ja tuurlijk maar in een week is hij dus maximaal 3 dagen overdag van huis tot 16:30 de andere dagen is hij er de hele dag tot 17:00 of helemaal thuis. dus ja hij werk veel uren maar nee hij mist helemaal niets van zijn kinderen
Ik vind dat iedereen voor zich moeten weten wat hij of zij doet. Zolang je daar een goed verhaal bij hebt, kan je mijn zegen hebben. Vergeet niet dat ook thuisblijfmamma's (of in ons geval een thuisblijfpappa) veel commentaar krijgen. Zelfs 'vrienden' durven je hardop te vragen hoe je het allemaal doet. Mij steken ook de opmerkingen van andere mensen heus wel hoor. Als ik thuisblijfmamma's hoor zeggen dat hun kindje een mamma nodig heeft (tja... ik ben nu eenmaal die mamma die tussen 7.45 en 17.30 uur van huis is) of de werkende moeders die zeggen dat je ook moet werken voor de toekomst van je kindje zodat je niet alleen in het nu bezig bent. Ik ben van mening (let op: mijn mening dus) dat een kindje een vertrouwde plek nodig heeft, bij voorkeur in de eigen omgeving. Of dat nu een van de twee ouders is (zoals bij ons) of bij bijvoorbeeld een opa of oma; dat maakt wat mij betreft niet uit. Verder vind ik dat ik in mijn omgeving steeds meer mensen zie met een tophypotheek waarbij wel móeten blijven werken om het te kunnen betalen. Ik hou altijd mijn hart vast. Stel je toch eens voor dat er met een van beide partners iets zou gebeuren... Of je treft mensen met een leefstijl waarvan ik denk: tja, als je nu eens niet zes keer per jaar op vakantie zou gaan (vaak dan ook nog zónder kindje), dan zou je misschien wat meer bij je kindje kunnen zijn. Maar goed... een mens kan nu eenmaal ook niet in andermans portemonnee of motivatie kijken. Zolang iedereen (en dan in het bijzonder het kindje of de kindjes in kwestie) happy is zie ik geen probleem.
Hij is heus wel eens een week vrij hoor Als hij in de zomer langer weg is is hij ook minimaal 4dagen thuis. Brengt ze gewoon naar bed, afgelopen zaterdag heeft hij de oudste een paar uur op sjouw genomen, doen op zondag met zn 4en leuke dingen. Niet altijd op pad soms ook lekker thuis en met zn allen knutselen of een film kijken. Ze hebben er absoluut niet onder te lijden en ze weten beide heel goed wie papa is. Dit werkt voor ons en we wisten waar we aan begonnen. Daarom ben ik de eerste 1.5 jaar thuis gebleven met de pudste, toen was het financieel nog haalbaar. Nu dus niet meer. Maar toch is het wel de reden dat ik weer minder ga werken zodra dat haalbaar is. Mijn schoonvader heeft ook altijd gevist en mijn man heeft er niet onder geleden trouwens. Dit werkt voor ons het beste. Als hij ander werk nemen zal hij zich eerst moeten laten omscholen. Hij heeft alle diplomas voor de visserij en de vaart.
