Wij willen onze dochter graag de naam Mees geven. Vinden jullie dat mooi? Ja of Nee? We zijn ook benieuwd naar waarom wel of niet?
Het kan dus zowel voor een jongetje als een meisje. toch voelt het meer als een jongensnaam. Ik vind het wel een erg leuke naam, houd er wel van
hmm, ik zie toch echt een jongen voor me en geen meisje, maar misschien is het een kwestie van wennen. Ik vind Meesje dan weer wel een meisjesnaam, maar ik weet niet of je daarvan houdt?
Ik had vroeger een meisje op de basisschool zitten die Mees heette, dus ik keek altijd vreemd op wanneer er een jongen met die naam rond liep, ik vond het ook echt een 'meisjesachtige naam'. Maar tegenwoordig is het andersom, ik hoor en ken alleen maar jongens met de naam Mees en zal weer moeten wennen als het voor een meisje gebruikt wordt. Maar gek vind ik het iig niet én ik vind het overigens een hele mooie naam. Stoer wel, maar nu hou ik van unisexnamen.
Neej vind het ook een jongensnaam. Had bridget maasland ook niet haar zoontje zo genoemd? als ik aan die naam denk denk ik altijd aan een koolmeesje.
Ik ken een hele leuke jongens Mees. Maar nu ik er zo over nadenk vind ik het eigenlijk ook wel heel erg gaaf voor een meisje!
Voor mij is het niet zozeer een kwestie van mooi of niet mooi. Het lijkt me vooral verwarrend; als ik 'Mees' zie staan dan denk ik aan een jongen/man. Om die reden zou ik het persoonlijk niet doen.