zwanger door zelfinseminatie..?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by blackbird, Oct 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blackbird

blackbird Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,434
    48
    48
    Hier nog een keer mijn verhaal, ik had het ergens anders op het forum gezet maar daar kwam geen reactie op, dus ik probeer het hier nog een keertje..

Goed, wat ik me afvroeg, zijn er vrouwen hier die zwanger proberen te worden zonder daadwerkelijk de "daad" te doen.

Ik heb een soort van aandoening waardoor het voor mij erg pijnlijk is om te klussen. Het is geen lichamelijke aandoening, de gyn. kan niets vinden, enkel dat ik extreem sterke bekkenbodem spieren heb.
    Het is dus meer een ficeuze cirkel waar ik in zit waardoor ik altijd pijn heb. (omdat het pijn doet verwacht ik dat het pijn gaat doen, span ik mijn spieren aan en doet het pijn zeg maar..)

Nu werk ik hier hard aan om dit te verbeteren (via sexuologe) maar dat kan nog wel even duren en aangezien de kinderwens wel erg aanwezig is hebben we te horen gekregen dat het dan kan om zwanger te worden zonder de daad via "potjes en spuitjes".

Ik vroeg me af of er hier meer vrouwen zijn die dit probleem hebben en op deze manier zwanger proberen te worden..

2. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey meid,

Ikzelf heb het niet hoeven doen, maar heb om mijn heen positieve verhalen gehoord. Dus veel succes meid!!

Liefs

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Neem bijvoorbeeld Belle.
    Die is zwanger geworden door inseminatie. Als je goed kan timen en weet wat je doet en hoe (raadpleeg dus altijd een arts)..dan moet dat zeker kunnen!

Wat naar trouwens zeg, dat seks hebben voor jullie eigenlijk niet kan. Lijkt me al vreselijk op zich.

Elmo

4. blackbird

blackbird Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,434
    48
    48
    Het is ook moeilijk, gelukkig heb ik echt een super lieve vriend die er echt niet om gaat zeuren ofzo, en we doen wel andere leuke dingen in bed..:p

Ik ben onder behandeling van een sexuologe en die vertelt me hoe ik het insemineren moet doen, dus we klooien niet zomaar wat aan, dat zou ik nooit durven, te bang voor pijn of dat ik iets kapot maak.
    En we hebben goeie hoop dat het nog wel gaat lukken om weer gewoon seks te kunnen hebben hoor.. het duurt alleen nog even.

In ieder geval bedankt voor de steun iedereen!

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb het wel eens overwogen. De juiste spullen kun je bij de apotheek halen!
    Ik ben trouwens wel benieuwd hoe je 't beste kunt zelfinsemineren. Daar lees je veel verschillende dingen over. Dus als je tips hebt van je seksuologe... graag. :)

6. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Ik hem zelf wel aan zelfinseminatie gedaan, maar er niet zwanger door geworden. Destijds heb ik ook info gezocht hier op het forum en was er wel een topic waar meerdere meiden schreven en ook meerdere zwanger zijn geworden door zelfinseminatie.
    Misschien kan je in de topics over en door BAM-ers meer informatie vinden.

Succes!

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, daar heb ik in gezocht. Maar die topics worden uiteindelijk kletstopics (niets mis mee) en dan wordt het lastig om de juiste info te vinden zonder 30 pagina's door te werken. En je leest er ook tegengestelde dingen over. Dus al een expert advies heeft... graag! :)

8. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Wil je dan IUI met zelfinseminatie combineren?
    Want ik zie in je handtekening staan dat je in okt. 2009 met IUI begint, deze maand dus, en je zou het dan sowieso eens met je gyn/fert.arts kunnen bespreken. Via de fert.arts heb ik destijs de benodigde spullen elke maand meegekregen. De apotheek verkoopt wel de spuitjes maar of ze de slangetjes ook verkopen die ik erbij meekreeg weet ik niet. Met het slangetje kan je het zaad dieper inbrengen en is de kans van slagen wat groter.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, misschien wil ik het combineren. IUI doen we natuurlijk sowieso, maar je kunt daarvoor ook nog zelf klussen.

Het zit zo: als je al 2 1/2 jaar bezig bent, neemt de druk toe en wordt er niet altijd een hoogtepunt bereikt. Met ZI zou je dat kunnen oplossen. Ik zal het eens vragen! Daar had ik nog niet aan gedacht.

10. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Dag Blackbird,

Ik heb maanden zelf geinsemineerd en weet er alles van. Dus vraag maar raak!

Gr. Lola2

11. sabje79

sabje79 Actief lid

Sep 17, 2009
    298
    0
    0
    hoi blackbird

Ik zelf heb er geen ervaring in maar ken wel iemand die het zo gedaan heeft met een spermadonor die ze zelf heeft gevonden gewoon thuis was meteen raak je moet het wel goed time en zorgvuldig te werk gaan! succes meid!

p.s lief dat je vriend er geen moeite mee heeft:)

liefs

12. Maja83

Maja83 Nieuw lid

Oct 18, 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    #12 Maja83, Oct 18, 2009
    Last edited: Oct 18, 2009
    Hé Blackbird,

Ik heb precies hetzelfde probleem en ben deze maand gestart met zelfinseminatie. Gewoon spuitjes van 5 ml gehaald bij de apotheek, iedere keer opvangen en bij jezelf inbrengen. Ik hoop echt voor ons dat dit de manier is om zwanger te raken.

Groetjes,
    Maja

13. blackbird

blackbird Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,434
    48
    48
    Ik heb het nog eens nagevraagd bij sexuologe en het is vrij simpel gewoon opvangen in een bakje, en met een spuitje inbrengen.

Maar ik lees hier ook iets over slangetjes? Spuitjes kan ik via mijn werk krijgen (Ziekenhuis) en een bakje heb ik natuurlijk thuis ook wel, maar slangetjes heb ik niet.. wat moet ik me daar bij voorstellen?

14. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Op zich hoeft het niet perse met een slangetje. Wij hebben een paar keer een soort van inseminatieslangetje gekregen van de gyn. Maar de keer dat ik zwanger raakte was toch gewoon met behulp van simpel spuitje.

15. blackbird

blackbird Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,434
    48
    48
    Ik ben echt zo blij met deze oplossing, ik had er zelf echt niet zo aan gedacht en het is toch mogenlijk om zwanger te worden zonder pijn..:) Ik ben er echt blij mee!

Bedankt alvast voor de reacties!

16. Novalee

Novalee Lid

May 18, 2009
    32
    0
    0
    Hoi Blackbird,

Je verhaal wat betreft pijn bij het vrijen komt me bekend voor. Ik heb zelf jarenlang vaginisme gehad. Penetratie lukt nu zo'n 3 maanden maar toen m'n vriend en ik besloten voor een kleintje te gaan lukte dit nog niet. Zelf insemineren is dan een mooie oplossing en je hebt net zoveel kans als bij zwanger worden op de 'natuurlijke' manier.

Waar ik veel aan heb (gehad) is het vaginismeforum (www.vaginismeforum.nl). Hierop vind je heel veel vrouwen (van alle leeftijden) die hetzelfde hebben als jij. Het is een heel fijn forum waar erg met elkaar meegeleeft wordt en je kunt er veel informatie vinden over behandelingen etc. Ook is er een gedeelte wat speciaal over zwanger worden gaat. Op dat forum zijn veel vrouwen via zelfinseminatie zwanger geworden.

Het is wel een besloten forum, en je moet "goedgekeurd" worden door de admins, maar dat is meer een formaliteit om spammers tegen te weren. Laat je daar niet door tegen houden :)

17. blackbird

blackbird Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,434
    48
    48
    thanks voor de link! ik ga er zeker even kijken zodra ik weer even tijd heb. (we zijn flink aan het klussen in ons nieuwe huis:D)

18. blackbird

blackbird Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,434
    48
    48
    Ondertussen ben ik in de 3e ronde.. deze keer gaan we er echt voor, ik heb alle spullen mee gekregen zoals spuitjes en potjes.

Mijn sexuologe zei trouwens ook dat je zwanger kon raken door bij de ejaculatie zeg maar net tegen de vagina aan te zitten.. Als je echt vruchtbaar bent zou het zaad dan naar binnen "getrokken" worden..
    Is iemand daar bekend mee?

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Volgens mij kan dat zeker wel, maar ik zou er toch niet op rekenen. De kans lijkt mij met deze methode toch een stuk kleiner, dan wanneer je het zo diep mogelijk in de vagina zou inspuiten.

20. blackbird

blackbird Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,434
    48
    48
    dat leek mij ook.. we proberen gewoon lekker wat uit en het resultaat zien we dan wel ;)

Share This Page