Sinds vorige week is het papflesje 's morgens vervangen door een boterham. Sinds dien word kindlief 's morgens om 5.00 wakker (soms zelf 4.30! ) Als ik haar uit bed haal zegt ze: 'Lesje drinken' en gaat een beetje miepen als ik zeg dat we een boterhammetje gaan eten. Vervolgens eet ze met lange tanden en veel moeite een halve boterham. Vervolgens wil ze weer slapen. Om 8.00 wordt ze weer wakker. Misschien is het een fase maar het is echt heel vervelend! Voorheen sliep ze op zijn minst tot 8.00. Zou het kunnen dat ze opziet tegen het eten van een boterhammetje?? En daarom al vroeg wakker is?? Weet niet wat te doen
Oh ja, ze gaat 's avonds rond 19.00 naar bed. Ze eet alleen een de maaltijd + soms een toetje als ze trek heeft. Geen papfles e.d.
Ik zou niet weten waar t aan kan liggen. Met Iris gaan we er nooit voor half 7 uit; ik vind bv 5u nog echt nacht en geen tijd om op te staan. Wij leggen haar dus voor half 7 altijd terug en door dit consequent te doen slaapt ze door tot 7u.
Ik zou haar er om die tijd echt niet uithalen. Probeer een flesje met water en laat haar dat in bed opdrinken. Daarna weer laten slapen. Ik vind 5 uur ook geen tijd om op te staan.
Ohh wat vroeg!!! Zou best kunnen dat ze dorst heeft, laat haar dan even wat water drinken en verder geen aandacht aan geven.. Denk dat het wel een paar dagen volhouden is, maar hoop voor je dat het dan succes heeft! Heel af en toe word onze zoon ook heeeeeeeeel vroeg wakker, maar laat hem dan uit het raam kijken dat het nog heel donker is, en dat alle mensen nog slapen. dan krijgt ie een bekertje water, en na een slokje gaat ie weer slapen.
Hmm geen idee waar het dan aan kan liggen. Mijn zoon is ook vaak/altijd al zo vroeg wakker (4/5uur) maar dat ligt niet aan honger/dorst. Als je haar probeert te laten liggen? Gaat ze dan huilen ofzo? Als ze alleen wat zeurt enzo zou ik eens afwachten, misschien valt ze wel weer in slaap. En anders wat mijn voorganger zegt, even een slokje water geven en verder laten slapen, en hopelijk gaat het dan weer over.... Sterkte!
Hmm hier ook altijd supervroeg.. maar vaak toch nog rond 6 uur. alleen was dat hier altijd al zo... daar hielp geen avondfles aan wij zijn al blij als we tot half 8 uit mogen slapen.. dan voelen we ons alsof we een gat in de dag geslapen hebben ook hier geen goede tips dus
hier ook de laatste dagen om vijf uur wakker en dan roept ze mamma UIT!!!! als ik haar laat liggen wordt het huilen, gieren en brullen! onze dochter krijgt nog wel s'avonds een melkfles dus of het daar aan ligt?? jette
M'n dochter was om 6u wakker vanochtend. Laatste tijd sowieso weer vaker vroeg wakker terwijl het ook een tijd rond 8u was. Ik vind voor 7u uit bed echt te vroeg dus ik leg haar weer terug (ze ligt nog in een ledikant) en dan is het wel even brullen maar na een paar minuten houdt ze daar wel mee op. Ze dommelt dan nog wat en moppert af en toe maar hoop wel dat het uiteindelijk effect heeft..
Oh dat is gemeen he! hihi Dat heeft Youri hier ook eens gedaan... (maar vorige x was het gewoon 5uur en oma was moe )
hehe mja keer ervoor was ze snachts 2x wakker geweest.. dat waren opa en oma ook niet echt gewend maar ze ging ook pas kwart over 8 slapen... dat gebeurd thuis zo goed als nooit
Ik denk dat het een gewoonte is, kindjes wennen snel aan dit soort dingen ... gezellig in alle vroegte met mamma een boterhammetje eten. Ik denk dat de enige oplossing is hiermee te stoppen. Het partoon doorbreken. Dat zal wel wat tranen opleveren in het begin, maar uiteindelijk heeft ze wel door dat ze zo vroeg geen boterham krijgt. Sterkte ermee ! Groetjes, Nikki F
Ja dat zijn opa en oma niet meer gewend idd Maar is het dan misschien een idee om haar thuis ook wat later in bed te leggen of wil je dat niet? Hier hebben we dat ook geprobeerd maar helaas betekent het hier niet dat hij dan ook langer slaapt...
Nikif: mja punt is dat ik doordeweeks wel gewoon vroeg op moet. Dus echt raar is het natuurlijk niet mvyene: mja thuis lijkt ze 's ochtends dan juist nog vroeger wakker te zijn laatst keer tot 9 uur geslapen en dus pas rond 10 uur gegeten maar toen was ze ook echt helemaal uit dr ritme. Hele dag zeuren om eten en dergelijk terwijl ze normaal enkel rond lunchtijd en rond 3/4 uur eens moppert. Ook niet ideaal dus
Ja hier is dat ook zo dat hij dan vaak nog vroeger wakker is... Deze week is het al de hele week half 5 pfff we zijn kapot!
Onze dochter van bijna 20 maanden is elke ochtend tussen half 6 en 6 wakker. Soms iets eerder, soms iets later. Dan roept ze heel hard MAMA. Net zo lang tot ze er uit mag. En dan wil ze echt niet meer terug!! Denk dat het bij ons gewoon het ritme is...