en vanuit die ervaring willen vrouwen ineens werken want ja DIE periode is geen "hol "aan met je kind, dat slaapt, poept en drinkt...en dan ook ngo heel vaak zodat je amper wat kunt doen juist die kraamperiode is te kort in NL, helemaal geen reeel beeld ....is je kindje net uit de lastige fase moet het al aan andere ritmes wennen of heen en weer...net wanneer je ged aan het hechten bent en net wanneer je aan elkaar gwend bent, de huiltjes goed kent etc etc persoonlijk de leeftijdfase van 18 tot 24 mnd nu, bijv...zou ik echt erg vinden als ik die zu missen omdat ik 5 dgn per week zu werken, er gebeurd elke dag zveeel! dan zu het wel heel toevallig zijn als je op die momenten met je kind bent zodra je kind die periode vorbij is, heb je juist heeel veel tijd vor contacten, is harstikke makkelijk zo'n baby slaapt nog veel, je kan uren kletsen aan de telefon, je kan op visite etc etc...weekenden kun je aan je vriendinnen kwijt
Tja, in mijn geval, werken al mijn vriendinnen op de tijden dat ik thuis ben en alleen zit. En als mijn man thuis komt, ga ik niet de hort op. Ik ben niet enkel mama, maar ook partner! Nog even iets vergeten: die vrouwen willen niet gaan werken omdat ze met hun kind niks aanvangen kunnen, nee ze missen iets diepere gesprekken en niet enkel over huishouden en kind...
Ik kan me niet voorstellen als je kind heel klein is dat je dan de behoefte hebt om 5 dagen in de week fulltime te werken. Ik vraag me dan af waar je kinderen voor krijgt..omdat het erbij hoor? Als het financieel niet anders kan snap ik het hoor, maar als het niet nodig is werk je toch liever wat minder zodat je lekker van je eigen kindje kan genieten? Mn man werkt fulltime, ik werk 18u, zo kunnen we mooi rondkomen en nog lekker op vakantie wanneer we willen. En ik ben grotendeels bij mn liefste kleine meid! Kan haar op deze manier zo veel mogelijk zelf opvoeden, zie de ontwikkelingen en krijgen een hechte band samen.
partner ben ik gewoon zodra de kids op bed liggen, vriendin ben ik ook gewoon in het weekend bijv of wanneer mn vriendinnen vrij zijn... en sorry hor maar ik heb ook diepe gesprekken ik zadel mijn viendinnen niet op met luierverhalen
wou zeggen lul ook niet heel de dag over luiers eten etc etc tis maar net hoe je er zelf mee omgaat en wat je jezelf inbeeld
haha zo dramatisch is het bij ons niet. Oerigens ben ik niet van plan om de volledige studie van mijn kinderen te betalen, ook al hebben we het geld wel. Dat ik nu niet werk, betekent niet dat ik nooit meer ga werken. De eerste kreeg ik met 23, de laatste met nog net 26. Als de jonste naar school gaat ben ik 30, kan ik vast nog wel wat gaan doen lijkt me. Er komt nu ruim genoeg binnen om van te sparen en leuke dingen te doen. En of ik zo'n irritante schoonmoeder word, hoop het niet. Ik vind dat ik best eenmalig een opmerkinng over iets mag maken, maar ga echt niet om de haveklap bij ze op de lip zitten.. Weet zelf hoe vreselijk schoonmoeders kunnen zijn.
Dat is heel mooi dat jullie het schijnbaar zo breed hebben, dat je man het hele gezin kan onderhouden EN jullie nog geld overhouden voor een studie, maar bedenk wel (en ik bedoel niet jou, maar iedereen in dit topic), dat bij de meesten zoiets er niet in zit op 1 salaris.
