Ja ik wil bewust jong mama worden!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Melanie013, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Heb je berichtjes ontvangen hoor Melanie! Heb ze alleen nog niet gelezen omdat ik nog niet bezig was met het pendelen vandaag, vandaar ook nog geen antwoord. Sorry!

Even in het algemeen maar voornamelijk voor Bull22:
    Ik vindt dat je met je berichtje, laat lijken alsof het een ontzettende zware taak is om voor een kindje te zorgen. En (ik spreek uit ervaring) dat is naar mijn mening absoluut niet zo! Tuurlijk, het is een hele grote verantwoordelijkheid maar dat weet je al voordat je er aan begint. Vooral met baby's heb je vaak niet veel te doen, die slapen het grootste deel van de dag dus meer als voeden, verschonen, knuffelen en in bad stoppen doe je eigenlijk ook niet. Nou zeg ik niet dat de gebroken nachten niet zwaar zijn, maar hoe ouder je kindje wordt, hoe zwaarder het wordt. Vindt ik dan. Mijn dochter is nu ruim 19 mnd, loopt en wil alles ontdekken. Ontzettend leuk natuurlijk maar wel vermoeiend. Het is nu de hele dag rennen en vliegen om te zorgen dat ze geen dingen doet die ze niet doen mag. Nu begin je pas écht met opvoeden en dat doe je met baby's nog niet. En tijd voor elkaar heb je ook zeker nog wel, dat is maar net hoe moeilijk je het zelf wil maken. Een keer in de zoveeltijd is er vast wel iemand die een avondje op wil passen zodat je met je man/vriend een keer naar de bios of iets kan maar ook thuis kun je het heel gezellig hebben samen. Als je kindje op bed ligt heb je nog de hele avond! En ook thuis kun je gezellige dingen doen. Bovendien heb je ook mét kindje samen-tijd. Denk maar eens aan leuke dingen doen als gezin, naar de kinderboederij, een speeltuin of gewoon gezellig thuis samen tijd door brengen :).

2. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @charity, sorry ik had nog niet op je pendel pagina gekeken. Nu is het een en ander duidelijker haha. liefs melanie

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik heb hier trouwens ook al buikbanden
    heb ik gekregen van een vriendin van mij
    die had zo haar vermoedens dat ik snel zou volgen
    heb er 20 gekregen van klein naar groot
    maar vind ze niet allemaal even leuk
    maar er zit er ook 1tussen met babyvoetjes erop en die vind ik zo lief!!

4. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik hoop voor je dat eht snel mag lukken. want een kindje is echt het grootste geschenk wat je kunt krijgen.

5. Chico

Chico Actief lid

1 aug 2008
    184
    0
    0
    hi miffy,

ik zag je naam voorbij komen. vorige maand hebben we nog samen een topic gevolgd. leuk dat je nu zwanger bent! hoe voel je je?
    overigens heb ik ook een leuke site gezien met t-shirts. daar kun je je echo op een t-shirt laten afdrukken. ook best grappig.

liefs chico

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    hey
    jij zat bij dat topic van die eisprong toch??
    yupgup zat daar geloof ik ook, die is ook zwanger
    leuk he!!
    begin al wat kwaaltjes te krijgen, dus voel me ook zwanger
    erg leuk!!
    ik had die tshirts gezien, vind ik nog leuker dan die buikbanden eigenlijk
    ze hebbe hele hele leuk zag ik al :D
    hoe is het met jou?? hoe voel jij je???

7. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

zo ben er ff niet geweest en kon al heel wat bijlezen....

Even over verhuizen, ik voelde me altijd goed de verloskundige vond het ook prima als ik mezelf maar wel in de gaten hield. En dat deed ik ook echt wel, zodra ik me bekken of rug voelde hield ik echt wel op hoor. Me meisje wou er met 24 weken al uit en dat kwam niet door verhuizen, of werken. Ik ben toen meteen plat gegaan heb dus geluisterd naar me VK en ze is mooi blijven zitten tot op de datum, heb al die tijd met 3cm ontsluiting gelopen. Dus ik denk er echt wel om. Dat je een diastase kan krijgen weet ik. Want die heb ik al opgelopen van de eerste, de ene kant van me buik is wat dikker dan de andere kant (naast de navel) je ziet het niet heel erg, het zit me ook niet in de weg. Ik heb daarna nog 2 zwangerschappen gehad en ja het zit er nog steeds en is een beetje erger geworden. Maar ik heb er geen last van verder....ik weet dat het er zit.....

