weet iemand dit?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Biancamv2, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hoi dames,

afgelopen vrijdag heb ik nog 2 testjes gedaan van kruidvat 2 voor 5.
    Met mijn 3de urine van de dag.

Ik had met 6 weken en 5 dagen een echte knal knal test,
    maar afgelopen vrijdag had ik dus een veel mindere test(allebei)
    dan die van 6 weken en 5 dagen.
    Het was niet knal knal meer.

Een half uurtje later kreeg ik dus bij het afvegen bloed aan het papiertje.
    Was gelijk in shock,dacht nee he,is de test minder knal en dan ook nog wat bloedverlies.

Heb gelijk gyn gebeld en 2 uur later heb ik echo gekregen.
    Op de echo was een mooi embriootje tezien met kloppend hartje en ben nu zelfs 2 dagen vooruit gezet,
    ook kon ze geen bloedingen zien in mijn baarmoeder en volgens de gyn is alles dus goed met de kleine en zit het goed vast.

toen ik vertelde dat mijn test dus met 8,2 weken veel minder knal was zei ze dat het komt omdat mijn hcg dan zo hoog is dat de testen het niet meer kunnen pijlen hoe hoog die is en daarom minder positief aanslaan,
    het is voor mij dus tenstrengste verboden om weer een test te doen,omdat ik me alleen maar onzeker maakt op die manier.

Hebben meer meiden het meegemaakt dat met dik 8 weken de test minder positief waren maar met de kleine alles goed is?

Ik was echt geschrokken door de test.

Hewt bloedingkje wat ik had was gelukkig onschuldig en was enkelt met 2 keer afvegen.

groetjes Bianca

2. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Heb het nog niet meegemaakt, maar het klopt idd dat na een bepaalde tijd het hcg zó hoog is, dat de testen het niet meer kunnen meten en minder positief uitslaan. Geen zorgen. :)

3. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Hey Bianca,

Een vriendinnetje van mij heeft dinsdag haar eerste echo en zit helemaal in de stress vanwege een lichtere test.
    Ik snap je bezorgdheid dus heel goed!
    Toch vind ik de uitleg van de gyn heel logisch.. testen wegleggen en proberen te vertrouwen en genieten..;)

Heel makkelijk gezegd vanaf hier, ik weet het.

Sterkte en een dikke knuffel

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, ik weet dat de productie van HCG op een gegeven moment afgestemd wordt op de hoeveelheid die er echt nodig is: de eerste weken wordt er zoveel aangemaakt dat het via je urine weer afgescheiden wordt. Zodra er dus meer de hoeveelheid aangemaakt wordt die je lijf echt nodig heeft, hoeft er minder via de urine afgevoerd te worden.
    Dus dat zou ook een verklaring kunnen zijn ;)

5. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Ik heb het ook gehad dat de testen tussen week 6 en 7 opeens een heel stuk lichter werden ;)
    Dit komt omdat de testen het vele HCG niet meer aankunnen (in mijn album staan ze).
    Het zit goed meid :)

HCG neemt pas af ergens tussen 10 en 12 weken, dan neemt een ander hormoon het over...

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Er word altijd geadviseerd niet meer te testen verder in de zw.schap, idd vanwege hcg gehalte...als je eerste test rond/op NOD positief is, is dat voldoende...;)

Deel Deze Pagina