zwanger en keelontsteking

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Crazycat, 1 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik voelde het gister al aan...
    en vandaag idd veel pijn..
    drink al thee.
    en 2 paracetamollen

maar echt werken doet het niet.

iemand een tip tegen keelontsteking

2. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Brood met honing!
    Of honing in je thee maar dat vind ik persoonlijk ranzig

3. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik heb op aanraden van de huisarts tijmsiroop (let op, de variant zonder alcohol!!) gekocht bij de apotheek. Ik vond het nietblekker, maar was wel goed voor mijn keel!

Ook kamillethee met citroensap en geperste gember vind ik altijd lekker als ik erg verkouden ben, het is zuiverend dus misschien is het ook goed bij keelontsteking...

4. Maze

Maze Lid

30 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kamillosan, kan je halen als druppels of als spray bij de drogist.
    Verder stomen, stomen en nog eens stomen.
    Als praten ook pijn doet, dan gaat het om een ontsteking om en bij je stembanden, in dit geval hebben strepsils enz. geen zin, want die komen daar niet terecht, en is stomen echt de enige oplossing.

De ontsteking zit dan zeg maar in het 'verkeerde' keelgat.

Beter dan paracetamol werkt Hot Coldrex, dit is paracetamol met vitamine c, een poeder waar je heet water opgooit.

Mocht het uit de hand lopen, is er altijd nog een anti-biotica die zwangere vrouwen mogen. Wees daar niet te bang voor. Je afweersysteem is op dit moment minder goed, dat doet je lijf omdat het iets vreemds in zich heeft, wat het niet wil afstoten, namelijk een stukje van je man. Daardoor is het ook moeilijker om te herstellen, en kan het zo gebeuren dat je weken lang met een keelontsteking rondloopt.

Dus kijk het even aan, maar als je na een week nog last hebt, ga dan naar je huisarts.

5. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik kreeg bij mijn keelontsteking (was rond 20 weken zwanger) antibiotica van de huisarts. Ik kon toen ook echt niet meer praten of slikken, dus at amper nog
    Verder geen tips!

6. mamavanamber

mamavanamber Actief lid

29 nov 2008
    154
    0
    0
    strepsils worden afgeraden overigens

7. mamavanamber

mamavanamber Actief lid

29 nov 2008
    154
    0
    0
    in mijn omgeving zijn er heel veel mensen met keelpijn en andere verkpudheidsverschijnselen.

ik moest er zelf ook aan geloven. eerst 2 dagen keelpijn en daarna vreselijk verkouden. uitzieken is het enige wat echt helpt. paracetamol mag je nemen, net als sommige hoestsiroop, maar vraag het wel na bij de apotheek.

is het echt een keelontsteking zou ik langs de huistarts gaan. maar bij een goede keelontsteking heb je vaak ook koorts, rode keel met misschien witte plekken. dan kan een je een kuurtje krijgen.
    hopelijk komt het niet zo ver en word het snel minder. tis heel vervelend!

Beterschap!

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    mijn keelpijn is vandaag was minder dank je wel dames..

Deel Deze Pagina