Lang en dun mannetje; overdag weinig drinken, 's nachts veel

Discussion in 'Borstvoeding' started by Thauma, Jan 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat het topic al zegt: we hebben een lang en dun ventje. Hij doet het volgens mij prima. Lacht veel, meldt zich duidelijk als hij wil drinken, slaapt best veel (niet echt volgens een vast ritme, maar al met al toch wel een flinke tijd per etmaal) etc.

Nu moet ik binnenkort weer naar het consultatiebureau, dus ik wil vast even een wat zekerder gevoel hebben.

Ons mannetje is ongeveer 6300 gram en zo'n 5,5 kg. Daarmee scoort hij op de grafieken van WHO qua lengte boven gemiddeld en qua gewicht ondergemiddeld, maar in beide gevallen nog wel binnen de marges.
    Maar ja... dat zijn twee aparte schema's. Niet lengte uitgezet tegen het gewicht. Bij zijn lengte zou hij dus wellicht nog wat zwaarder moeten zijn bijvoorbeeld.

Ik wil uitsluitend borstvoeding blijven geven de komende tijd.
    Is zijn lengte/gewicht verontrustend? Kan het erin zitten dat hij overdag wat snackt en 's avonds na 9 uur (zeg tussen 21 en 9) pas weer goed drinkt? En hoe zou ik hem dan overdag beter kunnen laten drinken?

Nogmaals; als ik mijn mannetje zo zie zie ik niets verontrustends en vind ik gewoon dat het heel goed gaat. Maar hoewel ik me weinig aantrek van het consultatiebureau wil ik ook echt niet van mijn stuk gebracht kunnen worden door allerlei vragen en opmerkingen...

2. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Mijn beide mannekes zijn bovengemiddeld lang en gemiddeld tot ondergemiddeld zwaar. Bij de oudste nooit een issue geweest, bij de jongste alleen toen hij echt te weinig aankwam. Als hij gewoon altijd dezelfde lijn volgt is er niets aan de hand. Pas bij echte afwijkingen is er reden om nader onderzoek te doen. Gewoon lekker doorgaan dus.

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn dochter zag/ziet er ook zo uit. Nooit wat over gehoord. Zoon gaat dezelfde kant op. Vinden ze prima.

Het is ook zo dat bv-baby`s in het begin harder groeien dan kv-baby`s. Dus mischien valt het mee op de TNO-curve. Curve van zoon buigt qua gewicht wat af op de bv-curve, maar op TNO-curve niet.

Share This Page