Rekening helemaal betalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    In oktober hebben we een verstopping in de keuken gehad.
    Hier hebben we een bedrijf bij gehad die de boel heeft ontstopt en wat leidingen heeft verplaatst.
    Ze zouden nog weer terug komen om iets weer dicht te kitten in de juiste kleur.
    Na een week kreeg ik de rekening op de deurmat, ik heb toen gebeld en gezegd dat ik pas betaal als alles klaar is.
    Dus als ze langs waren geweest om te kitten.
    Was geen probleem en ze gaven me groot gelijk.

In november was de verstopping weer terug gekomen, 1 maand later al dus.
    Ik heb hetzelfde bedrijf gebeld, het bedrijf kon het zelf niet oplossen en zij hebben een partner bedrijf van hun laten komen.
    Deze man vertelde dat de vorige keer er schijnbaar toch iets is blijven zitten en dat de verstopping daardoor niet helemaal was verholpen.
    Hij vertelde dat dat de besten wel eens overkwam.

Nu kreeg ik deze week wederom een rekening van het eerste bedrijf, dit maal voor het ontstoppen in november wat door hun partner bedrijf is uitgevoerd.
    Leuk dat ze een rekening sturen....maar hadden ze het eigenlijk de eerste keer niet al goed moeten doen, aangezien er toen iets was blijven zitten waardoor het weer is gaan verstoppen.
    Als ze het de eerste keer goed hadden gedaan, hadden ze ook niet weer hoeven te komen.
    Is natuurlijk makkelijk geld verdienen zo...

Ik heb hierover gebeld en ze zeiden dat ze het gingen bespreken en ik wordt erover terug gebeld.
    Verder heb ik vermeld dat ik sowieso pas wat ga betalen als alles klaar is....want ze hebben nog steeds niet gekit.
    Hierin gaf de man mij wederom gelijk.

Wat vinden jullie....moet ik beide rekeningen betalen?
    Of toch maar 1?

2. minon

minon Niet meer actief

Zowieso eerst laten komen om te kitten. Als je betaalt komen ze helemaal nooit meer.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ik betaal sowieso pas als ze zijn komen kitten!
    Maar is het terecht dat ze mij de 2de rekening sturen terwijl het de eerste keer eigenlijk niet helemaal goed is gebeurt.

4. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Idd eerst wachten met betalen tot ze komen kitten. En je verwacht sowieso dat ze alles in één keer verhelpen, dus tweede rekening moest eigenlijk service zijn.. Wie weet komen ze erop terug..

5. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    moeilijk!
    zou denk ik niet betalen..
    en als het wel moet, is dat hele slechte service!
    ik ben bang dat als het bedrijf zegt dat je moet betalen, je weinig keus hebt..

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nee tweede rekening zou ik dus echt niet betalen is hun eigen schuld dat het weer verstopt raakte

7. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik zou voor de zekerheid nog even een mailtje naar hun toesturen met je verhaal en dat je hier ook al telefonisch over gesproken hebt en dat je in afwachting bent van hun reactie. Als ze dan moeilijk gaan doen heb je in elk geval al een eerste stap gezet in je verweer tegen de rekeningen. Straks sturen ze wel een herinnering en aanmaning en dan zit je zo met onterechte hogere kosten.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou inderdaad pas betalen na het kitten. En ik vind eigenlijk ook dat de tweede keer ontstoppen gewoon service hoort te zijn dus daar zou ik ook niet voor willen betalen.

9. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou toch nog even wachten betalen. In ieder geval totdat alles netjes is afgewerkt.

Nu mijn vraag. Valt dit niet onder garantie of iets dergelijks?
    Mocht dit niet het geval zijn zou ik lekker gaan lopen zeiken aan de telefoon dat je het niet normaal vind dat de verstopping binnen een maand terug is. En dat de monteur daarbij heeft aangegeven dat ze de eerste keer het werk niet goed hebben uitgevoerd waardoor de boel weer is gaan verstoppen. Dat je de voorrijkosten moet betalen nog tot daarentoe maar de uren van de arbeid van de monteur?? Zou dit discussie wel aan durven gaan.

Brutale mensen hebben de halve wereld!!

10. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies zo'n iets gehad, maar dan met elektrichen, moest iets gemaakt worden hij dacht het is zo gemaakt, maar was dus niet want ba 1 dag hadden we al weer geen licht boven meer

Dus weer gekomen en toen 3 uur bezig geweest, eerste x 3 kwartier, maar moest beide rekeningen betalen!! Vond ik ook zo dom, twas de 1e x toch niet gemaakt!

Nou suc6 in iedergeval

11. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nou nee dus.

Zoals je al zegt, verwacht je dat het de eerste keer al goed gemaakt moet zijn.
    Das lekker geld verdienen zo: we laten nog wat zitten, dan moeten we nog een keer terugkomen en kunnen we een dubbele rekening sturen!

Ik zou idd ook nog een mail sturen, dat je dat niet van plan bent en sowieso wachten met betalen als het gekit is.

Deel Deze Pagina