Goh zeg, hebben wij een kerstnacht achter de rug! We vertrokken om 1 uur bij mijn ouders na een gezellig etentje. Zien we ineens op een drukke steenweg een loslopende hond. Nu ik moet zeggen, ik ben een magneet voor loslopende honden en ik zie zo graag dieren dat ik het niet over mijn hart krijg om gewoon door te rijden. Zonder overdrijven, wij hebben zeker al méér dan 50 honden van de straat gehaald. Om die reden ook ligt er nu al een jaartje een leiband in de koffer van onze auto En gisteren zou die dus nog maar eens van pas komen. Omdat de hond in t midden van de steenweg doelloos en totaal verward liep, seinde ik met mijn grote lichten naar het aankomend verkeer zodat ze op tijd konden beginnen remmen. Zo hebben we hem alvast van 1 auto gered. Mijn man was ondertussen uit de auto gesprongen en terwijl ik met 4 richtingaanwijzers en grote lichten het aankomend verkeer bleef waarschuwen, lokte hij de hond van de steenweg. Eens dat gelukt was, heb ik meteen de auto langs de kant gezet, de leiband uit de koffer gehaald en ben ik de steenweg overgestoken, richting hond. 'k ben niet rechtstreeks naar de hond gestapt omdat ik al gezien had dat hij nogal schuw was naar mijn man toe. Ik wilde kost wat kost vermijden dat hij het op een lopen zou gaan zetten en de steenweg verder op zou lopen dus ik stapte een zijstraat in die op de steenweg uitgaf en probeerde de hond naar mij te lokken - hoe verder we hem van de steenweg kregen, hoe beter. Gelukkig kwam de hond enthousiast naar mij gelopen maar mijn man waarschuwde toch om voorzichtig te zijn wanneer ik de leiband zou aandoen want hij had naar mijn man zijn lip opgetrokken en zijn tanden laten zien. 'k kan je verzekeren dat het een imposant beest was - een grote kruising met een enorme kop dus het was effe toch wel wat met een bang hartje afwachten hoe hij zou reageren. Dat hij kwispelstaartend afkwam was al een héél goed teken maar de leiband zou ik niet meteen over zijn kop proberen schuiven als dat niet nodig leek. En het was niet nodig want hij volgde perfect! We liepen verder de zijstraat in waar 1 restaurant, 1 villa en 1 leegstaand fabrieksgebouw staan. Hij leek richting die villa te lopen dus ik dacht dat de hond misschien wel van daar kwam. Dus was het opnieuw wat opletten geblazen dat hij, eens op "zijn terrein" mij niet zou aanvallen, uit bescherming van zijn terrein. Maar hij stapte vrolijk mee en begleidde mij tot aan de deur. Ik belde aan en hij stond met zijn snuit in de lucht te wachten tot de deur openging... maar de deur bleef dicht. Binnen hoorden we het geblaf van een andere grote hond... Ik heb toen mijn man gevraagd bij de hond te blijven terwijl ik naar het politiebureel reed, op 'n kilometertje van waar we waren. Zo gezegd zo gedaan - ze zouden een patrouillewagen sturen maar het kon wel 10 minuten duren. Geen probleem, wij zouden ondertussen wel bij de hond blijven - hij maakte totaal geen aanstalten om het opnieuw op een lopen te zetten dus dat zou wel meevallen. En ja hoor, de hond zat netjes naast mij, af en toe kop naar omhoog (wat een schatje!) en toen streelde ik 'm achter de oren, hij smakte van genot 10 minuten later kwam de patrouillewagen toe en toen blafte en gromde de hond nogal hevig - hij leek mij wel te beschermen tegen de "indringers" Maar toen ze uitstapten en ze hem vriendelijk aanspraken, ging hij hen ook meteen begroeten. Ze hebben toen de eigenaars gebeld, die zaten blijkbaar gezellig op restaurant en wilden in eerste instantie niet naar huis komen Pas toen de politie dreigde dat ze de dierenbescherming zouden bellen en ze dan zouden mogen opdraaien voor de kosten, zeiden ze dat ze zouden afkomen. Ze zaten in een nabijgelegen dorp, op 10 minuten rijden van ons dus we dachten dat ze er snel zouden zijn... niet dus - 40 minuten later stonden we er nog! Op een gegeven moment dacht 1 agent dat hij licht zag branden in een slaapkamer boven en toen hij met zijn licht erop scheen, zag hij dat het raam openstond. Omdat hij dat nogal verdacht vond, ging hij langs de zijkant kijken - daar lagen glasscherven Het zou wel eens kunnen zijn dat het ook om inbraak tot diefstal kon gaan en dat de hond was kunnen ontsnappen Daar stonden we dan! Later zijn de eigenaars toegekomen, die gunden ons geen blik - van mij moeten ze ons niet bedanken hoor want wij hebben dat voor die hond gedaan - waarschijnlijk waren ze kwaad omdat ze het restaurant hadden moeten verlaten! (ik zou doodgelukkig zijn moest iemand mijn hond van t straat halen en zou die mensen eeuwig dankbaar zijn maar goed, zoals ik al schreef - we hebben al héél veel honden van de straat gehaald en mensen zijn vaker totaal niet dankbaar dan dat ze je es bedanken dus dat zijn we al gewoon). De politie is toen met hen naar binnen gegaan om te inspecteren - omdat we toen al meer dan 'n uur in de kou stonden, zijn we dan maar naar huis gegaan - de hond zat terug binnen en wij waren blij dat we misschien wel het leven gered hadden van dit beestje!