Er zijn genoeg moeders die wel willen werken, hetzij parttime. Bij mij komt deze opmerking als een steek onder water. Ik wil werken, maar wordt potverdorie nergens aangenomen met mijn SPW4 diploma. Overal bezuinigingen of het wordt intern opgelost. Na 56 sollicitaties (binnen en buiten mijn sector) is het geen kwestie van 'niet willen', maar nergens aan de bak kunnen komen! Geen idee of je dit bedoelt, maar het stak mij. Als thuis blijf mama ben je ook fulltime aan het werk. En ja, ik vind het niet meer dan normaal dat de man/vader ook eens de vaatwasser leeg haalt, een wasje ophangt etc. Thuis blijf moeders zitten niet de hele dag in hen neus te wroeten, om te kijken of er eindelijk een snotje in zit. :x Een kind zal blij zijn als de ouders aan hen belang denken. Voor de ene ouder houdt dat in dat zij thuis blijft en 10,- p.m. spaart en voor de ander is dat een ouder die fulltime werkt en 100,- p.m spaart voor hem/haar. Ik vind jou heel kortzichtig door te zeggen; ik werk nu al voltijds... want ik denk al aan de toekomst van mijn kind! Alsof ouders die de keuze hebben gemaakt om thuis te blijven dit niet doen. Ik vind jou heel kortzichtig en ik vind dat jij hetzelfde doet als wat jij een ander verwijt. Jij houdt net zoveel van je kind(eren) als elke andere ouder van zijn/haar kind. Dat jullie het op deze manier doen prima. Maar ga jezelf niet beter voelen dan een thuis blijf mama. Dat is ook een fulltime baan, en niets minder dan jouw fulltime baan. Wat betreft het dumpen; ik zou het niet willen. Maar als het voor jullie werkt, prima toch. Edit; Sorry als dit fel overkomt, het is niet de bedoeling in ieder geval..
En zo zullen er ongetwijfeld ook genoeg ft werkende mamas zijn die deze dingen ' toevallig ' hebben meegemaakt.
Nee je krijgt kinderen voor het leven!!! En zij had graag anders gewild maar dat ging nu niet. Maar misschien kan ze daardoor straks wel er extra zijn voor haar kids? En naar de EHBO gaan waar andere het straks niet neer kunnen betalen. lief hoor dat ; je leeft alleen maar nu en gelijk geniet van elk momet maar sommige reacties zijn zo kort door de bocht... Beroepshalve ken ik heel veel thuidblijfmoeders waarvan ik liever had dat de Kk. naar een creche, voorschool of psz gingen.vanwege de onderstimulatie. en ik zie hier (nee niet allemaal, en dat het ook moet kunnen pedagogisch gezien enz.) ook heel veel thuisblijfmoeders elke 5 min. reageren op topics overdag.... En met kinderen van 2 kan je me niet wijsmaken dat ze je zoveel tijd gunnen. Niet dat zij jouw indeling bepalen maar doe dat dan ook lekker wanneer ze slapen. Lichamelijk aanwezig zijn, maar niet verbaal en geestelijk doe dan iets voor onze economie. Van moeder die dus ook nooit 5 dagen zou gaan werken (ik duik vast onder)
ik snap dat als beide ouders buiten de deur werken je je kinderen naar een bepaalde vorm van opvang moet brengen... tja het is niet anders dan he! het is toch nooit goed want als je thuisblijfmoeder bent krijg je ook commentaar... als je werkt dump je je kids... tja laat ze lekker lullen joh!
@ TS, het klinkt bijna of je last hebt van je geweten. Als je het prima vindt, waarom dan dit topic openen? Ik ben hoger opgeleid en heb een goede baan (leidinggevend). Ik zit momenteel nog in een MD traject en werk dus aan m'n toekomst. Ik kan je zeggen dat je hier geen 5 dagen in de week voor hoeft te werken. Ik werk momenteel 27 uur per week, drie langere dagen dus. 1 dag is papa thuis en twee dagen staat mijn moeder of schoonmoeder klaar. Ik maak alles mee van m'n dochter EN werk aan m'n toekomst. Ze zijn maar 1 keer klein en daar wil ik volop van genieten. Als ze naar de basisschool gaat, ga ik er weer extra tegenaan op m'n werk om nog hogerop te komen. Ik vind 5 dagen in de week je kind weg brengen veel te veel, maar die keuze maakt ieder voor zich. Overigens keek ik vroeger een beetje neer op thuisblijfmoeders. Sinds ik een kind heb, weet ik echter dat dit keihard werken is!
Ik heb de reacties niet gelezen maar mij lijkt het niet verstandig om kinderen de hele week bij vreemden achter te laten. Jonge kinderen hebben liefde nodig van mama of papa en dat krijgen ze echt niet van vreemden op ee kdv of de gastouder. Tuurlijk moet je aan hun toekomst denken en werken maar dat kan toch ook als ze 4 zijn en beginnen op de basisschool? Kleine kinderen hebben echt geen luxe leventje nodig hoor maar wel mensen die echt liefde voor hen voelen zoals ouders maar ook opa en oma. Ik geloof ook echt niet dat mensen die hun kinderen wel de volle week bij vreemden achterlaten nooit schuldgevoel hebben. Het is toch raar dat een vreemde je kind meer ziet groeien dan jij zelf.
