Jaaa weeën! Oh nee toch weer niet... herkenbaar??!

Discussie in 'De bevalling' gestart door minimee, 24 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimee

    minimee Bekend lid

    3 dec 2011
    852
    79
    28
    Pfff gewoon chago van.. gisteren rondje Action, trappetje op en af.. en had me toch een partij krampen en slijm klodders (lekker praatje, sorry haha). Smiddags moe dus denk ik ga even liggen. Nou, dat werd m dus niet want had toch echt wel weeën om de 6 minuten ongeveer. De ene hield een minuut aan, de andere een halve minuut, maar ze bleven toch zeker een uur lang terugkomen. Vervolgens had ik zoiets van; ok. Ik ga eens even wat doen, want het neemt niet toe in kracht. Een beetje gaan rommelen in huis en buik bleef gevoelig met af en toe pijnlijke harde buiken/krampen. Na een warm bad savonds was t weg. Gewoon: weg. Nogsteeds wel een gevoelige buik etc, maar geen krampen meer. Nog wel een paar klodders slijm trouwens.
    Om de boel een beetje te stimuleren, nog maar een poging gewaagd met manlief om het gezellig te maken met het idee dat er dan nog net even een zetje wordt gegeven ofzo...om vervolgens in slaap te vallen, en wakker te worden met een compleet serene buik. Wtf?! Vandaag ook niks. Nul. Nada. Geen krampen, geen weeën, geen harde buiken, geen klodders. Hoe dan? De kleine zit al goed ingedaald en er is al 3/4 cm ontsluiting. Zo frustrerend dit!!!!!!!! Ga even een potje janken in bad.
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Ja dat is erg herkenbaar. Voorween zijn een b*tch, en kunnen dagen of weken aanhouden. Ik heb 2 of 3x een valse start gehad. Dacht echt dat ze zou komen maar nope.
    Hoever ben je? Is dit je eerste of volgende kindje?
     
  3. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    870
    357
    63
    Met de jongste ook zo gelopen van 36wk tot dag voor de uitgerekende datum
    Meer ctg's gehad dan echo's en uiteindelijk na smeken bij de vk heeft ze de vliezen gebroken, toen zette t pas door.

    Tip voor de volgende keer, stap onder de douche. Echte weeen blijven komen en oefenweeen zoals nu zakken dan juist weg. Loop je jezelf ook niet zolang in de weg.
     
  4. minimee

    minimee Bekend lid

    3 dec 2011
    852
    79
    28
    Pffff nou zeg dat. Nu al 3x valse start en dacht gisteren ook vruchtwater te zijn verloren, maar aangezien alles de hele nacht en ochtend kurkdroog is gebleven denkt de vk van niet. Ik ben nu 37+2 ( andere kids geboren rond deze termijn) en het is ons 4e kindje.
     
  5. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Vreselijk, hier ook hoor, ben al twee keer voor niks naar het ziekenhuis geweest. (Ik moet bevallen middels een keizersnede), nu ook weer vanaf 3 uur vannacht harde buiken, maar doorzetten ho maar.. gelukkig wordt ik er as dinsdag sowieso van verlost, maar dat voelt nog heeel ver weg.
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Ik had ook een moment waarop ik dacht vruchtwater te verliezen. Het was heel waterig met vlokjes. Ik blies op mijn hand en kon zo een straaltje opvangen. Bleek toch gewoon afscheiding te zijn.. :rolleyes:

    Als je andere kinderen rond deze tijd kwamen dan denk ik dat deze niet lang meer op zich zal laten wachten :D

    Die laatste weken zijn gewoon zwaar , fysiek natuurlijk, maar ook emotioneel omdat je gewoon niet weet waar je aan toe bent.

    nog heel even! :)
     
