Hallo allemaal We zijn nog steeds aan het nadenken over de naam. Balen gewoon!! We hebben een dochter Liz Roed......(nog een lettergreep erachter op de puntjes) We hebben nu Fem Ook vinden we Fenne wel leuk en Benthe en Noor (blijft ook steeds hangen) Ook Ise, Isa en Tess passeren steeds. Hebben jullie nog tips zodat de keuze makkelijker wordt? Wat zouden jullie doen?? Groeten Suze
heb je de namen al wel hardop uitgesproken? Naar elkaar toe, of als je alleen bent? Alsof je écht praat tegen je kindje, of alsof je je kindje echt roept... Dan vind ik hier nogal eens helpen. Dan klinken namen uit m'n mond toch ineens wat minder soms...
ik heet zelf Femke en vind het een heerlijk naam om mee te leven. vrouwelijk toch stoer , iedereen vind het leuk klinken en nog een plus punt je kan er niet mee gepest worden. vind fem of fenne ook erg leuk trouwens
Fem vind ik een rare modenaam op dit moment, het is en blijft voor mij een afkorting van Femke maar het past wel bij Liz. Liz en Tess vind ik heel erg leuk en zou ik dan voor kiezen (ook omdat het Engelse namen zijn). Sorry, geen tips verder. Heel veel succes met jullie keuze!
Misschien toch een tip. Zouden jullie niet kunnen wachten totdat jullie meisje is geboren en dan kijken welke naam het beste bij haar past/voelt?
Ik kan het me voorstellen dat je het moeilijk vind ik vind ook alle namen die je hebt opgeschreven heel erg leuk!!Welke vind je vriend het leukste en hoe heet je oudste dochter? Neem een naam die je vooral ook veel bij jezelf vind passen.Zo hebben wij ook uiteindelijk de beslissing gemaakt...Zou ik uiteindelijk een keuze van jouw' n rijtje moeten maken dan zou ik voor Noor gaan!Dit is hem bij ons uiteindelijk niet geworden omdat onze oudste dochtje Floor heet.
Fem vind ik persoonlijk een heel rare naam, inderdaad een afkorting van Femke. Tess vind ik er wel heel leuk bij klinken.
100% FENNE! Wij zijn gisteren er eindelijk uit met onze meidennaam en dat het wordt FENNE dus vandaar haha!
Tja, ik heb zelf getwijfeld tussen Fenne of Femke. Wij hebben gekozen voor Femke. Ik heb ook hardop geroepen: "Femke,eten!" Het moet natuurlijk klinken als je haar over een paar jaar buiten moet roepen,ha,ha! En je hoort hem nog niet zoveel. Vond ik ook wel handig voor straks in de klas.
In 2009 was Femke toch zeker een top 20 naam Dan is Fenne (top 60) wel origineler al hoewel er een Fenne in de groep van mijn zoon op het KDV zit! Beide namen zijn niet echt mijn smaak maar ik vind ze ook niet lelijk