ja lief he? mijn baby! maar kijken met de oogjes!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eefke84, 1 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.

Yelena lacht ook naar alles en iedereen. En soms steekt ze haar handje uit. Kan ik moeilijk verder rijden. Is toch lief dat ze een beetje om haar medemens geeft ;)

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar zou er denk ik toch ook niet zo van gedient zijn als iemand zomaar mijn kind aan zou raken. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik er ook absoluut niet van houd als iemand die ik amper ken mij zomaar aanraakt (niet op een sexuele manier, maar even je arm aanraken ofzo). Ik weet niet of ik er direct wat van zou zeggen, dat hangt denk ik ook af van de plaats waar ze het aanraken. Als het het voetje of beentje is ok, maar nhet gezichtje, nee, dat zou ik niet prettig vinden.

3. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik weet niet zo goed wat ik zou doen eigenlijk. Op mij komt het een beetje overdreven over. Ik vraag me ook af wat nu de boodschap naar je kind is. Ik hoop mijn kind een beetje sociaal op te voeden en om dan iedereen maar altijd op een afstand te houden lijkt me dan niet handig. Zo lang mijn zoontje zelf niet aangeeft dat hij het vervelend vindt heb ik er geen probleem mee hoor.
    Natuurlijk zijn er dingen die not done zijn zoals vingers in zijn mondje :$ (Verbaast me echt dat er mensen zijn die dat niet snappen!!) En ik las hier iets over een dekentje goedleggen... daar zou ik ook niet tegen kunnen, maar dat is dan meer omdat dat een soort commentaar op jou als moeder is, zo van: Je heb het dekentje niet goed liggen.
    En verder hou ik ook niet van ongevraagde adviezen/commentaar, maar dat is weer een ander verhaal.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik snap je reactie wel hoor! Ik ben er ook niet zo van gediend! Dan komt toch de tijger in je los he, die haar jong wil beschermen ;) . MAAR ik bedenk me wel dat mensen gewoon erg vertederd zijn bij het zien van jouw kind (compliment!) Ik zou dus niet wegrijden of er iets van zeggen maar allervriendelijkst lachen.
    Ik had het trouwens ook toen ik zwanger was en mensen (onbekenden!) ongevraagd aan mn buik zaten! Nou DAT vond ik nog veeeeel vreemder!!

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dus met andere woorden voedt ik mn kind niet sociaal genoeg op ? sommige hier kan goed oordelen zeg

6. Ik vind het ook belachelijk hoe sommige mensen hier reageren hoor ;)
    Het is jóúw kindje, dus jij bepaalt wie er wel en niet aan haar zit.

Ik was Damien een keer buiten aan het voeden, tussen de boodschappen door, en toen kwam er een Turkse vrouw aan die aan z'n wangetjes begon te zitten, en daarna moesten al d'r kinderen, een stuk of 5, ook maar even komen kijken naar de 'bibi' ;)

Daar moet ik ook niets van hebben hoor!

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.953
    113
    Dat wordt door helemaal niemand hier beweerd meis. Ze hebben het erover hoe ZIJ hun kind willen opvoeden, en hoe ZIJ zouden reageren, dat heeft niets met jouw manier van opvoeden te maken. Als jij je er daar het prettigst bij voelt dan moet je dat gewoon blijven doen, ieder zn eigen manier toch?

8. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Kijk, je reactie kan ik enigzins begrijpen. Als jij dat vervelend is dan is dat zo. Maar wat leer jij je kind door zo'n reactie te geven?? Jij bent wel haar voorbeeld.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik denk ook dat dit kind later parkeerwachten dood gaat rijden op het dak van de IKEA! Mijn hemel, wat kan een topic uit zijn verband getrokken worden.
    TS wil gewoon aangeven dat zij weinig begrip heeft voor wildvreemde mensen die zomaar aan haar kind zitten en heeft daar in een reflex op gereageerd... laten we niet allemaal roomser worden dan de paus!

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

inderdaad het gaat helemaal niet meer over waar het over ging. laat dit topic alsjeblief sluiten. je durft hier haast niets meer te zeggen op zp! bah!:(

dus moderators hij mag dicht!

11. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    sjonge, is dit weer zo'n topic waarin iedereen even lekker z'n opvoedkundige plasje kan doen? ;)

TS, ik snap je wel... vooral in deze tijd kan ik me voorstellen dat je niet op handen van onbekenden zit te wachten vol met (waarschijnlijk) veul bacterien... al kan het vast allemaal niet zo'n kwaad, als jij het niet wil dan is dat jouw goed recht!

Aan de andere kant vind ik aandacht voor Fenne altijd heel leuk. Ze trekt ook echt de aandacht van mensen en krijgt het dan ook veelvuldig. Nu ze loopt in de winkels zien mensen mij regelmatig niet eens meer staan... dan zegt ineens zo'n oud vrouwtje: 'goh meisje, ben jij hier helemaal alleen?' En dan sta ik gewoon 2 meter verderop hoor... en dat is al meerdere malen gebeurd hihi
    Wat ik bedoel te zeggen is dat die mevrouw bij jou het vast ook niet verkeerd bedoelde, die zag een erg leuk kindje dat haar aandacht trok en reageerde waarschijnlijk ook gewoon spontaan met een aai over de wang...

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

en misschien leer jij je kind wel dingen die Ik niet kan begrijpen. jij bent zeker helemaal perfect! nou van harte gefeliciteerd! superwoman!;);)

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

dat mama je altijd beschermd? dat je altijd veilig bent bij mama want die komt voor je op. is misschien niet jouw manier maar het komt allemaal voort uit liefde, dat is toch het juiste voorbeeld?

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is trouwens druk in dit topic. Volgens mij is iedereen benieuwd hoe het zich gaat escaleren ;)

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

#76 Eefke84, 2 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2009
    idd en het was gewoon een shrikreactie van mij! je kunt tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn! ik zie gewoon ineens dat mens bij mn kind terwijl ik 30 cm verderop een zak sla uit de koeling pak! voor de 100 ste keer: het was mn reactie!!! en het gaat erover dat ik het niet prettig vind dat wildvreemde aan mn kind ongevraagd zitten! en daarbij nog dit: degen die mij lekker aso vinden en vinden dat ik niet het goede voorbeeld geef; ik hoop dat diegene dr kinderen leren niet te snel over iemand te oordelen en als ze kritiek geven dit op een nette manier te doen en niet zo op de manier als mama doet op zp

17. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36

ssssst ;)

18. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ ts, waarom zou je je kind niet mogen beschermen tegen wildvreemde mensen? Het is jouw kind en die voed je op op jou manier of iedereen dat nou leuk vind of niet (al vind ik dit niet echt opvoeden). en al trek je 100 keer de wandelwagen weg, dat is toch niet a-sociaal.

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee lijkt mij ook niet echt idd:) maar goed sommige vinden van wel;)

20. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

de meerderheid vindt van niet dus dat scheelt :D

Deel Deze Pagina