Nou dat moeten wij en echt niet omdat we ervoor gekozen hebben. We hebben ons huis in de goeie tijd gekocht. Alleen dit jaar verliep de rente, en dat grapje kost ons een paar 100 in de maand extra. Ik ben mijn baan verloren en door mijn zwangerschap willen ze mij nu nergens hebben. Dus ik werk nu, maar wel fors onder het salaris wat ik altijd had. Zelfs met bijna fulltime haal ik mn salaris van hiervoor 24 uur niet. Net liefste wil ik ons zoontje zoveel mogelijk zien en er voor hem zijn, maar op dit moment gaat dat niet. Na de bevalling kan ik weer solliciteren op een baan die ik wil en meer zal verdienen. Tot die tijd dus zowat fulltime en ohja, dat bevalt me dus niet
Maar in mijn geval, en in heel veel gevallen gaan de vrouwen echt wel weer werken. Wij gaan zeer waarschijnlijk sowieso emigreren dus dat is even een ander verhaal maar wanneer mijn jongste naar de basisschool gaat wil ik echt wel weer iets gaan doen.. wat, geen idee. Heb wel een opleiding maar wil nog wel iets ander leren, ben net 27.. weet het gewoon nog niet. Ik kon wel mijn poot stijf houden en gaan werken maar dat zou voor ons gezin op dit moment gewoon niet positief zijn en mijn prioriteiten liggen nu ergens anders. Ik zit niet stil, vrijwilligerswerk zat en school staat ook te springen om extra handjes. Mocht mijn man mij nu verlaten dan zal ik ook vast niet dood gaan van de honger, zal inderdaad vast wat hulp van de staat nodig hebben.. maar ik kom er heus wel weer. Ik heb van mijn 12de tot 22ste altijd wel een baantje gehad of fulltime gewerkt, ik ga mijn kinderen nu niet met al het gedoe van doen naar een kdv brengen omdat ik angstig moet zijn om te scheiden of vanwege mijn pensioenopbouw.
Ik werk 32 uur en breng mijn zoontje die uren naar een gastouder. Niet omdat ik dat zo graag wil,maar omdat ik alleenstaand ben. Ik heb noodgedwongen 2 maandjes in de bijstand gezeten omdat ik echt niks kon vinden. 32 uur werken en alleenstaand is pittig,maar ik voel me er goed bij omdat ik zo aan mijn kind doorgeef dat werken loont. En natuurlijk mis ik mijn kind vreselijk,heb ook ik schuldgevoelens. Deze baan kwam als geroepen,en ik heb me inmiddels opgewerkt tot leidinggevende,dus ik vindt dat ik trots mag zijn op mezelf,en mijn zoontje!
heb ik vaker gehoord, lijkt me wel leuk werk maar heb er geen opleiding voor gevolgd maar die opleidingen kan je ook betaald doen he? heb je dan regelmatige of onregelmatige uren? sorry voor mn off-topic vraag dit topic kan bijna int guinness book of records kome, zoveel mogelijk ruzieberichtjes in korte tijd maar willen jullie mijn verhaaltje even lezen, een pagina, misschien 2 terug? vinden jullie dat een goede regeling als ik 32 u zou gaan werken?
Ah, ja, zorg is idd altijd een goede sector. Ik laat me nu dus maar (betaald) omscholen als IT-er, want daar is ook werk in. Maar in mijn eigen sector dus niet. Omscholen tot verpleegkundige o.i.d. heb ik het geld niet (meer) voor. Werken in de kinderopvang lijkt me ook erg leuk en makkelijk te combineren met gezin, maar ook daarvoor moet ik een eventuele omscholing zelf betalen... Baal ik wel goed van.
hier heb ik dat helemaal in gecalculeerd ik heb een aparte rekening waar genoeg geld op staat om een huisje in te richten en minimaal 6 maanden van te leven.(en dan ga ik uit van 1700 euro in de maand)
Hmm.. Als jouw kind meer tijd bij een ander (gastouder/oppas/KDV) doorbrengt dan bij jou, zonder dat het echt keihard nodig is (vanwege geldproblemen of iets dergelijks) denk ik inderdaad dat je prioriteiten verkeerd liggen.
