Hallo allemaal, Ik ben nu 30 weken zwanger en ik heb sinds vandaag last van steken naast/onder m'n linker schouderblad. (Nu ik dit typ voelt het alsof het steeds ietsje verder naar rechts trekt) Hebben jullie hier ook ervaring mee? Ik ben niet druk geweest, doe het juist rustig aan. En toen ik vannacht wakker werd deed m'n bovenbuik erg veel pijn, ik kon er niet meer door slapen. M'n vriend denkt dat dat misschien kwam omdat de baby er misschien veel tegenaan getrapt had in mijn slaap. Ik hoor graag jullie ervaringen. Oja, mijn bloeddruk is altijd erg laag (laatste x 109/63).
Toevallig kreeg ik gister de veiligheidskaart van de vk, met situaties wanneer je moet bellen. Wil je niet de stuipen op het lijf jagen, maar bij de combi pijn in bovenbuik en steken in de bovenrug/schouders (en dan jog wat dingen) zou ik moeten bellen. Ik zou het dus echt even melden bij je vk en er een belketje aan wagen.
Ik zou ook zeggen, bel even de vk. Schouderpijn kan te maken hebben met je buikvlies. Het is bijvoorbeeld ook een symptoom bij een bbz en een blindedarmontsteking. Misschien is er dus iets aan de hand. Even navragen voor de zekerheid
Hallo, Bedankt voor jullie reacties. Ik ben bij de vk geweest (gewoon voor controle) maar zij zei dat het erbij hoort en dat ik anders naar de fysio moet gaan voor oefeningen ed. Ik vroeg me ook af hoe voel je het verschil tussen "normale" pijn in de ribben, wat er gewoon bij hoort tijdens de zwangerschap en de pijn die iemand voelt wanneer je hellp hebt? Het zit bij mij vooral links namelijk. Het is bij mij niet constant, soms heb ik er geen last van maar soms heb ik het heel lang. Het is een drukkend gevoel, soms denk ik dat het komt door de beugels van m'n bh, maar ook zonder bh voel ik het. Mijn bloeddruk was op de allereerste controle 94/67 en op mijn laatste controle 111/68.
De pijn die ik altijd heb bij mijn schouderblad is echt door knopen. Is dat bij jou ook zo? Hopelijk kan je fysio het verlichten Goed dat je bij de vk bent geweest dan weet je iig zeker dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Bij Hellp voelt het meer alsof je een elastiek strak om je buik heen hebt.. Houdt er rekening mee dat je skelet verweekt.. Hierdoor verrek je sneller wat.. Heb bij beide zwangerschappen een slijmbeursontsteking gehad. Probeer niet boven je hoofd te tillen. Ik heb PE gehad en mijn enige klacht was dat ik weinig plaste, was dus nierfalen, dat bandgevoel heb ik niet eens gehad, hoofdpijn er sterretjes ook niet.. Bij twijfel gewoon altijd bellen, daar zijn ze voor!
Ik heb HELLP gehad. De pijn was enorm, alsof ik samengeperst werd, maar zeker ook steken tussen de schouderbladen. De bovenbuikpijn was heel naar, benauwd werd ik ervan. Bloeddruk was bij mij overigens ook altijd heel laag, 110-60 enkele uren later was m'n onderdruk 135, dus normaal een lage bloeddruk kan opeens explosief stijgen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook ergens anders gelezen dat niet bij iedereen die hellp heeft de klachten even erg zijn klopt dat? Ik weet niet of ik misschien zv heb, maar heb wel af en toe ineens last van hoofdpijn en dat drukkende gevoel op mn buik (niet constant) en dat ik me gewoon niet zo lekker voel + dat mn hart soms ineens heel snel klopt en dat ik dan gewoon echt ff moet zitten (liefst liggen) maar misschien hoort dit wel gewoon bij de termijn waar ik nu in zit?