jep, maar zo voelt het voor mij niet hoor, vind het heerlijk de hele dag met die koters bezig zijn..momenteel heb ik geen kindjes, na mn bevalling weer.
Ik zal helaas moeten blijven werken, ik werk vanaf maandag weer 23 uur per week. in het weekend is manlief gewoon thuis, als ik op vrijdag moet werken gaat ukkepuk naar oma en opa en als ik op maandag of donderdag meot werken gaat hij naar de creche. En ik vind dat verschrikkelijk we zitten te kijken of ik een dagje op de al wat grotere kids van mn zus kan passen en zij 1 dag op onze spruit. Ik zou persoonlijk NOOIT aan een kind zijn begonnen als ik hem/haar 5 dagen per week bij een oppas zou brengen. Dan werk je fulltime en je bent een soort parttime moeder? Een weekend mama? Want doordeweeks zal je in de avond neit veelhebben met je kind. Die heeft ook rust nodig en bijtijds naar bed. Ieder zn ding hoor maar mijn keuze zou het absoluut niet geweest zijn.
Dan vraag ik me af waarom je liever werkt dan dat je met je kindjes thuis bent, wat is nou leuker? Je werk of je eigen kinderen?
Heb je je vakantiebestemming inmiddels gevonden? Ik kan me je topic in het vakantiedeel nog herinneren. Ik dacht dat je juist ergens heenwilde waar je je honden mee naartoe kon nemen? Toch uiteindelijk van gedachten veranderd?
Zoals ik daar ook schreef: het ging om mijn tweede vakantie. Vliegen/Zuid-Europa doen we altijd in mei/juni. Ik ben nu op vakantie trouwens, zit heerlijk op Terschelling. Mét hondenbeesten uiteraard!
Super! Fijne vakantie dan! Wij gaan a.s. donderdag op ónze tweede vakantie. Lekker naar de Dordogne (maar een paar uurtjes met de auto ).
Nou meid, het is zoooo lekker zo kort rijden! Ik ging voor zon en die schijnt, olé! Jij ook fijne vakantie (ik denk dat je bent wie ik denk).
Persoonlijk vind ik de afwisseling heel leuk. Wij zouden het nét redden op 1 loon, maar dan moeten we op alles bezuinigen, dat is voor niemand leuk, vind ik. Nu gaan de kinderen 2 dagen naar de opvang/bso en vinden het er heel erg leuk. Iedereen blij
Dat mag ik hopen. Met dezelfde Avatar en letterlijk vertaalde Nick zou het apart zijn als mensen me níet herkenden...
Ik ben de afgelopen jaren door ziekte van mijn zoontje thuisgeweest.. Ik stond er alleen voor en mijn ex vond dit toch echt volledig mijn verantwoordelijkheid.. En wat ben ik blij dat het nu beter gaat en ik weer kan gaan solliciteren (natuurlijk overheerst het blij zijn dat het goed met hem gaat etc. ) maar het weer echt iets voor mezelf kunnen gaan doen. Werken, aan mijn ontwikkeling werken etc.. oh wat ben ik blij dat het weer kan.. Ik ben met liefde thuisgeweest omdat het gewoon nodig was.. maar leuk nee dat vond ik het niet. En niet dat ik niet van mijn kind hou. Maar het is niks voor mij. En wat betreft de binding.. Het dochtertje van een vriendin van mij ging eerst 5 dagen naar het kdv nu naar de bso en die heeft echt geen slechtere moederbinding hoor.. Ik heb persoonlijk nogal moeite met de verontwaardiging van moeders dat andere moeders 4 of 5 dagen werken maar het volledig normaal gevonden worden door dezelfde moeders dat vaders weet ik hoeveel uur in de week werken.. Naar mijn idee klopt daar iets niet.. Waarom mag een man wel een carriere nastreven terwijl het voor een vrouw blijbaar niet kan in combinatie met kinderen.. Je kiest toch samen voor die kinderen?? Mijn ideaal zou zijn beide 4 dagen en dus 3 dagen opvang. Gelukkig staat mijn huidige vriend volledig achter dat ideaal..
Ik heb een half jaar vrijgenomen bij de geboorte van onze dochter. Heerlijke tijd was dat, begrijp me niet verkeerd. Maar oh, wat vond ik het fijn om weer aan het werkt te mogen. Eindelijk weer wat andere gelijkgestemden om mij heen, andere gesprekken en bezigheden dan alleen de kinderen. Als ik thuis zou zitten zou ik toch redelijk afgestompt raken. Het geeft gewoon weinig intellectuele uitdaging, weinig stimulans om jezelf te ontwikkelen. Je bent dan alleen maar moeder en huishoudster. Ik heb toch wat meer nodig in mijn leven om mezelf te kunnen ontplooien. Daar komt ook bij dat ik het een gezond voorbeeld naar mijn dochter vind, dat je naast moeder/ouder ook nog andere doelen kunt nastreven. Ik wil dat mijn dochter vrij en onafhankelijk in haar leven staat, zich ontwikkelt als een volledig mens, en zich zeker niet thuis houdt omdat ze kinderen heeft.
Ach, iedereen heeft zijn eigen norm wat werken betreft en de combi met kids. Het gaat om jou, niet om wat wij ervan vinden. Als jij gelukkig bent, heb je blijkbaar de goede keuzes gemaakt. Hier werken we allebei parttime, ik zou nog wel wat urenuitbreiding willen, maar daar wacht ik nog even mee. En ja ik werk ook voor de extra's en ook voor de vaste lasten. Prima toch?
Beide is leuk, alles in balans. Ik ben niet alleen maar moeder, er zijn meer kanten van mezelf die ik tot uitdrukking laten komen. En ik denk ook dat dat kan zonder dat dat voor problemen zorgt.
ik zou me niet te veel aantrekken van wat andere mensen denken. Ik werk nu even niet maar vind werken ook lekker. Ik dump mijn kinderen ook. Vorig weekend nog. Heb ze bij opa en oma gedumpt en ben zelf naar mysteryland geweest. Heerlijk vond ik het. En ik heb de kids en opa en oma niet horen klagen. Helaas zijn opa en oma nu weer 2 maanden weg... dus helaas geen kans om ze te dumpen... maar gelukkig heb ik mijn buurmeisje die af en toe en avondje op wil passen zodat ik lekker mezelf kan zijn... Misschien in de ogen van sommigen heel raar maar ik ben nog steeds dezelfde persoon die ik was voor ik moeder was. Ik kan intens van mijn kinderen genieten maar kan ook intens genieten van het even niet met mijn kinderen zijn... Het fulltime moederschap valt me soms zwaar.
Dat ligt dan helemaal aan jezelf vind ik, ik voel me echt niet alleen maar moeder en huishoudster. Ik doe buiten het huishouden en moeder zijn nog zoveel andere dingen.
en enkel thuiszitten met een baby is ook wel saai, vind ik dan. Geen school, psz, vriendjes of vriendinnetjes.