Spugen en diarree..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Candle26, 10 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Mijn kleine meisje had ruim 3 weken terug een fikse luchtweginfectie. Daar was ze redelijk goed van opgeknapt, tot ze dinsdagavond ziek werd. Spugen en diarree. Dit is nu een aantal dagen aan de gang en ik begin wanhopig te worden..

Eerst naar de huisarts op woensdag, vanwege het forse braken wat elke keer echt uit haar tenen kwam. Zelfs ORS bleef niet binnen. Advies: even afwachten en als ze minder ging plassen, opnieuw bellen.
    Zo gezegd, zo gedaan. Ze ging minder plassen en meer spugen, dus doorgestuurd op donderdag naar de Spoedeisende hulp om gezien te worden door een kinderarts. Conclusie: niet uitgedroogd, naar huis en weer 24 uur aankijken.
    Vandaag wederom op de spoedeisende hulp geweest na contact met de huisarts, want mijn kleintje huilt zonder tranen, heeft 1 (kleine) plasluier in gemiddeld 12 uur en spuugt alles uit wat ze binnenkrijgt. Een enkel heel klein flesje van circa 50cc vocht is af en toe blijven hangen. Ze slaapt bij a de hele tijd, valt tijdens bijvoorbeeld verschonen al in slaap. Temperatuur liep vanmiddag al op, advies: standaard zetpil geven, 4x per dag.

Wanneer is het genoeg en gaan ze iets doen? Ik voel me radeloos en verdrietig....!!

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Oh meid war een situatie. helpen zetpillen niet? dan zou ik gewoon nog een keer bellen hoor. wat zeiden ze wat betreft uitdroging? zetpillen werken niet dan :/

3. Candle26

Ze vonden haar er nog niet echt uitgedroogd uitzien, eigenlijk vonden ze haar te goed voor bijvoorbeeld een opname. Maar hetgene wat ze plast, is donkergeel en stinkt ontzettend..

Gaan ze nou echt pas wat doen als ze bijna nergens meer op reageert? :(

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    ja das zo zielig maar idd ben bang dat ze pas wat doen als ze aan het uitdrogen is. houd ze ors nog steeds niet binnen? en eten (sappig fruit bv?)?

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je schrijft dat af en toe een flesje van 50cc vocht binnen blijft.

Hoeveel bied je per keer aan?

Je kan beter heel vaak een lepeltje drinken aanbieden of 1 slokje drinken dan grotere hoeveelheden. Als er iets ingaat kan je het beste ors of evt aa drink geven.

Hoe oud is ze?

En als ze echt niet meer reageert direct naar hap.

6. Candle26

Fruit, melk en pap komt er weer uit, ORS de meeste keren ook. Ze krijgt elk uur van mij Max 50cc aangeboden, als ze meer drinkt spuugt ze gegarandeerd. Elke 10 minuten aanbieden heb ik ook geprobeerd maar dan slaat ze de fles weg of valt weer in slaap.

Ik voel dat haar fontanel aan het inzinken is. Ze reageert wel op prikkels door te huilen maar het is een zielig klein huiltje vergeleken met wat ze normaliter kan laten horen. Ze huilt zonder tranen en plast 1 luier ongeveer per dag... En dat ziet et donkergeel uit en stinkt.

Haar slijmvliezen van de mond zijn nog wel wat vochtig, en als je een huidplooitje pakt blijft het nog niet staan.

Ze is volgende week 8 maanden oud...

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    En slapend drinken?

8. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik hou hier zelf ook niet van en zou dus ook bellen dat jij het zelf niet meer verantwoord vind.
    Je moddert nu al een paar dagen aan en dit is gewoon niet meer leuk.
    Hier een zoon die pas heel laat laat merken dat hij pijn heeft.

Ik wens je heel veel sterkte deze dingen zijn gewoon echt niet leuk!

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    en waterijs??

10. Candle26

Slapend drinken verslikt ze zich met kokhalzen tot gevolg. Waterijs ook geprobeerd, net als laten sabbelen op een nat washandje. Weigert ze. De fles met ORS nu ook...

Van een lepeltje kleine beetjes drinken ook niet, slaat het lepeltje weg of de kaken stijf op elkaar..

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dan zou ik zeker niet te lang wachten. Als de situatie nu niet verergert afwachten tot morgen, maar als de situatie morgen niet verbeterd zeker langs hap.

12. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Aan een virus kunnen ze weinig doen, dan in de gaten houden of ze niet uitdroogt. Verder zal ze echt uit moeten zieken.
    Je geeft aan dat ze af en toe kleine hoeveelheden binnenhoudt.
    Als je je zorgen maakt of ze uitdroogt, dan is het raadzaam elke 5-10 minuten een theelepeltje water of ORS of sportdrank (bevat dezelfde stoffen als ORS) te geven. Veel meer kun je niet doen en je dochter is dan thuis echt het beste af.

Deel Deze Pagina