Persoonlijk vind ik het een jongensnaam. Maar komt ook omdat ik alleen jongetjes ken met die naam. Toch, nu ik er over nadenk, vind ik het wel bij een meisje passen. Klinkt lief vind ik. Maar moet wel wennen er aan haha.
Nee. Voor mij is het jongensnaam. Ik hou dan ook niet van jongensnamen voor meisjes. Zo blijven er zo weinig "echte" jongensnamen over..... Maisie, Mae, Meave zijn wel leuke meidennamen, vind ik!
Ik heb nee gestemd, omdat Mees voor jongetjes momenteel een best populaire naam is. Bij ons op het kdv zit er in elke groep wel een Mees. En het lijkt me voor je dochtertje straks niet leuk als er bij haar in de klas straks ook twee jongetjes zitten die ook Mees heten.
Ik ken maar één volwassen Mees en dat is een meisje (euh vrouw ). Ik vind het ook echt een uniseks naam en heel erg leuk voor een meisje!
Mijn eerste reactie was "Nee...echt een jongensnaam", maar hoe langer ik erover nadenk hoe leuker ik het eigenlijk vind voor een meisje! Dus ja...ik vind voor een meisje Mees eigenlijk heel erg leuk. Ik zeg: doen!!!
Bij mij stond deze naam op de jongenslijst, maar sluit me aan bij bovenstaande... Al zou ik het zelf toch minder snel doen... Succes!
Ik zag laatst een meisje die Mees heet maar die schreven het Maes volgens mij... Ik vind het stoer voor een meid!
Ik vind Mees een leuke naam! Voor een jongen wordt 'ie nu wel erg populair, volgens mij? Voor een meisje.. Ja, het kan wel. Maar nee, toch zou ik dat dan niet doen. Al hou ik best wel van unisex namen. Zo vind ik Sem ook stoer voor een meid! Meis? Maeve? (spreek uit: meef)
Helemaal mee eens. Wat vind je van de naam Merel? Is ook een vogelnaam en daarbij denkt iedereen gelijk aan een meisje.
Ik vind het ook meer een jongensnaam. Wel een hele leuke naam trouwens. Maar hoe langer ik er over na denk... ja kan wel voor een meisje.