Kan dit wel??

Discussie in 'Babynamen' gestart door bwoe, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze 1,5 jaar oude dochter heet Febe. Niet uit te spreken als [Fiebie] maar echt zoals het er staat.

Toentertijd wist ik helemaal niet van het bestaan van de Febo af. Het schijnt een snack-keten te zijn in de grote steden, klopt dit?

Ik ben momenteel zwanger van onze tweede spruit en ik vind de naam Bo voor een meisje erg mooi... Maar ben dan echt bang voor associaties met de Febo.

Moet ik hier bang voor zijn? Of is de Febo helemaal niet zo'n begrip? Ikzelf ken het dus niet. Maar stel dat mijn meiden later samen gaan studeren in een grote stad, lijkt me de associatie niet heel erg leuk voor ze ;)
    Ik ben erg benieuwd!

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Hmm, ik woon niet in een grote stad, maar ik "ken" de Febo wel. Ik denk dat het best wel algemeen bekend is.

En ik moet eerlijk zijn dat als ik Febe en Bo achter elkaar lees ik ook wel aan de Febo moet denken. Maar, je dochters zijn twee individuen en zullen niet hun leven lang bij elkaar blijven wonen. Als ze straks studeren zullen ze zich niet voorstellen als "Febe, de zus van Bo" en andersom.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou het zelf niet doen, maar wil nou ook weer niet zeggen dat het 'niet kan'...

4. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Mee eens.

5. MHMW

MHMW Niet meer actief

Tja.. ik vind Febe al geen mooie naam. En dan samen met Bo denk ik inderdaad aan de Febo. Die trouwens onwijs lekkere hamburgers hebben, dat dan weer wel!

6. kaloo

kaloo Actief lid

7 mrt 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind bo wel leuk en het ligt aan jezelf of het wel of niet kan als jij je bij die naam goed voelt moet je het vooral doen en ja ik ken ook de febo maar net als de naam pearl (die ik ook mooi vind) gaan de mensen misschien ook zeggen pearl de opticien?
    dus niet druk maken over wat de mensen zeggen gewoon je eigen gevoel volgen

liefs mij

7. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Febo is bij ons idd echt een begrip! Er worden hier vaak grappen gemaakt, om daar te vreten na het stappen.

Dus ik zou het niet doen. Maar in een dorp kan het wel.

8. Lotti

Lotti Actief lid

7 jun 2008
    477
    2
    0
    Eindhoven
    Vind ik ook.
    Hier is de Febo ook een bekend begrip.

9. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen..

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dat heb ik ook.

11. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Mee eens! Maar ook in een dorp zou ik het niet doen.
    Febo vind ik persoonlijk ook niet echt een kwaliteitstent, beetje de Aldi onder de snackbarretjes zeg maar.

Lastig, zeker als je die naam voor jezelf al in je hoofd vast hebt staan. Veel succes.

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik zou het ook niet doen, de Febo is volgens mij ook ver buiten de grote steden bekend.

13. bereke

bereke Niet meer actief

Is het nu echt nodig om erbij te vermelden dat je Febe geen mooie naam vindt ;)? Behoorlijk onbeschoft in mijn ogen!

En de aldi onder de snackbarretjes? Als het klonk als McDonald's was het wel oké dan :p?

Ik zou het doen. Je kan bij alles wel iets verzinnen en het zijn toch twee individuen. Zou anders zijn moest je de twee namen aan 1 kind geven :D.

14. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo!

Beide leuke namen hoor, maar inderdaad die combinatie he..
    Ik zal nooit zeggen dat iets niet kan. Maar, ik zou er zelf niet voor kiezen. Zoals de meeste reacties. Wat spreekt je het meeste aan in de naam bo? De klank, korte naam? Wellicht kunnen we een alternatief voorstellen. :)

15. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Ik heb inderdaad ook de associatie met de febo en zou
    het niet doen..

16. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Vind ik nu ook. Ik ken de Febo wel, maar zou zelf de link niet leggen!;)

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik zou het ook niet doen....

18. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Febo is hier idd echt een begrip. Ik weet niet zeker of ik (meteen) de associatie hiermee zou maken bij het horen van je namen (je begint over Febo voor je de naam Bo noemt, maar ik denk van wel.

19. chantelle

chantelle Bekend lid

3 aug 2010
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm ik ken het niet eens.

Ik zeg doen.

20. chantelle

chantelle Bekend lid