus lekker veel Nijntje, maar eigenlijk niet op kleding toen mijn jongens klein waren, op een enkel rompertje na.

Ik hou van 'nette' kleding, overhemd, polo etc.
    Dus ik ben niet van die schreeuwerige opdrukken.
    Mijn kinderen vragen er ook niet om.
    Al zouden ze dat wel doen, dan krijgen ze bv 1 trui of shirt ofzo, want ik vind het nou ook weer niet belangrijk genoeg om helemaal te verbieden.

De liefde van mijn oudste zoon voor Cars uit zich meer in de speelgoedberg hier....

11. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik vind niks, maar ja de oudste is gek van Dora. Dus er is een Dora hemd. Pyama's en ondergoed daar kan ik mee leven. Maar shirts nee, die koop ik niet. WTH, het boek die heb ik :D, verder nee dankje

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik heb ook een hekel aan al dat spul :D Imee is gelukkig nog niet zo groot dat ze zelf om die dingen gaat vragen, dus tot nu toe is alles hier fijn Winnie the pooh, nijntje en Dora vrij :)

13. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Haha, dat blijft ook nog wel ff hoor! (een maand of 23 ofzo ;))

14. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ohhh vreselijk die kindjes met Dora-schoenen. Komen er hier echt niet in hoor, zelfs niet als ze me erom smeekt. Ik heb zelfs weleens slabs weggegooid met Winnie the Pooh omdat ik ze zo lelijk vond...
    Op zich vind ik Nijntje nog wel gaan, en dan die nieuwe lijn (blauw-rood geruit) maar zeker niet voor kleding. Vreselijk.

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wat me opvalt is dat er toch een aantal meiden hier aangeven dat hun kinderen het ook niet krijgen als ze erom vragen.

Waarom zou je jouw kleine daarin niet tegemoet komen? Niet alles hoeft daar dan van te zijn, maar als ze iets wilt mag dat toch? '

Vind het eigenlijk best triest dat je als moeder dan zegt dat ze het niet krijgt, omdat jijzelf het niet zo mooi vind. Maar het is toch voor kinderen en niet voor ouders?? Denk dat niet veel ouders het echt prachtig vinden, maar kinderen wel.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    beetje overdreve vergelijking: als jouw kind op leeftijd van 15 straks een piercing wil dan mag dat dus?

snap wat je bedoeld maar als iemand (net als ik) echt een walgelijke hekel heeft aan die dikke beer, tja dan is mama toch echt de baas lijkt me. ik zelf persoonlijk zou het dan niet zo heel vreselijk vinden als ik die lelijke beer maar niet hele dag door iedere dag hoef te zien want dan begin ik me er toch echt wel aan te irriteren. maar ik snap je punt

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik begrijp wat je bedoelt, maar vind dat je een (bijvoorbeeld) winnie the pooh kledingstuk niet kunt vergelijken met een piercing.

Mijn man en ik hebben het ook niet zo op die kleding, maar als onze dochter later er iets van wilt hebben dan mag het.

Niet een hele kledingkast vol, dat is weer teveel van het "goede" zeg maar. Maar een shirtje/truitje krijgt ze dan zeker.

Het gaat ook om haar en niet alleen maar om mij (en mijn man).

18. tulip

tulip Niet meer actief

wij maken ook een compromis hoor, ik ben ook niet van de figuren, maar mijn meisje is helemaal gek van hello kitty. Nu zag ik bij de H&M (of course, waar anders;)) een wit hello kitty shirt waar het met van pailletjes op gezet is, niet zo schreeuwerig dus, en het kind was dolgelukkig. Ik vind dat idd ook wel wat waard. Wij hoeven onze smaak ook niet helemaal op te dringen vind ik.

19. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Nou hier hoeft het ook niet hoor, hij heeft een shirtje met koekiemonster en van m'n tante heeft hij een bijtring van nijntje gehad.
    Verder niks met dora,diego,nijntje enz.
    Heb er echt een hekel aan.

*Als ie groter wordt en hij wil graag een shirtje van Cars oid mag ie dat best wel hoor, maar 1 is dan genoeg;)

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Op kleren vind ik het echt afschuwelijk, maar de boekjes van nijntje zijn erg leuk :)

Deel Deze Pagina