ja lief he? mijn baby! maar kijken met de oogjes!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eefke84, 1 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ja, het is een ander voorbeeld, maar dit zeg ik om aan te geven dat mensen steeds meer en steeds meer afstand nemen van elkaar. Tegenwoordig wordt je op straat veel minder snel geholpen als je valt. Dat is toch niet goed?

Dat jij het vervelend vindt dat die vrouw aan de wang van je kind zat, dat kan. Het is je gevoel en je hoeft ook niet in te leveren wat dat betreft, maar je had het wel anders kunnen reageren. Die vrouw bedoelde er niets kwaads mee.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ben het ook wel met je eens dat er steeds meer afstand komt. dat is ook zeker niet goed. maar er is toch wel een verschil vind ik als netjes met elkaar omgaan zonder teveel afstand en om te "close"te worden zeg maar. ik schrijf het misschien een beetje lullig op maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel. en ja in hoeverre dat iemand vind is natuurlijk weer ontzettend persoonlijk. en julie denken waarschijnlijk dat ik dat mens ontzettend boos heb aangekeken mar dat is eigenlijk helemaal niet zo erg geweest denk ik want ze had het nog niet eens in de gaten dat ik het niet leuk vond;) maar heb ze gewoon even zonder uitdrukking op mn gezicht aangekeken. dus niet zo:x ;)

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja idd dit is wat ik ook bedoel;)

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.953
    113
    Vind ik een vergelijking van niets, sorry. Baby's zijn schattig en dus niet meer dan natuurlijk dat mensen door hen vertederd worden, je kunt ze niet met volwassenen vergelijken.
    Wel ben ik het er mee eens dat als je kind kribbig wordt van mensen die hem/haar aanraken dat jet het dan moet afhouden, en op welke manier je dit doet dat moet ieder voor zich weten.

5. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Van mij mogen ze best aan mijn kleine zitten maar ik let altijd wel eerst op de handen van een persoon. Heeft hij of zij niet ontzettend vieze handen.

6. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Ik heb een vrouw meegemaakt die der pink in me dochters mond deed omdat ze huilde, was egt verbijsterd gewoon.Niet normaal

7. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Zelf zou ik het nooit doen, maar ik merk wel dat kindjes andere mensen aantrekken.. het hoort erbij.. Dat die vrouw ongevraagd wat heeft gedaan wat jij niet leuk vond mag duidelijk zijn, maar toch zou ik de volgende keer gewoon zeggen: Sorry hoor, maarre, kijken met de oogjes graag... of zo iets..

Naar mate de kinderen ouder worden, kunnen ze ook beter voor zichzelf opkomen... melissa geeft zelf wel aan wie wel en niet aan haar mag komen en als er een eng persoon in de buurt is, dan merken we het zo... Maar ik vind het ook belangrijk om haar duidelijk te maken dat ze beleefd moet blijven, dus ik zeg wel altijd voordat we weglopen van die (al dan niet enge) mensen dat ze even moet zwaaien en dag moet zeggen... Maar om terug te komen op het verhaal waar het om gaat.. om dit te kunnen bereiken, moet je zelf het goede voorbeeld geven...

8. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik begrijp zeker wel dat je het niet fijn vind dat ze aan je baby zitten!!
    Ik doe het zelf ook niet zomaar!

Maar het hangt ook van de situatie af, was laatst in de winkel aan het kleren passen en degene die mij hielp was druk aan het kwebbelen met Marin, en op een gegeven moment heeft ze dr eventjes aangeraakt.
    Dat vind ik dan weer niet zo'n probleem.

Waar ik wel een hekel aan heb (zo ook familieleden) dat ze aan haar handjes komen! Zeker zonder het te hebben gewassen! Dan word ik echt een beetje boos!!

En dat van de zwangere buik herken ik helemaal! Grr altijd maar aan je buik zitten.Vond er niets aan!

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb er nooit problemen mee dat iemand even over mijn zoon zijn wangetje aait en met hem gaat praten... Maakt mij juist extra trots, krijg altijd veel complimenten over zijn oogjes ;)

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee klopt das toch idd weer een ander verhaal van die winkel. dat vind ik ook weer iets heel anders

11. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Ik geef je groot gelijk hoor! Je weet ook niet hoe je reageert als iemand dat ineens doet. Ik ben meestal niet zo snel met dat soort dingen maar merk wel dat ik wat mondiger word. Moet er ook helemaal niet van hebben hoor dat vreemde mensen aan je kindje zitten. Vind het gewoon asociaal! Prima als mensen het even vragen dan kan je op dat moment beslissen hoe je die persoon vind maar als ze zomaar aan hem zitten dan vind ik dat echt niet grappig en zal ik dat laten merken ook. Dus wat dat betreft geef ik je groot gelijk hoor...

Groetjes Lysanne

12. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Toen mijn zoontje nog heel klein was, vond ik het niks, maar vanaf dat hij een paar maanden is vind ik het eigenlijk niet erg, een aai over de wang of het bolletje. De handjes, daar hou ik niet zo van want die stopt hij weer in zijn mond.

Ik heb het altijd gewoon toegelaten en ik heb geen eenkenning mannetje, misschien dat het daardoor komt.

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Misschien in het vervolg een groot stuk karton aan de kinderwagen plakken met de tekst: ja lief he? mijn baby! maar kijken met de oogjes!!!

Dan weet je zeker dat je kindje niet aangeraakt of zelfs aangekeken wordt;) Probleem opgelost!

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja goed idee;)

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb er zelf meestal ook niet zo'n problemen mee. Ik vind het wel mooi, dat mijn dochter zo'n reactie oproept bij mensen. Ook kleine kinderen die aan komen lopen en haar gaan aaien laat ik toe. Ik gun het veel mensen ook heel erg om gewoon heel eventjes mee te genieten, het blijft bijzonder een klein kindje.
    Wel ben ik altijd erg alert op dat moment en hou ik m'n dochter en haar reacties scherp in de gaten, maar verder vind ik het eigenlijk alleen maar leuk meestal.

16. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Bij een pasgeboren babietje snap ik het wel dat je niet graag wilt dat vreemden je kleintje aanraken (had ik zelf toen ook heel sterk) Maar jouw kind is al een half jaar! Me dunkt zeg.

17. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Zou persoonlijk niet zo onvriendelijk reageren denk ik. Tis ook wel een klein beetje lief. Maar snap dat sommige moeders hier niet van gediend zijn.

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dus???

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.212
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou er zelf niet zoveel moeite mee hebben, maar begrijp je standpunt wel! Ik zou zelf niet zomaar in andermans kinderwagen duiken om het kindje te aaien. Maar je moet wel in je achterhoofd houden dat mensen het goed bedoelen en dat de kinderwagen wegtrekken dan niet echt te leukste manier is.

20. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Het wegtrekken van de wagen is misschien niet de vriendelijkste manier, maar 't komt op mij ook wel over -als ik 't zo lees- als een soort reflex...

Deel Deze Pagina