Over verslonsing. Ik loop geregeld in trainingsbroek naar school om me kids te brengen. Ik draag geen make up omdat ik daar smorgens geen tijd voor heb en ik heb er eerlijk gezegd ook niet zo behoefte aan. Loop vaak in een trainingspak en heb me haar meestal in een simpele staart. Tuurlijk zou ik er ook weleens strak in de lak bij willen lopen maar ik heb op dit moment de energie er niet voor, en dus geen behoefte aan. Komt vanzelf wel weer (hoop ik haha) Ik zie verschillende moeders smorgens helemaal in de pronk, daar hoor je mij toch ook niet over. Ik laat ieder in zijn waarde of ie er nou netjes bij loopt of als een slons....

Mijn buik is ook slap door 3 zwangerschappen, de eerste gaf me 30 kilo en de laatste 2 16. Ik heb die kilo´s er nog lang niet af. Weeg bijna net zoveel op dit moment als op het einde van me zwangerschap. Vreselijk want ik was zoveel afgevallen maar goed heb het er zelf aangegeten door stress helaas....Ik ga vanaf maandag weer sonja bakkeren en dan hoop ik weer vele kílo´s kwijt te raken. Want dat is hard nodig, ook voor me gezondheid!

Buikbanden ik heb ze wel gehad maar nooit aangehad, kocht ze altijd te groot helaas. Ik hoop als ik nog een keer zwanger mag raken, dan ga ik wel buikbanden kopen. Zie vrouwen altijd zo mooi pronken met hun buik dat wil ik dan ook doen. Bij de eerste had ik meestal grote kleding aan van me man haha, alleen positiebroeken, maar liep ook veel in trainingsbroek. Mocht er nog een kindje komen dan ga ik alles anders doen. Echt heel erg genieten van het laatste wondertje van ons!

Misselijk pff bij de jongens nooit geweest maar bij de kleine meid wel. Heb 18 weken boven de wc gehongen viel veel af, kon geen eten zien, ruiken en drinken ook niet. Wat voelde ik me rot. Was blij toen het eindelijk over was!

Voor de zwangere onder ons geniet er lekker van meiden, het is het mooiste wat er is!

8. emje

emje Niet meer actief

hoi, ik ben zelf ook jong moeder geworden. de eerste keer dat ik zwanger raakte was ik 19 helaas werd dit een miskraam. hierna helaas nog een miskraam gehad. op mijn 20ste werd ik weer zwanger en ben op mijn 21ste bevallen van ons dochtertje Emily. We zijn nu aan het proberen voor een broertje of zusje voor Emily :) hopelijk zijn we allemaal snel zwanger

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    meiden ik zit met een dilema
    en ben benieuwd naar jullie mening

ik ben natuurlijk net zwanger heb nog geen echo of iets gehad
    zijn er mensen die jullie het al meteen zouden zeggen
    of zouden jullie het nog eventjes geheim houden?

10. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Bij de eerste wist iedereen het omdat ik al een buik had met 5 weken :$!! Bij de tweede heb ik het alleen me ouders, schoonouders verteld. En bij de 3e ook, en de rest zag het pas met 24 weken haha. Ik heb nu besloten dat mocht ik zwanger raken ik helemaal niks zeg. Zolang er niks te zien is hou ik me mond dicht. Ik wil deze keer lekker alleen genieten met me mannetje van me zwangerschap. Vooral omdat dit echt de laatste zal zijn! Maar als ik eerlijk ben zou ik even wachten met een echo. Dan weet je wat er zit, kan je dan mensen gaan vertellen...maar dat is mijn mening hoor haha.....

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    naja ik wil het eigenlijk aan mijn moeder vertellen
    maar me vriend aan niemand tot na de 1ste echo
    dus denk dat we nog even moeten wachten

12. Chico

Chico Actief lid

1 aug 2008
    184
    0
    0
    wat leuk, yupgup ook zwanger!
    ik voel wel goed, alleen heel erg moe!! jij?

wij hebben het snel bekend gemaakt. maar ja, ik ben ook erg dik al, dus het valt wel op. bij de eerste hebben wij het verteld aan degene aan wie wij het ook wilden zeggen als het fout zou zijn gegaan.
    1e echo is pas bij tien weken, kun je het zo lang geheim houden??

13. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Heya dames, ik zie mijn naam! Hihi. Jullie ook gefeliciteerd!

14. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @miffy: ik wilde het vorige keer (is afgelopen in een mk) alleen tegen mijn moeder en beste vriendinnen vertellen.. Nja heel Tilburg wist het haha.. Is niet zo erg ze waren wel blij voor ons, maar mocht ik weer zwanger raken dan houden we het toch echt voor ons. Heel misschien alleen tegen mijn ouders en zijn vader..

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha daar heeft mijn man helemaal niets over te vertellen gehad, mijn moeder is mijn beste vriendin altijd voor me geweest ik zou nooit mijn moeder zoiets kunnen onthouden (zeker niet als je een goede band hebt) je partner zou dit moeten begrijpen vind ik, dat je de rest van de wereld nog even in spanning houd, dat kan maar je moeder degene die je überhaupt op de wereld heeft gezet? nee dat zou ik nooit kunnen, daarnaast zou ik ook wel wat support willen mocht het misgaan om dan eerst uit te leggen dat je eigenlijk zwanger was lijkt mij niet prettig..

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    kon het trouwens ook niet echt verbergen als je mijn buik ziet snap je wel waarom haha, heb altijd meteen gedeeld met iedereen die het wilde weten... maar moest ook wel vanwege mijn grote buik..

17. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @isademi, Ik dacht dus ook van ja joh mijn moeder dat gaat mijn begeleider worden mocht ik straks zwanger raken.. Ik vroeg dus ook aan haar van "mam, stel ik ben straks zwanger en moet bevallen. Zou je er dan bij willen zijn..."

Hier is dat vrij normaal dat er een moeder bij is. Vaak als steun voor de vrouw en als hulp voor de man haha.

Ik kreeg te horen: "Nee, Melanie dat is iets voor jullie 2 daar hoef ik niet bij te zijn. Mijn moeder was er ook niet bij toen ik moest bevallen en dat is maar goed ook."

Ook al weet ik dat mijn moeder 'een taaie' is toch had ik dit antwoord niet van haar verwacht. Ik weet daarom ook niet of ik het haar wel zou meoten vertellen als ik zwanger mocht zijn.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    bevallen is wel wat anders dan zwanger zijn, de hierbij horende onzekerheden, lekker stiekum shoppen met zijn tweeen, klachten vergelijken (je lijkt vaak erg op je moeder met zwanger zijn) evt haar dagboek lezen of zwanger foto's kijken.. Dat is iets wat je alleen maar met je moeder kan delen vind ik... je man / vriend zal ook niet alles snappen..

Bevallen is dan nog iets anders, al was mijn moeder wel bij mijn bevalling maar heeft zich afzijdig gehouden (foto's gemaakt, gefilmd) juist zodat mijn man en ik samen konden bevallen en alles verzorgd werd tussendoor.. was heel bijzonder om degene die mij op de wereld heeft gezet erbij te hebben, heel erg intiem.

Bij de tweede ben ik zonder mijn moeder bevallen dat was ook prima, mijn man was dan alleen wat drukker met foto's , filmen e.d. dus heb ik wat minder aan hem gehad, maar goed was ook niet echt nodig, ik vond het een eitje die bevalling haha

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wel even als context;

Ik ben heel mijn leven al ziek , ziekenhuis in en uit en altijd was mijn moeder erbij en ik bij haar als ze bang was, toen zij onder narcose moest om haar tanden te laten trekken en implantaten e.d. boren was ik er ook voor haar, het is dus een tweewegstraat, wij zijn er altijd 200% voor elkaar..

Ik moet wel zeggen dat deze relatie veranderd is toen ik moeder ben geworden, was wel even wennen voor allebei, ik ben nu zelfstandiger en heb haar niet meer echt "nodig" maar vind het nog wel gezellig als ze er is (zit een verschil tussen) er is meer afstand gekomen op zich niet erg maar mis het oude contact soms nog wel...

20. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Ja zoals ik al zei, hier is het vrij normaal dat je moeder er bij is. Dus was wel even schrikken.

Deel Deze Pagina