Hallo dames, Ik ben eind juli gestopt met de pil en kreeg in begin augustus mijn eerste period zonder conceptie en voor september was tante bedje niet geweest. Een dag na mijn NOD heb ik een testje gedaan en ben dus zwanger van onze eerste kindje. We zijn erg blij maar ben nog bang want het is nog erg vroeg 4+5. Ik ben in Augustus officieel geemigreerd naar Birmingham, Uk. In Nederland weet ik precies wat ik moet doen maar hier in Uk is het nog allemaal uitzoeken. Heb mij ingeschreven bij een dokter van de week en moet volgend week wachten op antwoord. Zijn er hier nog meer moeders ( moeder to be ) in het buitenland? Groetjes, xxx
Hi Titi, Wij zijn net verhuisd naar Belgie. nu 7,5 week zwanger en al een eerste echo gehad. maar nu moet ik op zoek naar een gynaecoloog. geen verloskundige praktijk hier. dus net als jij ook nog alles aan het uitzoeken. Door mijn misselijkheid komt er weinig van moet ik zeggen pfoe... hoe vind jij je info? ik kijk ook wel eens op expat sites: die hebben mestal best veel info groetjes
Dankje caruli. @chanti1 nou ik ben op de website gegaan van de overheid hier, net als CWI en UWV en daar heb ik veel informatie gehad. Maar dan nog is het een beetje raar. Hier heb je ook geen verloskundigepraktijk. Ik word waarschijnlijk toegewezen naar een soort clinic die midwives in dienst heeft. Soms komen ze bij je thuis. Ik heb wel mensen gekend die zwanger zijn, maar als dit je eerste zwangerschap is praten ze met jou alsof je een kind bent die niks weet end at vind ik niet fijn. Het is mijn eerste zwangerschap en elk zwangerschap is uniek. Ik stress omdat hier een onbekend terrein voor mij is. Ik heb geen idee welke ziekenhuis beter is enz. Ik zoek op forums voor informatie. Je hebt tenminste al een dokter dat is wel erg fijn.
Gefeliciteerd!! En succes om alles uit te zoeken. Hopelijk zit daar niet al te veel tijd in zodat je ook nog kunt genieten van je zwangerschap!
hai Titi, wij hebben wel vrienden die in de UK wonen, als je wil kan ik hen iets voor je vragen? veel succes met alles uitzoeken: ik heb vandaag ook een bel dagje op zoek naar een gynaecoloog. geniet intussen