Ja ik wil bewust jong mama worden!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Melanie013, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    steekjes in mijn buik,
    gevoelige boobs,
    misselijk als ik niet optijd eet en bij sterke geuren,
    verder nog niks

2. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hier ook een jonge mama!!

Ik was 17 toen ik zwanger raakte/beviel van onze eerste dochter. Mijn vriend is 6jaar ouder en we waren al bezig met een huisje zoeken e.d. Toch iets eerder dan "gepland" maar wat waren wij blij!
    Toen mijn 2de dochter geboren werd was ik 19 en straks als onze 3de dochter geboren word ben ik (nogsteeds) 21:)
    En daarna.. zijn we klaarrr!! :D

Ik vind het heerlijk om jong mama te zijn! De oma's die ook nog jong zijn en ook nog lekker mobiel zijn en leuke dingen met ze kunnen gaan doen. Schoonmoeder heeft wel een "oma-leeftijd" maar mijn moeder is net 46 ;)

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja idd ik heb ook nog eens een man die vaak 90 uur per week werkt en dus doe ik alles alleen, en heb ME / CVS dus elke minuut dat ik kan blijven liggen pak ik, soms zie ik er een dag als een slons uit (tenminste gewoon normale schone kleren en gewassen e.d.) en de andere dag doe ik er wat meer aan (make up e.d.) zoiezo is het lastig je sexy kleden als je zo erg last van je lichaam hebt waardoor je nog steeds zwangerschapskleding moet dragen, ik denk dat vrouwen niet zo over elkaar moeten oordelen en al helemaal niet als je niet weet waarover je praat, natuurlijk hoeven niet allemaal onze haren te knippen en er niets aan te doen maar niet elke dag gaat zoals je plant en juist vrouwen zouden elkaar moeten steunen dan ipv elkaar af te kraken als "slons" kijk eens verder dan je neus lang is misschien is er wel een goede reden voor...

Jij ook nog niet ;)

Misschien had je dan toch wat wijzer moeten doen je kan een baarmoederverzakking krijgen een ergere diastase en zelfs de bevalling eerder laten komen doordat je teveel doet, dus wijsheid komt dan toch met de jaren ;) eigenwijs zijn maakt je niet stoer maar een beetje dom je kan beter hulp aanvaarden dat maakt je veel stoerder..

Ik ben trouwens helemaal pro jong zwanger worden (als je alles op de rit hebt en je kindje wat kan bieden natuurlijk, dat is ook iets waar je over na moet denken) het is persoonlijk vind ik beter als 35+ e.d. het word steeds ouder lijkt wel, ik ben zelf wel een oudje in dit topic haha, ben pas met 26 moeder geworden, had eerder ook wel leuk gevonden maarja een man is wel zo handig haha en achteraf gezien denk ik nu toch weer anders over dingen als toen en heb ik het meer te bieden (een bepaalde rust en mini egocentrisch zeg maar) dus er is voor beide wat te zeggen al vind ik wel dat de mama's steeds ouder worden en een jonge mama is ook gewoon heel erg leuk!

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Wat een naar berichtje zeg wat denk jij negatief over mensen...

Misschien keken ze gewoon naar je omdat je een mooie zwangere vrouw bent, dus zonder jaloezie, niet iedereen die kijk is jaloers hoor, misschien is het je eigen onzekerheid die je dat laat denken, dat verklaart dan misschien ook waarom je zoveel waarde hecht aan uiterlijk vertoon (past ook nog bij je leeftijd zullen vele zeggen ;) )

Echt naar hoe jij denkt zeg... wat Umm eerder zei wie weet wat die mensen misschien hebben meegemaakt en ja misschien zijn ze wel jaloers omdat je zwanger bent maar niet iedereen die kijkt heeft iets negatiefs in het zin of wil meteen jou zijn... dat klinkt echt zo kinderachtig van je...

5. bull22

bull22 Niet meer actief

heey.

ik snap dat je jong moeder wilt worden. dat wilde ik ook altijd namelijk.

nu ik zwanger ben van ons eerste kindje.
    is het een hele verandwoordelijkheid.
    als je zwanger bent heb je nog tijd voor jezelf en voor elkaar
    maar zodra er een baby is word dat echt anders.
    je bent 24 uur per dag bezig met de baby.

ik hoop dat je er goed over na denkt.
    wandt het is een grote stap.

veel suc6 met zwanger worden.

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Zo hee, wat gezellig hier!
    Miffy gefeliciteerd :D! Geweldig hé, om zwanger te zijn!

7. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @miffy: lijkt me super spannend om steeds weer wat anders te mogen voelen.

@Charity: ik heb je al een aantal pb's gestuurd maar ze lijken niet aan te komen ofzo. kun je dit misschien bevestigen voor me?

