Ja of nee ben jij donor?

Discussie in 'De lounge' gestart door Disneyfan, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Absoluut, vind het heel belangrijk.

Ze kunnen wettelijk gezien nooit iemand uitsluiten om een donororgaan te ontvangen als diegene zelf geen donor is. Maar ik zou mijzelf een grote hypocriet vinden als ik zelf geen donor WILDE zijn maar wel wil ontvangen

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik snap je punt en ik deel die mening. Ik vind de stelling dat een niet-donor niet zou mogen ontvangen gewoon te ver gaan.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik ben orgaandonor geweest sinds mijn 18e ongeveer. Helaas mag ik door medische omstandigheden sinds vier jaar geen donor meer zijn.

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik was orgaandonor. Maar omdat ik ben geëmigreerd is het vervallen. Moet even zoeken hoe het hier in Frankrijk precies werkt :)

5. ShampooL

Ik wou trouwens ook bloeddonor worden, maar dat mocht niet omdat ik onder de 50 kilo woog. Even flink eten en dan meld ik me weer aan! :) - Ik vind het zeer belangrijk om bloed -en/of orgaandonor te zijn!

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Nee, ik ben geen donor...

Shame on me! Ik ga me even registeren.
    Als ik een mensenleven kan redden met mijn organen, graag!

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jep. Voor alles behalve ogen en huid en weefsel

8. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    175
    63
    NULL
    NULL
    Ja, ik ben donor.

Een tijdje terug was er ook een topic over wel/geen donor en toen heb ik me gelijk geregistreerd als donor. Eerder was ik gewoon echt te laks om het te doen :)

Heb me toen ook gelijk aangemeld als bloeddonor, maar ik werd niet geaccepteerd vanwege een (in mijn ogen) stomme reden. Mijn netvlies is ooit losgelaten en dan mag je blijkbaar niet zomaar doneren, omdat er een medische oorzaak kan zijn. Bij mij was dat niet het geval (kwam door een val) en heb een verklaring van de oogarts gekregen. Dit doorgegeven, maar nooit meer wat gehoord van de bloedbank. Zal er binnenkort weer eens achteraan gaan.

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    nee geen donor

10. ShampooL

Ik alles behalve m'n ogen en m'n hart. :)

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja ik ben donor.

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ja,
    ten eerste omdat ik geloof dat als ik dood ben er toch niks meer aan heb, en als ik een of meerdere personen het kan gunnen nog een tijdje te leven, graag!
    ten tweede omdat ik ook graag zou ontvangen, dus vind ik het persoonlijk raar om geen donor te zijn maar er wel een te willen als ik die nodig heb..

13. senta

senta Niet meer actief

Nee geen donor. Man ook niet. Ik hoef ook geen andere organen.

14. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ja ik wel, alleen niet mijn hart en ook niet de buitenkant. Ik wil er van de buitenkant nog als mijzelf uitzien zodat mijn nabestaanden afscheid kunnen nemen en mijn man wilt niet dat ik mijn hart afgeef omdat hij het daar heel moeilijk mee zou hebben. Dit heb ik gerespecteerd en recent nog veranderd in het register.

15. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Helemaal mee eens!

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ja absoluut. Heel veel donors zijn onbruikbaar waardoor donors nog harder nodig zijn. Je moet heel gunstig dood gaan wil de familie kunnen beslissen ( door bijv kunstmatig in leven houden) en mocht ik bijv een ongeluk krijgen het niet overleven is er geen tijd om eerst familie etc te vragen. Draag daarom een donorkaart in mijn portemonnee. Zo zien ze meteen bij controleer id dat ik mij organen wil schenken. Als ik dan niet meer te redde ben kunnen ze meteen andere redden.

Vriend wil geen donor zijn of ik moet beslissen van wel na zijn dood. Hij is bang dat ze na het zien dat hij donor zou zijn ze hem dood laten gaan. Vind dat grote onzin.

Mijn dood moet niet voor niks zijn geweest en als mijn leven moet eindigen dan maak ik liever andere mensen blij waardoor ze heerlijk kunnen genieten van hun leven wat ze voorheen vaak niet of niet meer konden.

Ik wil nu ook gaan informeren voor bloeddonorschap in de buurt. Eerder was er geen vestiging in de buurt. Hoop nu dat plaatselijk ziekenhuis wel mee doet in tijden die ik kan

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Vind trouwens dat een donor voor gaat op niet donor bij het krijgen van organen.

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee, alleen delen die ik nu al zou kunnen missen (levend dus ;)), zou ik wel willen afstaan.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    zoals? een nier ofzo?

20. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oké, misschien niet helemaal duidelijk vanuit mijn kant..
    Als iemand om gezondheidsredenen geen donor kan zijn vind ik het een ander verhaal.

Deel Deze Pagina