Na jaren zo'n grote wens koesteren en altijd de angst te hebben dat het ons niet snel zal lukken, ben ik in ronde 1 zwanger van ons eerste kindje! Wat besef ik me goed dat ik ontzettend gezegend ben hiermee. Zelfs een vlaagje schuldgevoel naar de dames die het al zo lang proberen, ook al is dat niet echt reëel. 8 jaar geleden werd ik 'per ongeluk' zwanger. Ik kreeg toen een miskraam tussen de 6 en 7 weken. Ik weet dat dit iets is wat helaas regelmatig gebeurt, maar ergens is dat gevoel altijd blijven hangen van 'wat als het bij ons nou niet lukt'? Volgende maand word ik 30 en in onze omgeving kregen we wel eens opmerkingen dat we 'toch wel op leeftijd kwamen' en 'na je 30e zwanger worden...', noem maar op. Voor mij heel moeilijk omdat de wens al heel lang erg groot was. Toen besloot vriendlief dat we het gewoon maar zouden proberen (als het aan mij lag, hadden we er al 3 rondlopen ). Hij ervan overtuigd dat ik in de eerste ronde zwanger zou zijn. Ik ervan overtuigd dat we er lang op zouden moeten wachten. En hoewel ik dolblij ben dat hij 'gelijk heeft', heb ik, zoals iedereen denk ik, natuurlijk wel de angsten dat t alsnog mis gaat, net als toen. Vanochtend op 11dpo een test gedaan, omdat ik me toch wel ziekjes voel maar het heerst erg op mijn werk dus hield vooral rekening met een griepje. Ik heb verder namelijk weinig last: normaal altijd tussen ei en ongesteldheid pijnlijke borsten: nu helemaal niets. Geen ongi-krampen, maar steekjes. Alleen vermoeidheid (van het weekend om 21:00 in slaap vallen op de bank, terwijl ik normaal gesproken tot een uur of 2 op blijf) en sinds 2 dagen misselijkheid en de koffie niet meer zo lekker vinden. En dan staat er ineens die tweede streep. Wauw. Wat ging er veel door me heen! Zo'n ontlading, zo'n blijdschap. Eigenlijk voelde ik minder angst dan ik had verwacht. Ik heb in m'n eentje getest omdat m'n vriend nachtdienst heeft gehad en nog ligt te slapen... En ik er niet vanuit ging dat het 'raak' was. Als hij vanmiddag niet moest werken, had ik al naast het bed gestaan maar ik moet het nog een paar uurtjes voor me houden, aaagh Zoveel over gelezen en dacht dat ik precies zou weten wat ik moest doen. Maar nu twijfel ik. Moet ik de HA nu al inlichten, 3 dagen voor m'n NOD? Of eerst die maar eens afwachten? En de VK? En MvM? HOERA IK BEN ZWANGER! IK BEN ZO GELUKKIG!!!
Wat een ontzettend oprecht enthousiasme en blijdschap! Proficiat! En wat ga jij je vriend straks blij maken als hij wakker wordt. Dan kunnen jullie samen een rondedansje maken. Alle geluk gewenst.
Gefeliciteerd! Wat een heerlijk gevoel he? Schuldgevoel ken ik wel een beetje, ik was meteen de 1e ronde zwanger terwijl een collega van mij al twee jaar bezig was. Toen voelde ik me ook wel rot hoewel ik er niks aan kon doen natuurlijk.
Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! ♡ en wat fijn dat het al direct in ronde 1 gelukt is! En helaas heeft de buitenwereld altijd wel wat te zeggen, zoals in jullie geval, "word het niet eens tijd, je bent al bijna 30" zulke dingen. Erg pijnlijk! Want je weet helaas nooit hoe het ervoor staat, zoals bij jullie de wens al zo lang enzo. Je hoeft je huisarts niet in te lichten. Alleen een vk zoeken bij jullie in de buurt. Aan de hand van je laatste ongesteldheid zal ze een echo met je inplannen. En voor de rest zal zij je helpen, met wat je moet regelen & wanneer. Mvm kan je ook belllen, als je hieraan wilt meedoen. Dan komen ze bij jou thuis, met een test van hun en als deze gigantisch positief is mag je meedoen. Loopt allemaal wel los meid! Gaat echt allemaal goed komen. Ik had ook zoiets van wanneer moet ik wat doen. Maar t enige wat ik deed was eerst vk bellen en die leidden je er wel doorheen!
Je zal een keer moeten bloed prikken. Maar hiervoor krijg je een blaadje van de vk mee. Je zal erkenning moeten doen bij de gemeente. Hiervoor moet je vriend mee. Dit is ong met 12 weken. Je zult een kraamzorg moeten regelen. Omg rond 15 weken al (anders zitten ze straks vol, rond jouw bevallingstijd) die zal je ook 1 en ander zeggen van hoe of wat.) En de rest gebeurd na de bevalljng. Aangeven (in ziekenhuis of bij gemeente), dan krijg je een bsn van je kindje en moet je via rechtspraak.nl voor jou en je vriend gezag vragen. Maar de vk gaat je alles vertellen en duidelijk maken. Het enige wat je voor nu hoeft te doen is enkel vk bellen & genieten!!!
Wat een oprecht blij en lief bericht Gefeliciteerd en ik wens jullie een onwijs mooie zwangerschap toe!
Van harte gefeliciteerd! Heel veel geluk gewenst met je zwangerschap!ik moest ff denken aan toen ik net had getest en het positief was!Ik denk dat we hetzelfde voelen
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties! Mijn vriend reageerde verbaasd, blij en bezorgd. Hij is heel nuchter maar is nu echt wel gespannen dat het nog mis kan gaan. Ik probeer een beetje nuchter te blijven en moet oppassen dat ik de babykamer niet al begin te verven Terwijl ik me ook onzeker voel, zeker de momenten dat ik 'niets' voel. Gistermiddag ineens energiek en misselijkheid over, dacht dat het mis zou gaan... Gelukkig is de misselijkheid nu terug en heb ik vanmorgen (op m'n NOD) wel een opgelopen test, al is ie nog niet zo heel knal... 4 december mag ik met 7.2w voor m'n eerste (vroege) echo! Biedt de VK die ik gekozen heb standaard aan, wel heel fijn!
Gefeliciteerd en een fijne zwangerschap toegewenst! Mijn huidige vriend en ik wouden ook graag nog een kindje van ons samen. Maar wij zijn 'al' 38 en 44. Er sterk rekening mee gehouden dat het best lang kon duren, maar net als jou in de eerste ronde zwanger. Wat een geluk en wonder is dat toch
Wat een mooi bericht en van harte gefeliciteerd! Voel je niet schuldig. Als jij het kon helpen dan waren waarschijnlijk alle vrouwen met een kinderwens meteen de eerste ronde zwanger. Zo zit de natuur helaas niet in elkaar. Ik kan het weten. Voor nr 1 zijn wij 5 jaar bezig geweest. Deze zwangerschap in ronde 2 het kan dus wel. Ondanks mijn leeftijd van 39 jaar. Lekker genieten en straks een mooi hartje zien op je echo.
Bedankt allemaal, mooie verhalen die jullie vertellen! Ondanks dat ik steeds wel menstruatie-pijn-achtige vlagen heb, lopen mn tests mooi op. Zo lastig om niet onzeker te worden wanneer je even niets voelt of juist menstruatiepijn hebt. Gelukkig herinneren de tests mij daar weer aan