als het per ongeluk is dan heeft die van mij gewonnen! die zegt heel vaak per ongeluk mama (tussen het wawawa-en) als ze aan het jengelen is
Hoi hoi, dit doen veel baby's hoor. Dit zijn eenmaal klanken die makkelijk uit te spreken zijn. Alleen doen ze het met 6 mnd niet doelbewust. Ze zegt wel mamamama, maar ze heeft het nog niet over jou. Maar hoe dan ook: het klinkt echt super he! Lekker van genieten. Over een paar maanden zegt ze echt doelbewust mama tegen jou.
Wat leuk is dat he om t horen van je kleine hummeltje! Mijn dochter "zei"ook als 1e woordje mama... hoewel ik wist dat het niet bewust was, was ik wel apetrots!
Das nog niet doelbewust maar wel heeeel erg leuk! Hier zegt ze wel bewust mama (nog niet papa) en aaien (aaaaaaaaaaheeee). Echt te schattig!
leuk he jamie doet het ook altijd. als hij dan wakker word staat hij n zijn bedje: mamamamama bapapapapa net of hij ons roept. we beseffen wel dat hij ons roept, maar nog niet echt weet dat wij mama en papa zijn. hij maakt denk ik zo maar gewoon geluiden om ons duidelijk te maken dat hij wat wil.
Tobe zegt ook steeds papa en mama, niet doelbewust maar als klank. Ik ken ook een jongetje van zijn leeftijd die het WEL doelbewust zegt. Dus zo raar vind ik mijn vraag niet
dit hoeft niet altijd. kindje wat ik ken is net 6 maanden en als die mama ziet zegt ze heel blij mama en als ze papa ziet zegt ze heel blij papa. erg knap maar het kahn dus wel bewust. mijn dochter zij het pas bewust met een maand of 8 en met een maand of 10 was het heel de dag mama tie, mama kus haha. onbewust i9s vaak al ze mamamamamadoen of papapapa dus vaak achterelkaar.
Dit was ook het 1e woordje van mijn zoon. Ze zeggen idd heel vaak mamamama achter elkaar aan, ik wist ook niet of hij bewust mama zei tegen mij. maar later volgde het woordje Oema (oma) dat was wel heel bewust mijn moeder dus Hij zegt nu nog Oema tegen haar haha.
Alsof het TS interesseert wat jij wel en/of niet verstaat onder een eerste woordje TS: Super!! Lekker klinkt dat he?? Mijn mannetje roept het zelden.. alleen als die heel verdrietig huilt!