We zijn sinds augustus bezig voor een kleine daarvoor hebben we het ook al geprobeerd maar helaas nog geen succes daarnaast hebben al sinds 2009 seks zonder condoom en altijd wel seks rond mijn eisprong moet ik me zorgen gaan maken en melden bij de arts
Hou Noukie, Wat bedoel je precies met dat je al sinds 2009 zonder condoom seks hebt, maar pas sinds augustus probeert? Was je daarvoor aan de pil of andere anticonceptie of was je voor augustus ook al bezig voor een kindje? Aan je cyclus te zien ben je vrij regelmatig dus dat is mooi. Ik vind het moeilijk om je vraag te beantwoorden met zo weinig informatie. 1 ding is in ieder geval duidelijk: als je nu al sinds 2009 bezig bent voor een kindje en onbeschermd vrijt dan kan het in ieder geval geen kwaad om eens langs de huisarts te gaan.
ik gebruik sinds 2008 geen anticonceptie meer sinds augustus hou ik weer mijn cyclus goed in de gaten en we hebben 1,5 jaar geledeb ook een half jaar de kruitvat 5 voor 10 euro gebruikt een half jaar lang ofzo mijn cyclus is eigenlijk prima het scheelt maximaal 2 dagen ik heb wel overgewicht bmi 34.9 maar ja dat zegt niks wat ik ken geneg mensen die wel zwanger worden en dan een veel hogere bmi hebben
Hoi Anouk, ik denk inderdaad niet dat je overgewicht er iets mee te maken zal hebben, hoewel ik er niet veel verstand van heb. Ik heb zelf een BMI van 33 en mijn arts gaf aan dat dit normaal gesproken nog geen invloed heeft. Wel kan het zijn dat als je partner overgewicht heeft dat zijn zaad minder goed is, ik heb gehoord dat dit al bij minder overgewicht gebeurt. Een collega van mij heeft echt ernstig overgewicht(ong. 3 x mijn formaat) en haar partner eveneens. Bij haar lukt het dus inderdaad niet en is vastgesteld dat het door haar en zijn overgewicht komt. Maar dat is dus nog veel erger overgewicht. Ik kan je eigenlijk alleen maar aanraden naar je arts te gaan: als je in 2008 al gestopt bent met anticonceptie duurt het wel lang hoor vind ik. Ik zou zeker niet wachten hiermee. En al die verhalen die je hoort, over overgewicht en heel veel andere dingen, zeggen niks over jou en je partner. Heel veel succes meis!
Mag ik trouwens nog een vraag stellen? Hoop dat je het niet vervelend vindt. Ben jij van '89? Aan je naam te zien? En in 2008 al gestopt met anticonceptie? Knap dat je dat durfde. Ik ben nu 22 ('89 dus) en net begonnen. Ik wou eerder ook al wel, maar was bang erop aangekeken te worden. Terwijl ik hier nu veel andere jonge meiden tegenkom!
ik heb jarenlang de inplanon gehad op dokters advies had ze me aangeraden om een poosje te stoppen een poos daarna leerde ik mijn vriend kennen. in 2009 had ik besloten dat ik een kleine wilde met hem en helaas nog niet gelukt
Tja, ik weet het ook niet. Zoals gezegd, zelfs al zou het wel zou zijn dat je vriend overgewicht had, dan nog hoeft het niet voor jullie mee te spelen. Ik zou echt naar de dokter gaan hiermee! Succes!