tja hun eten was waarschijnlijk belangrijker dan hun viervoeter helaas bestaan er ook zulke mensen fijn dat er nog mensen zijn zoals jullie meis
Jeetje zeg, lekker ondankbaar! Maar wat ontzettend goed van jullie dat jullie al zoveel honden 'gered' hebben! En hebben jullie gisterenavond toch weer wat goeds gedaan op kerstavond! Een mooie kerstgedachte...
ik vind het helemaal toppie van jullie! en wat een k*tbaasjes zeg! zo'n mensen zouden helemaal geen dieren mogen hebben!
Een pluim ook van deze kant. Ben zelf eens mijn hond kwijt geraakt heb dagen lopen zoeken,ben er zelf behoorlijk ziek van geweest,had de hond al 11 jaar vreselijk. Had ook mensen in de straat aangesproken sommige hadden hem gezien maar niks gedaan grrrrrrrrrr . Heb hem ook nooit meer gevonden asiels gebeld gemeente waar ze honden die overreden zijn naar toe brengen,niks noppes. Op het laatst hoopte ik zelfs dat de gemeente iets wist dan wist ik teminste waar ik aan toe was,want ook slecht nieuws zou nieuws zijn,maar helaas. Dit alles is nu tien jaar geleden maar vergeten doe je het nooit,wou dat iemand toen mijn hond had gevangen,was ook nog een kleintje arm dier wat moet die bang zijn geweest Dus toppie dat jij dit wel hebt gedaan groetjes gemma
Ongelofelijk zeg, dat die mensen niet eens bedankten. Ik zou een gat in de lucht springen als iemand mijn huisdier zou komen terugbrengen. Fantastisch wat jullie gedaan hebben! Ik zou wensen dat er meer dierenvrienden zoals jullie op de wereld waren.
Goed hoor van jullie...dat arme dier bij zulke mensen....maar goed hij is veilig en daar gaat het om.
Wat goed van jullie zeg toppie hoor! Maar wat een mensen zeg sorry maar als er wat met onze hond was dan wist ik niet hoe snel ik naar hem toe moest
Ik kan me echt kwaad maken om mensen die geen eens dankbaar zijn als hun beestje is gered door andere mensen, als jullie hem niet hadden gevangen hadden ze hem mischien niet meer levend terug gezien. Ik vind het wel knap van jullie en ook heel lief dat jullie dat beestje hebben gevangen.
goh Gemma, dat moet verschrikkelijk zijn! En het is toch wel hatelijk dat mensen je dan zeggen dat ze 'm wel zagen lopen - waarom haalden ze 'm niet gewoon even van t straat? En ja, er bestaan mensen met héél weinig liefde voor hun dieren. Ik heb een héle tijd vrijwilligerswerk in een asiel gedaan en wat ik daar allemaal gezien heb... 't is triest se! Hoe mensen zomaar hun dieren, PRACHTIGE dieren dumpen...
Wat een verhaal.... Omdat de eigenaars van de hond niet hebben bedankt, zal ik het even doen! Heel erg bedankt dat je de hond hebt gered! Ik vind het geweldig wat jullie hebben gedaan!