Alleen de beginpost gelezen en ik vraag me echt af: Voel je je nu beter?? Jemig zeg...Ieder doet het op zn eigen manier. Leef en laten leven.
TS... Leef je nog? Ik vind dit topic wel echt weer een dieptepunt hoor, wat laten sommigen zich weer van hun mooiste kant zien.
Het is een goede sector ja. Maar het is hard werken voor weinig geld En is het echt niet zo dat ik nu kan kiezen uit 5 fantastische banen, maar over het algemeen, als het nodig zou zijn, is er werk genoeg. Alleen, ik werk nu dus maar 12 uur en heb heerlijke tijden. Dat vind je niet overal in de zorg
Haha, waarom vraag je onze goedkeuring? Maar ik vind het een prima regeling. Ik ben ervan overtuigd dat je goed kan rondkomen als je samen 8 dagen/week werkt, en dan zijn je kindjes meer thuis dan op de opvang. Ideaal toch? Ik zou alleen niet kiezen voor de grootouders en juist voor iets meer opvangdagen Maar dat is persoonlijk. Met meer dagen opvang zijn ze daar meer thuis, vinden ze het ook leuker denk ik. Spelen met hun vriendjes en vriendinnetjes. Opa's en oma's hebben daarentegen de neiging om hun kleinkinderen te verwennen En toch andere opvoedingsstijl. Omdat het je (schoon)ouders zijn, is het wel heel lastig ze hierop aan te spreken als het niet helemaal gaat zoals je had gehoopt. Dus hier geen oppassende opa's en oma's. Wel komen ze bijna elke 2 weken langs, gezellig
Wacht maar tot hij er is. Nog veel leuker dan in je buik! Tijdens je verlof kun je nog prima 24/7 bij je baby zijn! Gewoon bij je in de buurt houden. 's nachts in een wiegje naast je bed, of nog dichterbij: een co-sleeper. Gewoon toegeven aan die behoefte om je kindje dichtbij te houden
Geen idee waarom ik het hier min of meer voor TS zit op te nemen, mijn voorkeur heeft het namelijk ook niet. Maar echt waar, dat gehak op elkaar, stelletje kattenkoppen bij elkaar. Zo onaardig mogelijk zeggen wat je vindt en dan nog met een vals randje en een snerende ondertoon erbij. Ja maar mimimimi zij heeft ook vooroordelen en zij doet ook aannames. Kindertjes toch, de tijd van wijzen met het vingertje en bekvechten om wie het eerste begon hebben we toch al lang achter ons gelaten? Miauw!
Heb verder geen reactie's gelezen dus reageer alleen op ts haar eerste bericht. Het is toch jou keuze? snap niet dat je je zo verdedigd, Nu doe je hetzelfde over mensen die minder werken. Je noemt argumenten om zelf het goed te praten terwijl iedereen gewoon zn eigen keuze's mag maken. Ik zou het zelf alleen niet doen, ik wil mn dochter graag zien opgroeien, vind het fijn bij haar te zijn en heb niet gekozen voor carriére maar voor een gezinnetje. Ieder het zijne, alleen zijn we het soms niet met elkaar eens.
Ik vond zelf 32 uur zwaar omdat je zo aan het rennen bent steeds, maar het is ook afhankelijk van welke opvang je hebt en wat je man bijdraagt. Je moet het strak regelen dan
Mayron ging 3 dagen per week naar het kdv tot hij 4 werd. Maar dat was echt de max dat ik hem daar wilde hebben. Die 2 dagen dat hij niet op het kdv was hebben we zulke gezellige dagen gehad. Koekjes bakken, gefietst, leuke dingen samen doen en nu hij 4 is en op de kleuterschool zit kijk ik er echt met een heel goed gevoel op terug. Het was altijd zo gezellig. We hebben zeer zeker, door samen die 2 dagen te zijn, een sterkere band opgebouwd. Maar goed, iedereen moet zeker doen wat ze zelf willen al snap ik het gewoon niet helemaal. Mijn oudste is nu 19 en het gaat gewoon zo ontzettend snel. Al snap ik het dan wel als het niet anders kan (bv alleenstaande moeder, daar kan ik alleen maar respect voor opbrengen).