Seriously? Als ik een kind krijg en huismoeder ben volg ik geen nieuws, politiek, opleiding of iets meer? Ben ik opeens dom geworden/
Naar aanleiding van deze opmerking, struikel ik over het volgende: Iemand werkt, zodat zij met haar gezin financieel sterk genoeg staan, 5 dagen (om haar werkzekerheid te behouden, anders is ze haar job kwijt) in de week. Volgens de meerderheid heeft zij geen recht op een kind waar ze van houdt en zo goed mogelijk naar gelang situatie voor haar kind er is. Als er iemand voor het minimumloon moet werken en zij moet daarvoor 5 dagen in de week werken. Ook zij heeft liefde genoeg voor een kind. Ook zij moet haar kinderen voltijds afgeven. Is het dan wel verantwoord om aan kinderen te beginnen? Ze is er toch even goed niet voor haar kind?
nou ik ben de hele dag thuis en lul de hele dag over dweilen stofzuigen kots en andere rotzooi opruimen, en al zeker geen diepgaande gesprekken met manlief, en mijn wereldje is heel klein. NOU EN!!! ik hou van mijn/ons leventje. En mijn kinderen maken mij vaal op allerlei manieren duidelijk dat ze het heerlijk vinden dat ze niet naar de bso hoeven of overblijven op school. En als andere mensen het anders doen, dan vind ik dat prima. Als mensen eens wat meer bij hun eigen tuintje blijven dan blijft de hele straat wat schoner
Kom even voor haar op. Volgens mij is zij op het moment alleenstaande moeder. Kan het mis hebben maar dacht dat ze er alleen voorstaat.
Ja, ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik elke keuze daarin van mijn kind zou respecteren. Ik heb namelijk ook de ruimte om MIJN keuzes te maken en die ruimte gun ik mijn beide dochters straks ook. Ik zou ze wel een spiegel voorhouden als ze gaan lopen klagen: thuisblijfmoeder zijn en klagen over te weinig geld: dan kun je ook gaan werken. fulltime werken en klagen over te weinig tijd met de kids: dan kun je ook minder gaan werken. Maar het zou mij niet uitmaken welke keuze zij maken, zolang ze daar zelf gelukkig mee zouden zijn. Ik vind namelijk niet dat een van de 3 keuzes beter is dan de andere. Ik vind alleen dat voor iemand persoonlijk altijd 1 van de 3 de beste zal zijn.
I know... Fijn dat je het met een korreltje zout neemt Maar je snapt mijn punt wel. Hoe zie je dat dan voor je? Ik geloof je! Maar ik denk ook dat al die irritante schoonmoeders vroeger hetzelfde dachten over hun schoonmoeder. Vaak sluipt zoiets erin. En je hoeft het niet te zeggen... Mijn moeder spreekt ook vaak dingen niet uit en toch zie je aan haar afkeurende blik wat ze er van vindt. Is ook niet leuk.
Ja en over waar de bloemkolen in de aanbieding waren.. Als je werkt dan ben je zo intellectueel en goed bezig, alleen dan kan je een goed en interessant gesprek hebben met iemand. Volgens mij heeft het te maken met dat je bang bent wat anderen van je vinden als je thuis zit, want als je niet werkt gebruik je je hersens niet. Ik heb ook zo'n buurvrouw die alles wil, 2 konijnen, een hond, 2 katten en drie kinderen en dan 4 dagen werken....en maar klagen dat het te druk is en niet te doen is....
Je hoeft niet voor haar op te komen, want ik viel haar niet aan. Maar dan wil ik wel eens weten, hoe zij als alleenstaande thuisblijfmoeder dan een volledige opleiding kan bekostigen!
Dat zal wel via een werk leer traject gaan denk ik. Dus werken en leren te gelijk. Ze zal wel onder de 27 jr nog zijn dan kan je zo iets nog doen. En wil nog wel een ding zeggen verplaats jij je eens een dag in een alleenstaande moeder.
Nou ze kunnen hoop ik toch wel een paar uurtjes werken voor het idee, ligt ook aan de opleiding. Verder is dat laatste echt mn angst, dat ik straks ookk zo'n loeder blijk te zijn geworden haha.
Nee, dat bedoel ik er niet mee, maar ik kreeg het toch niet voor elkaar met anderen een gesprek aan te knopen. Over politiek zoals het nu gaat, is enkel nog maar om kapot te lachen, het nieuws gaat enkel nog maar over politiek. Een opleiding? Hier in Duitsland moet ik daarvoor naar school en wat doe ik dan met mijn kind? Dus, wat moet ik dan? Alternatief zoeken waar ik met mijn kind iets kan ondernemen. Goed en wie kom ik dan in da clubje tegen: mensen die net zoals ik enkel maar nog over huishouden en kind kunnen praten...