ja lief he? mijn baby! maar kijken met de oogjes!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eefke84, 1 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede

hihihi! Dat is echt een goeie! :D

2. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Nee hoor, ik ben niet perfect, gelukkig niet.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik hou er ook niet van als onbekenden aan mijn zoontjes zitten. Ik heb een tweeling en word ook gek van de aandacht. Natuurlijk is het lief bedoeld. Maar het gebeurd bij ons zo vaak dat ik er nu toch echt gek van word. Dat heeft er niks mee te maken dat ik niet trots ben op mijn jongens, want dat ben ik absoluut wel maar ik vind het ook niet echt kunnen dat mensen ongevraagd aan je kind gaan zitten. En dan ook voornamelijk uit hygiënisch oogpunt. Weet jij veel waar ze eerst met hun handen aan of in hebben gezeten. Mijn jongens zijn ook extreem prematuur geboren (3 maanden te vroeg) dus wij letten sowieso al meer op dit soort dingen. Ik heb de wagen ook wel eens terug getrokken. Dat was bij een oudere vrouw en die zag er niet echt fris uit. Eerst trok zij de wagen al terug omdat ze wou kijken maar toen ik door had hoe onfris ze eruit zag heb ik de wagen ook direct weer terug getrokken. Dus ja ik snap je volkomen.

4. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier heeft een vreemde mevrouw op de roltrap van het station Finn een kus op het voorhoofd gegeven. Stond wel even raar te kijken maar ze werd helemaal enthousiast van Finn... Het was een buitenlandse mevrouw en volgens mij doen ze dat wat sneller dan een nuchtere Hollander.
    Kan me voorstellen dat je het niet prettig vind, hoor! Ik zelf word er niet gauw boos om. (ligt wel een beetje aan het type persoon dat het doet)

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    geweldige tekst voor t-shirt! hihi

6. Writer

Writer Niet meer actief

debora21 , een buitenlandse vrouw zou idd niet kunnen weten dat je het niet prettig vind , want in hun land is heel gewoon en allen maar lief bedoeld ;)....

eerlijk gezegd ik kon me ook niet voorstellen dat mensen dat erg vonden , bedoel niet kusjes maar een aai even lief aankijken, heb welles baby's geaaid vroeger zonder na denken of denken dat mensen dat erg vonden , tot ik op internet kwam en las op forum dat somige mensen dat niet leuk vinden , sindsdien ,raak ik nooit meer zomaar een kind of baby aan , maar even lief aankijken als schattig baby zie ,doe ik toch hahah hoor

ik bedoel ermee dat mensen niks kwaad in de zin hebben .ze weten misschien ook niet dat andere mensen zo boos over worden ,dan zien ze moeders zo heftig en boos reageren schrikken ze zich dood ;)

7. Writer

Writer Niet meer actief

forum geeft trouwens rare tijd aan , ik heb net gepost en staat 11,49;) klok staan op 13,55

8. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik zou het even vragen of ik even een aai over de bol mag geven, of een handje geven.
    Ik zou dit namelijk zelf ook prettig vinden als dat zo bij mij gedaan wordt.
    Ik vindt het niet erg dat een vreemde zo vertederd raakt van mijn meisje, maar wel eventjes vragen of het mag.
    Dat is toch heel normaal?
    Je weet nooit of een ouder net een kindje rustig heeft gekregen omdat het ergens van geschrokken is, of dat het kindje het gewoon niet leuk vind om door een vreemde aangeraakt te worden, of wat dan ook.

Meestal praat ik tegen een kindje dat zo mijn aandacht trekt, of ik zwaai eventje met een glimlach.
    Dat vinden ze ook prachtig! :) En als je ze dan later weer tegenkomt (meestal in de supermarkt) herkennen die kleintjes je en lachen dan naar je of zwaaien terug.
    En mama of papa lacht dan ook mee.
    iedereen blij.

9. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Idd, je kunt ook naar een kindje lachen of zwaaien. Waarom altijd meteen lichamelijk contact. En waarom mag een oud vrouwtje wel aan een baby frunniken maar gaan we uit ons dak als een veertigjarige man een kindje van 4 aait. Daarmee bedoel ik, wie bepaalt wat wel en niet mag? In mijn geval ben ik ook van het idee, kijken mag maar handen thuis. ;) En dat bepaal ik omdat ik de moeder ben.

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Weet ik en ik vond het ook niet erg ;) Ik stond wel even raar te kijken maar toen kon ik er om lachen!

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ik denk trouwens dat het in ons land ook wel lief bedoeld is....

12. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik denk ook dat in 99% van de gevallen de mensen het lief bedoelen maar toch heb ik het ook liever niet.... En ik kan niet goed uitleggen waarom niet maar dat is een gevoel net zoals ik denk dat ts het gevoel heeft dat men dat niet moet doen.

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Waarom zou iemand die ik niet ken zomaar aan mijn dochter gaan zitten? Lachen of zwaaien prima maar echt niet dat ik wil dat ze haar een aai geven. Voor hetzelfde geld hebben ze net in hun neus zitten peuteren of hun handen niet gewassen na een wc bezoekje. Ik moet er niet aan denken!

Het is me trouwens wel meerdere malen bijna gebeurd maar ik zeg voordat ze de kans krijgen verder te gaan gewoon gelijk dat ik liever niet heb dat ze aan mijn dochter plukken. Dan maar niet aardig gevonden worden hoor. Zo'n groot hoofd ineens boven mijn dochter lijkt me voor haar ook niet bepaald leuk.

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb een beetje meegelezen in dit topic, ik vind het over het algemeen niet zo erg als mensen Thijmen aaien. Is toch meestal wel lief bedoeld. Wat wel grappig is, is dat Thijmen soms ook andere mensen zo maar aait. Laatst stond er in de supermarkt een man bij hem in de buurt met blote armen en toen ging Thijmen die man dus over zijn armen aaien. Gelukkig vond hij het wel grappig (en kreeg Thijmen nog een aai over zijn wang :) )!

15. Writer

Writer Niet meer actief

oh dat weet ik zeker wel , maar in buitenland is ook normaal om kusjes te geven enzo ;)

16. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hmm dat ken ik eigenlijk niet zo.. mijn schoonouders zijn ook buitenlands maar hun geven altijd een kusje op eigen hand en raken daarna het gezichtje aan..

dit heb ik dan liever, dan rechtstreeks een kusje geven :p

17. Mijn punt is juist dat ik vind dat iedereen hier zo aanvallend reageert ;)
    TS wordt asociaal en onbeschoft genoemd.. Je kunt ook 'gewoon' zeggen dat je het op een andere manier aan zou pakken dan zij ;)

18. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik raak eigenlijk nooit vreemde baby's aan, wel kindjes die ik ken, dus van collegaatjes enzo. Heb ook nooit echt de neiging om vreemde kindjes aan te raken, wel idd zwaaien of er naar lachen.
    Zou het ook niet echt waarderen als er vreemden aan mijn kindje zouden zitten.

19. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    was laatst een jongen van nou wat zou het zijn geweest. ongeveer 8 jaar oud.. die rende langs de wagen toen we in de AH waren en stak zijn hoofd in de wagen en riep.. hallo baby.. Eva schrok wakker.. ik was woedend!! dat kind was zo snel weg.. ik had wel een woordje met zijn mama en papa willen hebben.. maar ja.. die waren er niet hé

20. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier nog zo iets !
    ik en me man gingen even wat eten bij de mac donalds
    en ik had noa al in de kinderstoel gezet daaro
    komt een medewerkster naar haar toe lopen
    en maakte aanstalte om haar op te pakken grr
    en mee dat ze dat doet vraagt ze of we weg gaan
    dus ik nee
    noa natuurlijk helemaal over de toeren
    blijf gewoon van MIJN kind af

ik liep net even weg voor een balloon te halen voor der