@Isademi: Ik begrijp goed wat je bedoeld richting Chai. Ook ik vind dat ze er te makkelijk over denkt. En of je nou 20 of 40 bent een zwangere vrouw word sowieso vaak mooi gevonden.
    Ik denk dat je het "slons" verhaal alleen met een korreltje zout moet nemen. De statistieken spreken voor zich dat vele vrouwen die een kind hebben gekregen weinig meer aan hun zelf doen.
    Vaak word alleen vergeten dat die vrouwen idd alles zelf moeten doen omdat manlief een zware baan heeft of omdat ze alleenstaand zijn.
    Maar wanneer je het met zijn 2e doet lijkt het me echt een piece of cake om even te zorgen dat je er zelf ook verzorgd uitziet. Nogmaals ik snap wel wat je er mee bedoeld.

@Bull22: ik heb ontzettend goed nagedacht of ik een kindje wilde. Nu het al 3 jaar lang niet lukt, ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik een kindje zou willen. Ja het gaat zwaar zijn, ja het gaat moeilijk worden.. Maar hey dat is alles in het leven. En je krijgt er zoveel voor terug.
    Geen tijd meer voor elkaar hebben?? Dit vind ik wel een vreemde zin van je. Bedoel als gezin bv naar een kinderboerderij gaan en je kind ziet genieten, lijkt me dat je dat zelf ook helemaal super vind. En een avond samen gezellig op de bank is ook helemaal geweldig.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Helemaal eens! tijd voor elkaar hoeft niet perse naar restaurants gaan e.d. te betekenen, samen lekker in bad, of filmpje of spelletje doen je leert genieten van andere (vaak kleinere) dingen.

En wat betreft mooi maken in principe als je met zijn tweeën ben heb je idd meer tijd en moet je ook blijven proberen maar er zijn altijd wel eens dagen dat je geen zin of tijd hebt en dan moet je proberen elkaar niet zo te veroordelen, mensen zitten ook anders in elkaar, de ene vind make up belangrijk de andere niet, houd er niet van, dat betekend niet dat ze niet voor zichzelf zorgen alleen niet zo erg als een ander dat zou doen..

Je prioriteiten verschuiven ook gewoon als je moeder word en is maar net waar je jezelf prettig bij voelt, want daar gaat het om, wat vind een mama zelf prettig, als dat opmaken is moet ze dat doen en als dat 10 minuten langer slapen is kan dat ook, allebei niets mis mee...

9. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Miffy, wel duidelijke kwaaltjes al! Hopelijk blijft het hierbij! Super leuk hoor!

Bull22, ja het is een opoffering die je maakt, maar daar kies ik wel bewust voor. Hoef niet meer zo nodig te stappen, dat heb ik wel gezien bijvoorbeeld. De verantwoordelijkheid is gigantisch, maar zoals Melanie zegt, je krijgt er zoveel voor terug!

10. Linana

Linana Niet meer actief

@chai
    Niet elke meid die jong zwanger is ziet er top uit hoor.... ;)
    En ja ik kijk ook als ik een jonge zwangere meid zie, vaak omdat ze er dan in mijn ogen echt jong uitzien, maar dat is nooit met jaloezie ofzo. Ieder zn eigen ding toch, of je nou 16 bent of 26.

Waar ik wel (een beetje) jaloers op ben zijn vrouwen met een mooi zwanger buikje... bij mij zie je namelijk nog helemaal niks haha. Maar das weer wat anders :p
    Bij mijn moeder zag je het ook pas rond 6 a 7 maanden, die was zwanger van mij toen ze 17 was. Dus misschien heb ik wel hetzelfde als haar

11. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Ik moet zeggen dat ik naar alle zwangere vrouwen kijk! Blijft er bijzonder uitzien zo'n buik!

12. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Wat leuk om te lezen dat er zoveel dames jong moeder wensen te worden! ik was 23 bij mijn eerste zwangerschap (helaas mk) maar met 24 jaar bevallen van een wolk van een dochter. nu 25 en de tweede is onderweg! is echt heerlijk! succes met de zwangerschappen en het zwanger worden!

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja vind ik ook, het blijft mooi, al moet ik pas zeggen dat ik iemand zag die geloof ik net zo oud was al mijn moeder ofzo (zo zag ze eruit) en dan met van die "hippe" jonge kleding, dat was een van de eerste keren dat ik dacht hmmmm niet zo mijn smaak haha, maar zwangere vrouwen zijn gewoon mooi en leuk om naar te kijken...

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja das wel jammer maar denk eraan; die buik krijg je aanzienlijk mooier terug en je bent toch net zo bijzonder met dat wondertje in je buik, misschien een leuke buikband om het wat te accentueren en te laten zien dat je zwanger bent, is best leuk toch?

