Het is even helemaal off-topic maar weet even niet wat ik er mee moet vandaar dat ik mijn vraag hier stel. Mijn zoon van 13 zijn gsm is kapot door toedoen van een klasgenoot. Ik heb zijn ouders opgebeld om te vragen of dit ook klopt en zo nodig dit met de verzekering te bellen. Nu is het zo dat mijn zoon niet echt een goed contact heeft met deze klasgenoot. 1 jaar geleden was mijn zoon dermate geslagen dat zijn neus helemaal dik en ernstig bloede. Er was toen ook politie aan te pas gekomen en ik heb dan ook aangifte gedaan. Even voor de duidelijkheid mijn zoon had niets gedaan en heeft ook niet terug geslagen.. De politie raadde mij destijds ook aan aangifte te doen. Die jongen heeft toen ook een taakstraf gehad. Er was genoeg bewijs de politie had op het bureau foto`s gemaakt.. Nu deze zaak ook nog blijkbaar erg hoog zit omdat ze het ``achterlijk`` vonden dat ik zo reageerde om gelijk aangifte te doen. Vader. ``ach vechten we allemaal wel eens niet``. Nou dit was niet even een klap uit delen maar gewoon mishandeling. Afijn het hele verhaal kwam weer boven.. kreeg een hele laag over mij heen.. Al met al is de gsm nog steeds kapot en ze zijn dan ook niet bereid om tot een oplossing te komen. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken???? Iemand tips???
Heel erg vervelend, maar als ze echt zo kinderachtig zijn zou ik gewoon weer aangifte doen... Succes met de situatie!
Pff lastige situatie. Zijn er getuigen dat die gsm kapot is gemaakt door die jongen? Anders wordt het lastig, een welles/nietes verhaal tussen jouw zoon en die jongen, wat uiteindelijk alleen maar ergernissen over en weer oplevert. Als die getuigenissen er zijn, zou ik ook aangifte doen! Wel vervelend dat je het op een normale manier wil oplossen en je dan de volle laag over je heen krijgt! Snap dat je ook liever niet weer naar de politie stapt. Heel veel sterkte!
Ik weet niet of aangifte doen nodig is. Ik zou gewoon ff informeren bij je verzekering. Wellicht kan de verzekering stappen ondernemen richting die mensen, of anders richting de verzekering van die mensen....
De enigste getuigen die er zijn, zijn de klasgenoten.. Dat gaf ik ook aan. De ouders van deze jongen maar deze kwam met de opmerking, ''nou die zijn lekker betrouwbaar'' Ik zei vervolgens we praten hier niet over kinderen van 2 jaar maar van jongens van 13 a 14 jaar.. Inderdaad is mijn intentie niet om gelijk naar de politie te stappen maar het toestel is 1 maand oud.. En dan daarbij het is kapot gemaakt.. Maar goed het lijkt mij ook als je w.a verzekerd bent het geen probleem moet zijn.. Ze willen gewoon moet willig niet meewerken omdat ik destijds aangifte heb gedaan.
Is het op school gebeurt? Wil je zoon het op de dader verhalen? Zo ja, probeer het dan via de mentor. Jouw zoon heeft alleen maar contact met dat joch vanwege school, dan kunnen ze ook bemiddelen. Zo nee, dan zou ik het laten afhangen van hoeveel dat telefoontje waard was, je zoon heeft het zo te horen al moeilijk genoeg.
Het is buiten school tijd gebeurt.. Ze gingen met een grote groep (klasgenoten) naar de mac.. En de ouders ontkennen dat er iets kapot is gemaakt..
Als ze echt niet mee willen werken zou ik ook weer aangifte doen. Maar daarbij zou ik wel in overweging nemen of je zoon daarachter staat. Ik weet niet waarom z'n mobiel kapot gemaakt is en of hij misschien heel erg gepest wordt, in dat geval heeft hij misschien liever niet dat je weer aangifte doet.
Hij heeft liever ook niet dat ik dat zou doen aangifte maar meer omdat hij bang is dat die ouders van dat mannetje moeilijk gaan doen richting mij..
Even met de mentor een babbeltje maken en kijken of hij kan bemiddelen. En even je verzekering bellen en vragen of zij wat kunnen doen. Als beiden niks willen of kunnen doen dan naar de politie. En kinderen vanaf 12 zijn zeker wel als getuigen te horen hoor! Dus ja idd lekker betrouwbaar! tsss...sommige mensen...
Nou ze zeggen dan zoonlief niets heeft gedaan waardoor het toestel van mijn zoon zou zijn kapot gegaan.. Het is dus een welles nietes geval... Er werd gezegd dat er was gesproken met een leerling die er ook bij was. Ik vroeg, wie dan.. 'nou daar doe ik geen mededeling over', aldus vader.. Eerlijk geloof ik er niets van..