Ja, ik dump mijn kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Clapat, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    En dan nog, dan gaat het ook nog om hoe je het zelf voelt. Iemand kan naar een ander leven kijken en denken dat het veel minder zwaar is dan het eigen leven, maar die persoon hoeft dat zelf helemaal niet zo te voelen. Vergelijken is altijd heel moeilijk.

2. tulip

tulip Niet meer actief

Dat blijf ik zeggen, mijn man heeft een heel normale baan. Ik verdien momenteel niks (ben eigenlijk go, maar door verhuis en zwangerschap-miskraam-zwangerschap pak ik dat na de geboorte weer op) wij gaan op grote vakantiw en verschillende weekendjes en dagjes weg. Kan zelfs nog merkleding voor de kleine betalen. Henben we iets nodig dan kunnen we dat vrijwel direct kopen. Ik vraag mij dan echt af waar je in hemelsnaam dat tweede salaris voor "nodig" hebt. Dat is dan bv echt een hoge hypotheek ofzo van een groter huis. Wij wonen gewoon in een tussenwoning.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar dan denk ik dat jouw man een erg mooi salaris heeft. Van het salaris van mijn man, kunnen we namelijk qua vaste lasten niet rondkomen.... En dan wonen we echt in een heel normaal huis, (tussenwoning van 2 ton), hebben een heel normale auto, verbruiken benedengemiddeld aan energie, doen voor vrij weinig boodschappen...

4. tulip

tulip Niet meer actief

Valt mee hoor, ietsjes boven modaal. O ja en we hebben 2 auto's..maar mijn ford ka kost geen drol.

5. linde90

linde90 Niet meer actief

Dan verdiend jou man gewoon genoeg. Maar hier hebben wij het echt nodig, mijn man is electromonteur en heeft een modaal salaris. Niks geen extratjes.
    Maar willen wij onze auto kunnen blijven rijden en de woning betalen (randstad) dan zal ik echt moeten blijven werken.
    Als wij dit van alleen zijn salaris zouden moeten doen, dan zouden wij echt niet op vakantie kunnen , misschien heel af en toe eens een dagje eropuit. Maar krap zal het zijn.

Dus het is echt niet voor de grote luxe dat ik werk, maar puur om mee te kunnen draaien in de maatschappij en niet van alle subsidies en kortingen te moeten leven/ ons hoofd boven water te houden.

6. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Wij kunnen ook niet rond komen van 1salaris niet omdat we veel uitgeven of omdat we een top hypotheek hebben want ik heb die op alleen mijn salaris genomen maar meer omdat de verdere vaste lasten zo verschrikkelijk duur zijn en ik wil ook graag iets op zij kunnen zetten zodat onze jongen kan studeren enz dit gaat niet lukken van 1 salaris dan komen er alleen maar schulden.

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wat versta jij onder een normale baan en inkomen?

Verder hangt het van veel factoren af. Ik heb al bijvoorbeeld een dure zorgverzekering nodig i.v.m. bepaalde ziektekosten die ik maak.

Verder geen extreme luxe of andere kosten.

Oh en de huizenprijzen in Brabant zijn al niet te vergelijken met Utrecht bijvoorbeeld.

Ik vind dat je erg zwart/wit denkt.

8. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    helemaal mee eens wij willen ook gewoon voor ons zelf kunnen zorgen zonder kortingen en subsidies

9. tulip

tulip Niet meer actief

Sabse, die ziektekosten zijn,uitzonderingen...dat heeft niet iedereen hier.

Ik noemde al net boven modaal.

10. tulip

tulip Niet meer actief

Wij krijgen overigens ook geen toeslagen hoor en sparen ook.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn man verdient wel redelijk al gaat het meeste naar de spaarhoop voor ons emigratieavontuur. Denk dat we met 1500 a 1750 pm wel helemaal rond komen aan vaste lasten en boodschappen.

12. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Tulip dat zei ik ook niet en je werkt zelf ook alleen als go maar die luxe heeft niet iedereen ik kan voor mijn werk niks thuis doen. Mijn partner werkt als verkoper en kan dus ook niet vanuit huis werken wij kunnen alleen onze tijd verdelen zodat de kleine dan met papa en dan met mama thuis is en 1uurtje met oma

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Wij kunnen goed rondkomen van het salaris van mijn man, we hebben een eengezinswoning en 2 kinderen, 2 honden en een kat. We doen niet zuinig maar merkkleding koop ik niet voor onze kinderen want ik vind het gewoon te duur,het kan me niets schelen wat voor merkje er op staat. We gaan naar de H&M en dan mogen ze zelf uitkiezen wat ze leuk vinden. Mijn zoontje vind een Tshirt van Cars of angry birds van een tientje veel leuker dan een shirt van mexx bijv voor 25 euro. En ik vind dat prima ;)
    Heb wel een gaastra jas van 370 euro voor mezelf gekocht overigens, maar alleen omdat ik dat een mooi merk vind. Als de kinderen straks ouder zijn dan zullen ze misschien wel bepaalde kleding willen om erbij te horen, ook goed dan krijgen ze dat. Ik ga over 2 jaar toch weer werken.
    Maar dan niet meer dan 3 dagen, ik wil namelijk wel met thee thuis zitten en tijd voor ze vrijmaken. Ik zie het bij een vriendin die 5 dagen werkt en haar dochter elk weekend naar allerlei pretparken sleept omdat ze die tijd in wil halen. Prima, haar keuze.

14. tulip

tulip Niet meer actief

Nee las al eerder dat jullie het best slim geregeld hebben zo...

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij wonen ook in een tussenwoning, hebben 1 auto, gaan niet buitensporig vaak op vakantie en halen gewoon normale boodschappen (en ik koop geen merkkleding :) ). Mijn vriend verdiend echt best goed, maar we zouden het niet van alleen zijn salaris redden (of van alleen mijn salaris).

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wellicht scheelt het ook waar je woont hoe duur bepaalde dingen zijn. Huizen zijn hier in de randstad duurder, net als de lasten die er bij komen kijken.

17. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ook de huizen zelf,wij wilden in Rotterdam/Schiedam wonen maar zijn in Spijkenisse gaan wonen, nu hebben we een ruime eengezinswoning op een hoek met tuin en in Rotterdam heb je daar een bovenwoning of een gaar huis voor het zelfde bedrag.

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bovendien wonen de meeste mensen te duur.

Mijn man verdient top, maar wij hebben maar een simpel huissie. Ga echt niet 1500 euro aan hypotheek betalen; ga liever op vakantie.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nou ja, heb je toch een groot deel goed begrepen. Tuurlijk heb ik wel wat tijd voor mezelf op vakantie, maar voornamelijk 's avonds of als de kleine slaapt. 's Avonds houd ik het tijdens vakantie langer vol, omdat ik het overdag in een rustiger tempo kan doen en dus 's avonds nog fut heb. Maar gewoon overdag, op vakantie, dan ben je ook druk bezig met moederen, net zoals een thuisblijfmoeder op een normale dag. Want op vakantie ondernemen we meer, dagjes uit, etc. Dus dat begint al met plannen, tassen inpakken, reizen... en op de bestemming ben je dus net zo hard bezig met opletten dat je kind wel veilig kan spelen etc.

Verder op vakantie geen huishouden? Dat hangt er vanaf wat je doet en waar je zit. Hotel is lekker makkelijk, maar als wij in een huisje of zo zitten, dan laat ik daar ook niet al het speelgoed rondslingeren als mijn zoon daar mee gespeeld heeft. Er moeten ook boodschappen gedaan worden, gekookt, afgeruimd, afgewassen. En aan het einde van de week de schoonmaak. Want ook al heb je ervoor gekozen om het huisje schoon te laten maken, dan wordt van je verwacht dat je het 'bezemschoon' achterlaat.

Als je thuis blijft tijdens vakantie, dan is dat toch exact hetzelfde als een normale week voor een tbm? Voor ons in elk geval wel.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En de werkende mama's die NIET voor het geld/de luxe werken? Maar omdat ze dat fijn vinden?

Deel Deze Pagina