15. Linana

Linana Niet meer actief

@isademi
    Ja een buikband lijkt me inderdaad wel een leuk idee, denk dat ik daar nog ff wat weekjes mee wacht, misschien heb ik dan iets meer om te showen :p
    Moet wel zeggen dat ik en klein buikje van mezelf heb, waarschijnlijk ligt het daar ook wel een beetje aan dat je nog niks ziet bij mij.

16. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Wij zitten er ook vaak nu al over te fantaseren of ik wel of niet een buikje zal gaan krijgen. Ik ben super slank en heb een strak buikje. Je zou denken je ziet het meteen, maar hoor ook verhalen dat je maar weinig zou zien. En al ik daarna wat kilootjes overhoudt? HEERLIJK! hahaha

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha ik ben een vrij volle vrouw (nouja ik woog 95 kilo bij mijn eerste en ben 183 cm lang, wel altijd hele strakke buik veel buikspieren van dansen van vroeger) maar zag je vrij snel, soms zie je het gewoon snel en soms niet, het heeft allebei voordelen en nadelen, ik vond het in het begin wel leuk maar aan het einde niet altijd haha maar goed bij mijn tweede werd me met 12 weken al gevraagd dat ik vast niet meer lang moest haha (en dat heb ik dan nog 6 maanden aan moeten horen :p, helaas niet zonder schade) maar moet zeggen dat het in het begin zeker wel leuk vond, wie wil er nu niet showen maar weet dat jij heel bijzonder nu bent en dat laat je dan toch op een of andere manier stralen...

Ik wou zeggen kijk eens naar album maar ik zie ze niet meer haha, maar onze site staat alles op Welcome to the Frontpage

Ook mijn zwangerschapskaarten e.d. heb ik daar allemaal bijgehouden, vond ik erg leuk om te doen..

18. Linana

Linana Niet meer actief

oooh ok dat wist ik niet haha! Hoorde toevallig gisteren van mijn verloskundige dat ik goed stevige buikspieren heb :p Was voor mij een nieuwtje. Zei nog tegen mn kerel "mooi dat ze het zegt, jammer dat je er niks van ziet"
    Ik zat net naar je buikenalbum te kijken, en inderdaad zag je het al vrij vroeg, met 5 en 7 weken zie ik al een duidelijk babybuikje :$
    Nou ik wacht het maar af hoor, wie weet blijft het wel bij ee klein buikje, wie weet wordt die wel "groot"
    Zou zo graag een mooie buikenfoto willen, ook voor in het babyboek haha. Zou al tevrede zijn met een mini buikje :D
    zo lang het kindje maar goed groeit verder vind ik het allemaal prima haha

19. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook een "jonge" mama. Was 22 toen ik stopte met de pil, 24 toen ik zwanger werd, net 25 toen ik ben bevallen. Inmiddels nog net 25 en bezig voor een tweede.

Schrik wel hoe ontzettend naief sommige meiden hier praten! Ben het dus ook helemaal eens met wat Isademi in haar berichtje (#144) zet.

Hier een dochter van ruim 11 maanden, waar ik vrijwel de hele dag mee bezig ben. Ze slaapt op zich door, maar wordt soms 's nachts wakker. Gebroken nachten kon ik in het begin heel goed tegen, had er geen moeite mee, maar tegenwoordig ben ik echt helemaal kapot na een slechte nacht! En heb dus ook geen zin/tijd/energie om aan m'n uiterlijk te werken.

Tja, ik heb nou eenmaal wallen onder m'n ogen, ik ben m'n zwangerschapskilootjes nog niet kwijt, ik heb geen tijd en zin om iedere dag makeup op te doen, en al helemaal niet als dat inhoudt dat ik eerder op moet staan dan noodzakelijk. Ik ben al blij als ik schone kleding aanheb, en al zitten er vlekken in, dat weerhoudt me er niet van om naar de winkel ofzo te gaan (geloof me, met een kind is het best lastig om je kleding de hele dag schoon te houden!:p).

Wat andere mensen er van denken... Who cares? Vind het ook echt idioot dat er hier zo enorm op uiterlijk wordt beoordeeld, want je hebt geen flauw idee waarom mensen er uit zien zoals ze eruit zien.

20. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Tsja jong, wat is nou eigenlijk jong?
    Ikzelf ben 24 en inmiddels 23weken zwanger. Als Ukkie er straks is, dan ben ik 25. Sommige mensen [lees: de generatie 45+] vind me 'jong' om mama te worden. Ik vind zelf van niet, maar uiteindelijk moet ieder het voor zich weten toch?
    Je kiest ervoor om mama te worden als je er zelf aan toe bent! :D

Daarnaast las ik net iets over buikbanden, heb er toevallig maandag 2 gekocht, waarvan 1 met print en het zit echt heerlijk en is leuk voor de show! :D

Op de foto met buikband 22w 6d:
    Bekijk bijlage 180381

Deel Deze Pagina