Eerste woordje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door naoual28, 31 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naoual28

naoual28 Actief lid

9 dec 2007
    138
    0
    0
    Hallo

Mijn dochter heeft net voor het eers duidelijk Mama! gezegt:D
    Ik ben zo blij!

Liefs Fatiha

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

aaaah, wat leuk!! vroeg of niet? knap hoor! gefeliciteerd :)

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Knappe Meid! Gefeliciteerd, wat een mooi gevoel zal dat zijn. Luca komt niet verder nog dan bababa.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Doelbewust?

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

als het per ongeluk is dan heeft die van mij gewonnen! die zegt heel vaak per ongeluk mama (tussen het wawawa-en) als ze aan het jengelen is :D

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wat denk je zelf?

7. naoual28

naoual28 Actief lid

9 dec 2007
    138
    0
    0
    Ze zegt heel vaak achter elkaar Mama!:D

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi hoi,

dit doen veel baby's hoor. Dit zijn eenmaal klanken die makkelijk uit te spreken zijn. Alleen doen ze het met 6 mnd niet doelbewust. Ze zegt wel mamamama, maar ze heeft het nog niet over jou.

Maar hoe dan ook: het klinkt echt super he! Lekker van genieten. Over een paar maanden zegt ze echt doelbewust mama tegen jou.

9. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Wat leuk is dat he om t horen van je kleine hummeltje!
    Mijn dochter "zei"ook als 1e woordje mama... hoewel ik wist dat het niet bewust was, was ik wel apetrots!

10. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Das nog niet doelbewust maar wel heeeel erg leuk! Hier zegt ze wel bewust mama (nog niet papa) en aaien (aaaaaaaaaaheeee). Echt te schattig!

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    leuk he :D jamie doet het ook altijd. als hij dan wakker word staat hij n zijn bedje: mamamamama bapapapapa :D net of hij ons roept. we beseffen wel dat hij ons roept, maar nog niet echt weet dat wij mama en papa zijn. hij maakt denk ik zo maar gewoon geluiden om ons duidelijk te maken dat hij wat wil.

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe zegt ook steeds papa en mama, niet doelbewust maar als klank. Ik ken ook een jongetje van zijn leeftijd die het WEL doelbewust zegt. Dus zo raar vind ik mijn vraag niet ;)

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind trouwens wanneer het niet doelbewust is het dan niet een eerste woordje is, maar goed ;)

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

dit hoeft niet altijd. kindje wat ik ken is net 6 maanden en als die mama ziet zegt ze heel blij mama en als ze papa ziet zegt ze heel blij papa. erg knap maar het kahn dus wel bewust. mijn dochter zij het pas bewust met een maand of 8 :) en met een maand of 10 was het heel de dag mama tie, mama kus haha.
    onbewust i9s vaak al ze mamamamamadoen of papapapa dus vaak achterelkaar.

15. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier was het eerste woordje "Aai" en "pwie" met dat laatste b edoelde ze de kat, die heet Pukkie

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Dit was ook het 1e woordje van mijn zoon. Ze zeggen idd heel vaak mamamama achter elkaar aan, ik wist ook niet of hij bewust mama zei tegen mij. maar later volgde het woordje Oema (oma) dat was wel heel bewust mijn moeder dus ;) Hij zegt nu nog Oema tegen haar haha.

17. Lijkt me sterk dat een kindje van 6 maanden dat doelbewust zegt :p

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Alsof het TS interesseert wat jij wel en/of niet verstaat onder een eerste woordje ;)

TS: Super!! Lekker klinkt dat he?? Mijn mannetje roept het zelden.. alleen als die heel verdrietig huilt!

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Kinderachtig, als we het over verzieken van een topic willen hebben. Heel volwassen LovelyDK.

20. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Pfff, slecht geslapen? Je reactie slaat werkelijk nergens op.

Deel Deze Pagina