Seks in eerste trimester.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JoyJoy86, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Hoi meiden,

Na wat verdriet en flink wat tijd zijn we eindelijk zwanger! Nu kamp ik alleen best wel met een vraag.. Seks, vooral het orgasme, was erg pijnlijk de laatste keer dat ik zwanger was en meteen daarna kwam de miskraam op gang. Nu zegt iedereen wel dat seks geen kwaad kan etc etc, maar ik blijf enorme twijfels houden en ik durf gewoon ook niet goed. Vind het alleen wel idioot als ik maanden lang nee roep zonder reden.. Ik kan gewoon niet erg veel met: Als je 100% gezond bent en alles goed is kan het absoluut geen kwaad. Dat weet je toch niet bij de 5 weken? :p Ik wil gewoon absoluut niets riskeren. Dit wordt ons eerste kindje en ik weet niet hoe alles hoort te voelen.. Lastig hoor die onzekerheid! :(

Wat is jullie ervaring hiermee? Ooit iets gehoord of meegemaakt wat hier wat duidelijkheid over zou kunnen geven?

2. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Ik herken je gevoel wel hoor, zit ook in 1e trimester en vind het ook wel "eng" om nu seks te hebben.
    Maar het kan inderdaad echt geen miskraam opwekken.
    Een miskraam ontstaat omdat het vruchtje niet goed/levensvatbaar is en daarom stoot je lichaam het af. Als je seks hebt kan het dus niet zijn dat het vruchtje ineens loslaat oid.
    Wij doen het gewoon wat rustiger en voorzichtiger ( niet dat we anders heel wild zijn hoor:p), dan kun je het zelfs in je 1e trimester gewoon gezellig hebben met elkaar:)

3. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    vooral niks doen wat jij niet wilt meid..
    Misschien dat je kunt/wilt wachten tot dat je de eerste echo hebt gehad?
    misschien dat je dan iets meer gerust bent?
    Het moet natuurlijk wel leuk blijven 😊

4. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Men zegt dat het geen kwaad kan. Ik vond vrije tijdens zwangerschap niet fijn en op gegeven moment ook pijnlijk. Mijn moeder kon trouwens wel een vrouw die miskraam na miskraam kreeg na gemeenschap met haar man op gegeven moment niks meer gedaan met haar man en toen gezond kindje gekregen. Zou wel stomme toeval zijn maar van mijn moeder moest ik mijn man met rust laten haha

5. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Bedankt voor de reacties allemaal! Erg fijn toch weer dit forum <3

Pooh, zie je, dat wil ik dus ook. Ik mis mn man echt nu. Juist nu wil ik graag samen zijn met hem. Klinkt gek misschien. Ik hoor heel veel dat vrouwen niet echt zin hebben de eerste maanden.. Nou ik ben een beetje het tegenovergestelde geloof ik! Angst en opwinding zijn echter zo extreem dat het toch in het midden blijft bij heel saai 'niets'.

Babytjuhh, dat ga ik denk ik maar doen ja. Afwachten tot ik hem/haar in ieder geval heb gezien en dat alles goed is. Misschien ook nog even checken bij de VK. Kan goed alles zijn om me er beter bij te voelen :)

Magda, dat soort verhalen heb ik dus ook gehoord inderdaad. Mijn moeder moest maanden lang bedrust bij al haar kinderen omdat ze ook elke keer voorweeen kreeg. Mijn eerste zwangerschap leek ook met erge krampen (voorweeen? ik zou niet weten hoe die voelen..) gepaard te gaan na/tijdens de seks. Als ik deze twijfel zo erg houdt, ga ik je moeders advies na :p

Wat een getwijfel toch weer! Moet er soms zelfs om lachen :p

6. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Je krijgt door seks geen miskraam hoor. Het kan het alleen versnellen zei mijn verloskundige. Als er iets niet goed is met het kindje dan stoot het lichaam het wel sf. Door een orgasme kan dit wat sneller gaan maar het zal niet de oorzaak zijn. Mijn vriend en ik hebben sinds het eerste trimester gewoon seks gehad en ben nu 18 weken zwanger en het gaat nog steeds prima.

Deel Deze Pagina