Absoluut, vind het heel belangrijk. Ze kunnen wettelijk gezien nooit iemand uitsluiten om een donororgaan te ontvangen als diegene zelf geen donor is. Maar ik zou mijzelf een grote hypocriet vinden als ik zelf geen donor WILDE zijn maar wel wil ontvangen
Ik snap je punt en ik deel die mening. Ik vind de stelling dat een niet-donor niet zou mogen ontvangen gewoon te ver gaan.
Ik ben orgaandonor geweest sinds mijn 18e ongeveer. Helaas mag ik door medische omstandigheden sinds vier jaar geen donor meer zijn.
Ik was orgaandonor. Maar omdat ik ben geëmigreerd is het vervallen. Moet even zoeken hoe het hier in Frankrijk precies werkt
Ik wou trouwens ook bloeddonor worden, maar dat mocht niet omdat ik onder de 50 kilo woog. Even flink eten en dan meld ik me weer aan! - Ik vind het zeer belangrijk om bloed -en/of orgaandonor te zijn!
Nee, ik ben geen donor... Shame on me! Ik ga me even registeren. Als ik een mensenleven kan redden met mijn organen, graag!
Ja, ik ben donor. Een tijdje terug was er ook een topic over wel/geen donor en toen heb ik me gelijk geregistreerd als donor. Eerder was ik gewoon echt te laks om het te doen Heb me toen ook gelijk aangemeld als bloeddonor, maar ik werd niet geaccepteerd vanwege een (in mijn ogen) stomme reden. Mijn netvlies is ooit losgelaten en dan mag je blijkbaar niet zomaar doneren, omdat er een medische oorzaak kan zijn. Bij mij was dat niet het geval (kwam door een val) en heb een verklaring van de oogarts gekregen. Dit doorgegeven, maar nooit meer wat gehoord van de bloedbank. Zal er binnenkort weer eens achteraan gaan.
Ja, ten eerste omdat ik geloof dat als ik dood ben er toch niks meer aan heb, en als ik een of meerdere personen het kan gunnen nog een tijdje te leven, graag! ten tweede omdat ik ook graag zou ontvangen, dus vind ik het persoonlijk raar om geen donor te zijn maar er wel een te willen als ik die nodig heb..
Ja ik wel, alleen niet mijn hart en ook niet de buitenkant. Ik wil er van de buitenkant nog als mijzelf uitzien zodat mijn nabestaanden afscheid kunnen nemen en mijn man wilt niet dat ik mijn hart afgeef omdat hij het daar heel moeilijk mee zou hebben. Dit heb ik gerespecteerd en recent nog veranderd in het register.
Ja absoluut. Heel veel donors zijn onbruikbaar waardoor donors nog harder nodig zijn. Je moet heel gunstig dood gaan wil de familie kunnen beslissen ( door bijv kunstmatig in leven houden) en mocht ik bijv een ongeluk krijgen het niet overleven is er geen tijd om eerst familie etc te vragen. Draag daarom een donorkaart in mijn portemonnee. Zo zien ze meteen bij controleer id dat ik mij organen wil schenken. Als ik dan niet meer te redde ben kunnen ze meteen andere redden. Vriend wil geen donor zijn of ik moet beslissen van wel na zijn dood. Hij is bang dat ze na het zien dat hij donor zou zijn ze hem dood laten gaan. Vind dat grote onzin. Mijn dood moet niet voor niks zijn geweest en als mijn leven moet eindigen dan maak ik liever andere mensen blij waardoor ze heerlijk kunnen genieten van hun leven wat ze voorheen vaak niet of niet meer konden. Ik wil nu ook gaan informeren voor bloeddonorschap in de buurt. Eerder was er geen vestiging in de buurt. Hoop nu dat plaatselijk ziekenhuis wel mee doet in tijden die ik kan
Oké, misschien niet helemaal duidelijk vanuit mijn kant.. Als iemand om gezondheidsredenen geen donor kan zijn vind ik het een ander verhaal.