Ja heel leuk!! Natuurlijk moeten mensen er aan wennen maar was dat bij de naam van de oudste ook niet zo? Ik herkenbaar het verhaal over de klik met de eerste naam. Als je daarna weer een kind van hetzelfde geslacht krijgt is het toch anders, de eerste keuze is al gebruikt ofzo. Wij hebben daarom voor een hele andere naam gekozen die we bij de eerste nog niet in beeld hadden. Voelt zo ook helemaal niet als de tweede keuze
Nee Samuel vind ik echt veeeeeeel te populair en Bijbels naast O. Prachtige naam, sowieso, maar niet als 1e naam
Ik luister altijd Q en dacht eerst vaak ‘hóe heet hij?!’. Nu ben ik er aan gewend en ik hou wel van namen die je niet veel hoort. Zelf zou ik hem niet kiezen maar ik vind hem niet lelijk. Ook de uitspraak lijkt me duidelijk. Al denk ik wel dat mensen er aan moeten wennen...
Ik vind t zo ingewikkeld. Eerlijk is eerlijk. Als we O niet hadden was het dé naam voor ons. Maar ALLES valt in het niet bij O. Nee echt waar. Wat moet ik nou als ik ooit een tweede zoon krijg? Serieus. Wat moet ik?
Ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. En dat terwijl het voor mij wel echt moet kloppen. Binnen één gezin 1 kind Joep noemen en 1 kind Mohammed vind ik bijv. zó raar! Maar moet wel zeggen dat ik Kaiser toch echt héél past bij O. Weet ff niet meer of Miles al eens de revue is gepasseerd bij je.. maar wat vind je daar van?
Ik vind het een prachtige naam, die dankzij jou ook echt op ons lijstje is gekomen! Mijn ervaring is dat als je eenmaal zwanger bent alle vooraf bedachte namen (in ons geval net als bij de eerste) geschrapt worden, en we dus opnieuw beginnen met zoeken. Ik kan niet precies uitleggen wat er nou veranderd. Het voelt bijna alsof ik meer ‘connectie’ heb met het toekomstige karaktertje, al klinkt dat veeeeeeel te zweverig voor mijn nuchtere persoonlijkheid haha! Het maakt in ieder geval wel daf we opnieuw het gevoel van dé naam kunnen vinden. Zeer hoogst waarschijnlijk gaat dit ook weer gebeuren wanneer we het geslacht weten, mezelf kennende Daarnaast herken ik me ook 100% in je namenlijstjes hoor, dat deed ik ook al voordat we überhaupt aan kinderen begonnen
Zeker weten al heel vaak, maar ik vind hem complex qua uitspraak. Als ik hem 5x zeg, zeg ik hem 3 x anders. Ik denk dat heel veel mensen dit een tongbreker vinden: Maaaaaaaaaaaaaaiilss, Mijllsss.. Bekt niet zo lekker.
Ik vind D juist leuk bij O... en het went ook ! Joep en Mohammed zou mijn keuze niet zijn, maar zou er echt wel aan wennen. Net zoals de naam die wij kiezen ook het minst past bij de andere 2, maar ze blijft een eigen individu. Snap wel wat je zegt, er is geen naam zo mooi als J... dat maakt het wel lastig
Ja echt, de combi went. En sowieso gaat het natuurlijk om wat wij ervan vinden. We hebben destijds heel wat negatieve reacties gehad op O maar die konden ons ook aan onze reet roesten
Waarom moeten de namen van broers/zussen bij elkaar passen? Het zijn 2 verschillende personen. De combinatie went waarschijnlijk super snel en is het gewoon zo. O en Domien. Prima! Als je al zegt dat Domien jullie eerste keus zou zijn, dan krijg je spijt als je die niet kiest. Hopelijk ben je snel zwanger
Meid, lekker kiezen en het aan je reetje laten roesten wat een ander ervan vindt! If it feels good it feels good!
Mijn man stelde een wat langere 'officiele' naam voor en Domien als roepnaam en nu vind ik hem nóg leuker! Domien schuift naar nr. 1 Ik vind de naam gewoon super!
euqinimod Mijn man zegt: ik vind dat veel mooier i.c.m. een tweede naam. Domien an sich is wat 'onaf' voor hem. Prima joh. Ik ben gewoon team Domien hier
Domieneuquinimod wordt het dan (neem aan dat je geen volledig andere roepnaam dan de officiele naam doet, maar een afkorting van de officiele)? Blaast mij wel omver, haha!