Hoi Mappel, Ik lees je berichtje nu pas. Wat leuk en spannend! Inmiddels ben je vast al bevallen. Ik ben net als de rest super benieuwd!!!
Lieve dames, vanmorgen om 5.28 uur is onze dochter P.hileine geboren! De bevalling heeft 26 uur geduurd. Hier volgt een kort verslag: Maandag na inwendig onderzoek veel bloedverlies. Maandagnacht;half 4 slijmprop verloren 4 uur, rugpijn, 5 uur weeenactiviteit. half 9, vk geweest: 1 cm, afwachten... half 2 check gyn: 3 cm 17 uur: 4,5 cm 21 uur: 5 cm vk wil vliezen breken, want anders sowieso aan de weeënopwekkers ivm te trage vordering. 23 uur: 5 cm 00.00 5 cm besloten om naar het ziekenhuis te gaan voor weeënopwekkers. Aangezien ik voor een thuisbevalling ging, brak ik op dat moment. Ineens kon ik de weeën die ik al 20 uur opving en heel goed gingen, niet meer aan. Besloten voor een ruggenprik, maar om de een of andere reden heeft die maar een half uur een kleine verlichting gegeven. Ik lag aan allerlei toeters en bellen: infuus, ctg, ruggenprik, bloeddruk meter, catheter, polsslagteller, oooh ik werd gek, want lag vast op bed!!!! En het duurde zo lang en deed zoveel pijn! Om 5 uur mocht ik persen, maar ik was zo op, zo kapot..de tweede nacht zonder slaap. Ik kon echt niet meer en ik voelde dat het niks op schoot. Elke perswee weer tranen met tuiten 'IK BEN KAPOT, IKKAN NIET MEER, TREK HET ERUIT!' en de gyn maar schreeuwen 'je moet harder persen' mens ik kan niet meer. uiteindelijk om half 6, knip gezet en daar was ze...de euforie, tranen van geluk, zo bijzonder.... geen pijn meer, ik voelde me de koning te rijk! al met al vind ik dit voor een eerste kindje een hele mooie bevalling. De pijn ben ik alweer vergeten. Ik besef het nog niet helemaal, want we zijn al meer dan 48 uur op nu. Ben zo moe, trots en blij
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Een hele fijne kraamweek gewenst. Doe rustig aan, denk vooral aan jezelf en geef jezelf de kans goed uit te rusten. Laat je maar lekker verwennen door de kraamverzorgster! Heel veel geluk samen.
Oh meis, je hebt het goed gedaan! Gefeliciteerd met jullie dochter en wat een prachtige naam! Laat je goed verwennen en rust vooral goed uit.
Wow wat een bevalling! Maar in elk geval Gefeliciteerd!! Eindelijk is ze er dan toch. Nu lekker genieten en vooral bijkomen!