Ja of nee ben jij donor?

Discussie in 'De lounge' gestart door Disneyfan, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hahaha :p

2. fafa

fafa Niet meer actief

Ik heb zo'n beetje alles al gedoneerd wat er te doneren valt: urine voor MvM, bloed voor de bloedbank, melk voor het moedermelknetwerk en haar voor stichting haarwensen. Dus organen kunnen er straks eventueel ook nog wel bij ;)

3. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Eerder in dit topic schreef ik dat ik geen donor ben.
    Aangezien ik bijna dagelijks richting het amc ga om mijn broer op te zoeken en dan zie je zoveel leed en verdriet.
    En gisteren kon ik er niet omheen ik zag het donor formulier liggen en heb deze direct ingevuld!

Dus ik zeg nu Ja! Ik ben donor!

4. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Yes i am :)

Ze mogen alles van me hebben...

5. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Op zich snap ik je redenatie. Zou het alleen heel sneu vinden voor mijn man dit...

Hij is hartpatiënt en zal ooit misschien een donorhart nodig hebben. Probleem is alleen dat hij nu geen donor meer mag zijn! Hij is dus geen donor ivm medische redenen. En dan zou hij dus niet mogen ontvangen... (Hij wilde het voor zijn ziek dus wel, maar mag nu niet meer)

6. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Misschien eerst even lezen wat ik nou precies bedoel ;)
    TUC haalde aan dat IK of mijn KINDJE geen recht hadden op een orgaan omdat IK zelf geen donor ben.
    Maar mijn kind heeft wel recht op een orgaan, want zij kan er niets aan doen dat ik IK geen donor ben.
    Klaar, zo simpel is het. En als mensen dat niet begrijpen, of het er niet mee eens zijn, prima. Maar een kind van ouders die geen donor zijn, heeft net zoveel recht als een kind van ouders die wel donor zijn. Zolang mijn kind nog geen 18 is, bepaal ik wat zij wel of niet doet. Dus zij kan er niets aan doen dat ik geen donor ben, dus heeft zij recht op een orgaan.

7. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0

8. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ook als je zelf geen donor bent heb je recht op een orgaan. Gelukkig wordt in Nederland geen onderscheid gemaakt tussen wel of geen donor zijn. Ik ben heel blij dat de donormaffia die hier in dit topic zelfs vraagtekens zet bij het feit of een kind dat geen donor is wel of geen donororganen mag ontvangen, de dienst in Nederland niet uitmaakt. Dan is het gedaan met de vrije keuzes. Brrrr...

Zoals al eerder aangehaald is doneren vrij vertaald schenken. Schenken is iets wat je doet waarvoor je niet iets terug hoeft te ontvangen en waar je ook geen voorwaarden aan kunt verbinden (anders is het geen schenken).

Helaas is het respect voor mensen die om welke reden dan ook een andere keuze maken weer ver te zoeken.

9. carebear

carebear Niet meer actief

Laat maar.
    Ben ongesteld :)

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #190 lovewinnie, 21 okt 2013
    Laatst bewerkt: 21 okt 2013
    Als ik dood ben maakt het mijn niet uit wie mijn organen krijgt. Natuurlijk red ik liever een jonge moeder /vrouw of jonge student die nog hun leven voor zich hebben en natuurlijk geef ik liever mijn organen aan iemand die zelf ook donor is. Toch heeft dit geen invloed op het willen geven wat ik doe. Ik ben donor omdat ik een mensen leven kan redden met iets waar ik zelf niks meer aan heb. Zonder voorwaarden. Ik kan enkel hopen dat de geen mochten mijn organen gebruikt worden dankbaar is en geniet van zijn of haar 2e Kans en is dit nu een alcoholist is, crimineel ( hopelijk geen verkrachter of pedo maar die maak ik dan wel zijn leven zuur vanaf daar boven :)) of een hoog bejaarde dat is dan maar zo

En kinderen uitsluiten van donor ontvangen omdat ouders geen donor zijn , echt triest dat dat überhaupt besproken moet worden. Kinderen moeten niet veroordeeld worden op beslissingen van hun ouders. Beetje jammer . Mijn partner is geen donor, ik wel. Hebben mijn kinderen dan wel of geen rechten. Kinderen kunnen wel donor zijn maar de beslissing is aan de ouders. Aangezien partner en ik erg verschillend kijken tegen donorschap zal de beslissing hierover ( die ik hoop nooit te hoeven maken) erg moeilijk worden

11. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik ben ook donor. En omdat de 'enige' mogelijkheid in NL is om te schenken, is dat dus ook zonder voorwaarden. Als ik zou kunnen kiezen, zou ik er wél voorwaarden aan verbinden. Zo zou ik liever niet een orgaan aan iemand geven die geen donor WIL zijn maar eerder kiezen voor diegene die na hem of haar op de lijst staat die wél donor is(of zou willen zijn, maar niet kan om medische redenen). Kinderen onder de 18 zijn uitzonderingen, omdat die wettelijk nog geen eigen keuze kunnen maken. Ook zou ik liever aan iemand doneren die het zichzelf niet aangedaan heeft en zou ik liever niet doneren aan een ernstige crimineel. Ik ben niet altruistisch ingesteld dus ;)

Maar dat kan nou eenmaal niet, dus ben ik donor. Liever de kans om iemand te helpen, dan helemaal niet te helpen.

12. lies276

lies276 Niet meer actief

amen

13. tuc

tuc Niet meer actief

Je moet eens lezen ik heb nergens gezegd dat jouw dochter geen recht heeft omdat jij geen donor bent, echt nergens.

wat ik bedoel, maar dat snap je dus echt niet is dat ik aan neem dat omdat jij zelf geen donor bent jij je dochter mocht er nu iets vreselijks gebeuren dus ook niet laat doneren?? Als niemand dus (ouder en kimd) doneert dan zijn er geen donororganen.

14. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Sorry mijn fout. Jij was idd niet degene die vondt dat mijn kind geen recht had op een donor orgaan. Het was Puzzelstukje die dat schreef.
    Dus mijn excuus dat ik jou naam noemde.

Nee, ik denk niet dat ik mijn kind donor laat zijn.
    Anyway, iedereen heeft recht op een donor orgaan. Dus ook de mensen die geen donor zijn. Echter............ik hoef niet te ontvangen. En aangezien dat ik niet hoef te ontvangen, is het ook geen punt toch ??

Deel Deze Pagina