Betrouwbaarheid CB Digital ovutesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door annabeth, 25 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Weet iemand hoe betrouwbaar de ovutest van CB Digital is?
    Ik zit vandaag echt even met de handen in het haar, snap er niks van. Ik gebruik de testen al een aantal maanden en hiervoor was ik wel tevreden. Zal uitleggen wat er nu is....

Maand 1 t/m 3 dat ik de testen gebruikte kreeg ik drie dagen achter elkaar een smiley. Mijn ei kwam dan op de dag van de derde smiley of de dag erna. Als ik de streepjes-stokjes uit de houder haalde, zag ik de eerste dag van de smiley een heel licht streepje met een donkere en op dag 2 en 3 met smiley zag ik twee ongeveer even dikke en donkere strepen.

Maand 4 met CB Digital was afgelopen maand. Toen ging het voor het eerst anders. Ik kreeg nl maar op twee dagen een smiley. Ei kwam vermoedelijk op de dag na de tweede smiley, misschien op de dag van de tweede smiley (FF twijfelde; in advanced krijg ik een gestippeld kruis op de dag van de tweede en in research een vet kruis op de dag ná de tweede).

Dit is mijn 5e maand met CB Digital. Ik ben erg bezig met de testen omdat mijn relatie direct na ons vlindertje knalde (hij had een ander). Ik was het meest verdrietig om het opgeven van mijn kinderwens (ben ruim 31) en besloot na wikken en wegen en gesprekken om er voor te gaan met een donor. Zomaar even gezellig 'klussen' is er dus niet bij. :(
    Deze maand ben ik wat gestrest, want een ei vandaag of morgen is natuurlijk niet handig; donor is met kerst ook bij zijn familie.

Wat gebeurde er deze maand; mijn testen:
    gisteren ca 12.30 uur: negatief
    gisteren ca 20.30 uur: negatief
    vlak voor het slapen gaan rond middernacht: smiley
    Ik baalde als een stekker. Het stripje uit de houding toonde een dikke controlestreep en een bijna niet zichtbare teststreep. Zal wel begin piek zijn, dacht ik nog.

Vanochtend, met ochtendurine getest (mag bij cb digital): negatief
    Tussen de middag rond 12.30 uur getest: negatief. Opnieuw bekeek ik het stripje uit de houder en deze keer heb ik best een donkere tweede streep.... Veel donkerder dan vannacht met de smiley. :( Ik snap er niks van.
    Bedacht nog dat het aan het houdertje kon liggen, maar dat is niet logisch, want ik heb vannacht en vanmiddag dezelfde gebruikt....

Iemand enig idee? Is de smiley nou een 'foutje' geweest? Kunnen de negatieve testen van vandaag fout zijn? Het lijkt me nl heel stug dat mijn piek opeens maar een paar uur is, omdat die normaal twee tot drie dagen meetbaar is....

2. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Op deze foto de stripjes die ik uit de houder heb gehaald. De bovenste, van middernacht, gaf een smiley, de twee eronder, van vanochtend bij het opstaan en van tussen de middag, gaven geen smiley.

3. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ter "controle" heb ik een test van babyboomshop gedaan. Punt is, die worden bij mij niet altijd helemaal positief, dus ik weet niet hoe betrouwbaar dit is, maar deze lijkt mij negatief.

4. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    En dit zijn de twee van vorige maand, waarbij ik smiley's kreeg. Ik heb het idee dat deze twee even donker zijn als die van vanmiddag, waarbij geen smiley kwam. :( :( :( :(

Iemand enig idee? :( :( :( :( :( :( :(

5. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    ze zeggen dat je niet naar streepjes mag kijken bij digital..

6. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Ikhebjelief: Mag je daar echt niet naar kijken? Want ik zie elke maand dat ze bij de smiley ongeveer even donker zijn en verder niet (en dus de eerste smiley ook niet)....

Maar ja, los van die streepjes.... Rond middernacht een smiley en nu niet meer is ook gek als ik altijd twee tot drie dagen positief test.

Zou een vals positief of een vals negatief kunnen?

7. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Het is idd een beetje vreemde situatie. Als ik enkel en alleen naar het streepje kijk die vannacht een smiley gaf, zou ik denken dat de smiley vannacht niet klopte. Vind hem nl erg licht. Bij mij knalde de streepjes eraf met de CB digital. Maar het is ook waar dat je eigenlijk niet naar de streepjes moet kijken. Ik kan je dus niet een duidelijk antwoord geven.