Wat maakt het uit wat een ander zegt. Het gaat erom waar jullie het gelukkigst mee zijn. Als dit nu is met meer werken, of minder of helemaal niet. Leven en laten leven en respecteer de ander wat meer!! Wij werken beiden parttime. Hebben ervoor gekozen, nu de kids klein zijn, met minder luxe te doen en meer tijd voor de kids te hebben. wij zouden namelijk niet gelukkig zijn met meer werken. Ieder mens is anders en daar is helemaal niks mis mee! Als we allemaal hetzelfde zouden denken en doen zou de wereld wel heel saai worden!
Ieder zijn eigen keuze. Het zou niet mijn keuze zijn om fulltime te werken of fulltime thuis blijf mama te zijn. Begrijp me niet verkeerd. Ik hou ontzettend veel van mn zoontje, maar vind het ook heerlijk om 3 dagen per week te werken.. En "economisch" zelfstandig te zijn, om even in alle sferen van de topics te blijven
Ik ben het helemaal met jou eens. Ik vind beide ouders fulltime werken erg veel. Het kind ziet beide ouders dan echt nooit tja het weekend maar dan willen ouders elkaar ook vaak nog "zien" samen uit eten sauna weekend weg dat is mijn ervaring met "carierre" ouders. Ik heb het idee dat je je toch wel aangevallen voelt door het dumpen woord maar als het voor jou werkt ik zou het nooit zo willen maar ik denk dat thuisblijven / werken en eindeloze discussiepunt is voor ouders doe wat goed voor jou en je eigen gezin is
Bij ons werkt mijn man alleen en we komen nog net rond. We gaan al jaren niet op vakantie, we gaan nooit uiteten, we kopen geen kleding voor ons zelf, maar dat kan ons echt niets schelen. Onze kinderen groeien lkkr thuis bij mama in hun vertouede omgeving. Wij vinden dit leven niet erg want we weten dat het ooit goedkomt. Als de kids beginnen met school dan kunnen wij ook weer leuke dingen doen samen.
Ik zeg altijd leven en laten leven.... Mijn man is volledig afgekeurd en zit dus thuis, daardoor moet ik wel werken, maar we kiezen ervoor om het met wat minder te doen, ik ben 28 uur gaan werken ook omdat ik er voor mn zoontje wil zijn, die gaat 2 dagen pw naar het kdv en dat vind ik persoonlijk meer dan genoeg..... Heel eerlijk ik heb zelf op een kdv gewerkt en daar waren ook kindjes die 5 dagen in de week kwamen als eerste en als laatste werden opgehaald, ik vind dat verre van gezond, een kind heeft zeker in die eerste jaren zijn ouders gewoon nodig! Maar ja wie ben ik? Als jullie zo gelukkig zijn dan is dat toch prima? Lekker boeien wat anderen daarvan vinden
Ik werk al 11 jaar lang avond en nachtdiensten.... 18 uur per week.....op de momenten dat ik werk is erwin thuis en vice versa..... nu is mijn jongste 4 en ga ik iets meer ochtenden werken zodat ik niet altijd 's avonds weg ben.... ik ben blij dat ik het zo heb kunnen doen....mijn kinderen zijn nooit naar de dagopvang geweest , niet dat ik dat afkeur maar het is een bewuste keus geweest om dat niet te doen.... maar het wel doorbijten.... want je bent weinig samen thuis.... de vrije avonden die je hebt dan sport de een of de ander..... bijvoorbeeld..... ik werk om het weekend.... dus 2 weekenden per maand samen vrij.....maar ja ik had dat er wel voor over....maar ben wel blij nu dat het langzamerhand iets makkelijker kan.... 5 dagen zou ik dus ook veels te veel vinden.