Onze oudste dochter van twee slaapt al zolang ik weet niet onder een lakentje met deken of onder het dekbed. Zodra we haar in willen stoppen is het mis. Als we madam rechtop in bed zetten gaat ze zelf zitten en is er niets aan de hand. Ons dametje slaap dus hele nachten bovenop de dekens/dekbed. Uiteindelijk valt ze meestal tegen het voeteneind in slaap. (denk zelf dat ze dat als een stukje geborgenheid voelt) Misschien hebben jullie nog tips hoe we haar wel onder een dekbedje kunnen laten slapen. Straks in een groter bed zal dat toch een keer moeten lijkt me. Kwebbel
Ja ze heeft nu over haar pyama een slaapzak aan met de rits achter, maar ook met de rits achter lukt het haar om de slaapzak uit te krijgen. Daarna volgt de pyama en de rest met als gevolg mevrouw ligt bloot in bed. Vandaar dat ik haar graag onder de dekens/dekbed wil krijgen. Kwebbel
Wordt ze dan wakker als ze het koud krijgt, of is ze niet koud? Mijn oudste 2 zijn erg "warmbloedig", ze slapen alleen in hemd en onderbroek en vaak de dekens maar half over. Heb altijd het raam een stukje open staan en toch zijn ze erg warm. Misschien is dat ook wel het geval bij jou dochter, kinderen regelen het vaak zelf wel.
Ik ken dat, heb dat zelf ook gedaan sinds ik baby ben. Doe dat eigenlijk nu soms nog steeds. Mijn ouders hadden alles al geprobeerd bij mij enne niks hielp. Dus hebben ze het maar zo gelaten..
Mijn dochter slaapt ook niet graag onder de dekens. Ze ligt er altijd op. Maar gelukkig trekt ze haar slaapzak niet uit. En hopelijk gaat ze dat ook niet doen ook.. Ik zou echt niet weten hoe je dat op moet lossen..
Als het je er om gaat dat je dochter het koud heeft heb ik wel goede verhalen gehoord over een combi-sleeper volgens mij littlecompany. Deze slaapzak vervangt echt een dekentje. Pim
Nee ze heeft het m.i.niet koud. Ik zeg altijd tegen mijn man..als ze het koud heeft dan moet ze maar onder de dekens kruipen Ik denk dat ik het idd maar gewoon zo moet laten, als zij zo lekker slaapt wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet mag. Misschien komt het ooit nog goed Thanks voor jullie reacties. Groetjes kwebbel
gewoon lekker zo laten zoals het nu is, de kleine geeft echt zelf al aan wat het wel en niet wil. ik neem aan de de kleine een truitje of pyjamapakje aan heeft en dan in de zak ligt?? dan heeft de kleine het echt wel warm genoeg hoor, en tegen de tijd dat je het in een normaal bedje gaat liggen is het ook weer wat ouder en iets wijzer dat het zelf onder de deken gaat liggen als het koud is.
en als ze in slaap is gevallen kan je haar dan niet een dekentje over haar heen doen, of dat je haar dan een beetje onder de dekens krijgt..... of zonder dekentjes eerst in bed en als ze slaapt dan pas de dekens over..... (hhmmm, lijkt wel op elkaar....maar misschien helfpt het)
Wat ik op het werk weleens doe bij kinderen die de slaapzak uittrekken is een shirt over de slaapzak heen aan doen. Dan krigen ze hem niet zo gemakkelijk uit. Ik zou haar gewoon zo laten slapen, er slapen wel meer mensen in hun blootje.
ha ha djara...is volgens mij idd hetzelfde Maarre ook dat hebben we geprobeert, maar het lijkt wel alsof mevrouw het ruikt want zodra de deken haar aanraakt staat ze rechtop in bed. Het enige wat ik nu probeer is om de rits van de slaapzak een beetje erin te stoppen op het einde. Dit zodat ze dan niet de rits makkelijk open kan maken. Ben benieuwd hoelang ze daar intrapt. En als dit niet wil dan moet ze maar alles uittrekken, zal wel weer een fase zijn. En krijgt ze het dan koud...tja dan moet ze maar zelf onder de dekens gaan liggen want dan weet ik het ook niet meer. Kwebbel
Een shirt of wat dan ook heeft madam in no time uit als je er niets van zegt. Overdag probeert ze ook wel eens haar kleding uit te doen, maar dan ben ik erbij en zeg er dan wat van. Maar in bed zie ik het niet dus grijpt madam haar kans.
hihihihihi...Ik her ken het. Gaat vanzelf over, nu ze bijna 6 zijn doen ze het echt niet mee. Maar de jongste wel...net een klein nudistje. Ik laat haar binnen lekker naakt lopen, moet kunnen toch.
Ik zag bij prenatal zo'n combi-sleeper. Maar daar zal ze misschien ook wel uitkomen? Hij is wel duur trouwens 82,50 euro! Misschien is ie dan juist goed???
De combisleepers ken ik,maar ook daar zal ze best wel de rits van open krijgen. Ennuh erg duur Dat vind ik ook, meestal loopt ze bij ons da in een romper of hempje en broek. Ga niet 20x in een uur haar broek opnieuw aandoen. Kwebbel
mijn oudste was precies het zelfde en nog kan heel goed tegen de kou ligt ook 9 van de 10 keer bloot in bed dekbed ?? ergens anders in zijn bed en die is nu 13 kids regelen het zelf wel hoor als ze het koud hebben laten ze zich wel horen en wat is er lekkerder dan als nudistje te zijn ? lekker laten gaan zekere thuis