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Kun je je baarmoedermond voelen? Je zou eens moeten proberen of je daar een openingetje voelt en zacht buitenkantje of een hart puntje van je neusachtige substantie met een putje waar je vinger niet in past. Het is geen zekerheid maar als hij hard voelt is hij gisteren waarschijnlijk vals positief geweest. Ze zeggen dat je ze het beste tussen 10 en 16 uur kan doen, dus misschien heb je altijd LH in je urine en is dat s avonds geconcentreerder met een vals positest als resultaat? Ik heb trouwens ook al de hele week wel streepjes maar geen smiley. En gezien mijn temp klopt dat wel in mijn geval. Succes!

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Als mijn Bmm zacht is kan ik het topje van mijn pinkje er een beetje instoppen.

10. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ja ik voel mijn BM ook. Eergisteren en gisteren was ie vrij hoog en medium hard. Vandaag nog even hoog maar hij leek wat harder. De opening is klein, kan 'm wel voelen, maar ja, ik heb in mei een curettage gehad en sinds die tijd voel ik 'm altijd wel een beetje....
    Ik heb ook een temp kaartje waar ik ook dingen over BM enzo opzet:
    dit is mijn kaartje. Maar daar word ik ook niet echt wijzer uit.... :( :( :(

11. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ik begin ook te denken dat het een vals positief was, maar dat mijn LH waarschijnlijk wel opbouwt. Dus dat ie vanavond of morgen gaat knallen (ik hoop pas morgen ivm de donor die pas dinsdag kan). Hahahaha.

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Lastig kaartje inderdaad. Ligt een beetje aan morgen. Stijgt hij verder zou je je ei inderdaad gehad kunnen hebben. Gelijk of lager nog niet. Zal voor je duimen dat hij nog moet komen na de kerst.

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nog iets. Je zit steeds op dag 17 of later, dus ben je nog wel vroeg

14. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Babke: Ja, kaartje is ook lastig. Maar ik heb vannacht natuurlijk ook onrustig geslapen door die stomme test die ik rond middernacht nog had gedaan. :( Dan kan je temp ook hoger worden, toch? :( :( :( Ben een beetje boos op mezelf dat ik die test vannacht deed. Wat een onzekerheid nu!
    Maar ja, als je zo erg moet plannen, dan wil je precies alles weten... :(

15. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Precies, dat is wel waar! :D Meestal heb ik ook de eerste positieve test pas op dag 15. Dat zou morgen pas zijn.... Ik ga rond het avondeten nog een testje doen denk ik. Als die ook negatief is, dan zal die van middernacht wel een vals positief zijn geweest.... Of mijn piek begint nu heel langzaam en knalt morgen en dinsdag. Dan is mijn ei misschien ook nog wel dinsdag (dag 16) of woensdag (dag 17)....

16. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Nou, ik denk toch echt dat het een vals positief is geweest vannacht.... Kennelijk kan dat dus toch!!!!

Ik heb zonet weer een testje gedaan en ik had vandaag nog maar twee keer eerder geplast en 1 kop koffie en 3 koppen thee gedronken over de hele dag. Urine moet dus wel vrij geconcentreerd zijn geweest... zou je zeggen... En ik kreeg weer een rondje bij CB digital. Negatief dus.
    En ik geloof er helemaal niets van dat mijn ei is geweest en dat ik een heel erg korte piek had, want dat heb ik nooit. Mijn piek is altijd 2 of 3 dagen meetbaar en mijn ei is eigenlijk altijd op dag 17 of 18 (vandaag dag 14). Ik begin weer hoop te krijgen dat dinsdag toch goed zal zijn.

Pffff en nu lekker drinken, ik heb dorst! :) :) :)

17. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Update: test bleef hartstikke negatief, tot gisteren en vandaag. Nu twee dagen achter elkaar smileys en de streep op het stickje was gisteren bijna even donker dan de controlestreep en vandaag donkerder. Misschien mag je dan niet naar de streepjes kijken, maar met een smiley knallen ze er wel vanaf hoor!

Dus ja.... kennelijk kan het wel met CB Digital, een vals positief!

18. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    Ik gebruik ook CB digital en ik test altijd iedere dag op hetzelfde tijdstip ('s ochtends als ik opsta), vervolgens doe ik dit iedere dag en als de smiley komt dan is dat vaak maar één, hooguit twee dagen. Na de eerste smiley hoef je in principe niet meer te testen dus dat heb ik ook eigenlijk nooit gedaan.... ;).
    Snap wel dat je vaker test als het een rare situatie is, maar in ieder geval succes.

Deel Deze Pagina