  7. minimee

    minimee Bekend lid

    3 dec 2011
    852
    79
    28
    Vandaag weer controle gehad. Heb even gevraagd of ze wilde kijken of er al iets van ontsluiting is zodat ik in ieder geval weet dat dat voorwerk niet voor Jan aap is. Dat motiveert dan nog enigzins haha! Inderdaad een ruime 1, bijna 2 cm. Enigzins positief nieuws is dat ze dus volgende week vrijdag kunnen strippen mocht de kleine er dan nog niet zijn. Ook kwam de rest van de slijmprop (leek wel een mega snottebel hahaha bah) meteen mee op de handschoen van de vk :roflmao:. Ik ga m'n gedachten maar weer proberen te verzetten en bij harde buiken ellende lekker in bad of onder de douche. Forceren kunnen we het toch niet maar frustrerend is t soms wel.
    Ballyss: spannend dinsdag! Dat is nog heel eventjes (hoewel het idd eeuwen lijkt te duren dan soms he. o_O)
    KleineLai: inderdaad! Bizar he, dat was bij mij dus ook, gewoon een straaltje (afscheiding dan blijkbaar).. lekker :confused::confused: ...
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  8. minimee

    minimee Bekend lid

    3 dec 2011
    852
    79
    28
    Nouuuuu echt hoor!! Gisteren dikke stukken slijm verloren.. vandaag de hele dag al krampen, steken..ellende en heeeel veel klodders gelig slijm vermengd met wat bloed. Op een gegeven moment een dikke 3 kwartier om de 3/4 minuten weeën die een minuut tot 90 sec aanhielden. Ik zei tegen m'n man: zet dat bad maar vast klaar en alles eromheen enzo want ik denk dat dit m gaat worden! (gelukkig nog niet gevuld )... ennnn je raad het al: weg weeën. HOE DAN?!!!! ik vind dit echt uitermate frustrerend!!!
    Nu net ook wel weer wat slijm ellende maar mn buik is vooralsnog weer rustig. Ik ben er echt klaar mee zeg, bah!
     
  9. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    I feel you. Hier is t sinds maandagmiddag niet anders. Op t moment ook weer weeën, maar het zet niet goed door. Zo frustrerend. Ik hoop dat je inmiddels je kindje in je armen hebt.
     
  10. minimee

    minimee Bekend lid

    3 dec 2011
    852
    79
    28
    Wat een ellende he?! Nee nog geen baby helaas, veel onrust in mn buik maar geen regelmatige weeën... weet je, ik vind t prima om door te waggelen tot week 40 maar niet niet deze manier. Zwaar vervelend. Hopelijk zet het ook bij jou snel door!
     
  11. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Hier echt herkenning, donderdagavond al mn ouders gebeld dat ze moesten komen oppassen want de weeen kwamen elke 3 minuten, en dat al ruim een uur lang, had al 4 uur lang harde buiken.. nou ik hing op en dat was de laatste wee die ik voelde… dus alles maar weer afgezegd en sindsdien is het rustig.

    nog drie nachten overleven en danwordt ze gelukkig gehaald
     
  12. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    Wat jammer!
    Hier echt pijnlijke weeën, 2 cm ontsluiting (maandag, inmiddels geen idee), maar dr moet een tandje bij en die komt maar niet. Regelmaat is ook ver te zoeken. Afgelopen maandag uren aan een stuk wel regelmaat en pijnlijke weeën, maar ineens stopte het. En dan zeggen ze dat een 2e makkelijker gaat :rolleyes:
     
  13. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    Hier stond de oppas ook voor de deur om half 11 savonds, om vervolgens de volgende dag onverrichter zake weer naar huis te kunnen. Hopelijk zet het snel door bij je en anders is het einde gelukkig snel in zicht. Zet 'm op!
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Ugh, ja daar wordt je knap sachrijnig van.

    Hier wel voorweëen maar ook de ervaring dat bij mn dochter de eerste 5 cadeau kwamen met nauwelijks meer dan "waarom ben ik aan het ijsberen???"

    Meest opvallende met zoontje was dat ik LOEISACHRIJNIG was, gewoon dermate erg dat ik t zelfs opvallend vond. Niet t niveautje "shit voor de koffie" maar "de hele week al shit en koffie is nog steeds overal uitverkocht".

    Stond op van de bank, stond er net naast "plof" vliezen braken, en t zonnetje kwam weer op...gewoon momzilla modus af ofzo. Heel aparte gewaarwording.

    Daarna nog zeker 45 minuten op de wc gezeten met een leeglopend zwembad. Elke beweging kwam er weer een lading water, leuk kraamverband en celstofmatten maar die hielden dat ook niet. (Had gelukkig een hele lading onderbroekjes, joggingbroeken, yogapants, kraamverband en celstofmatten in de wc gezet al).

    Mja wel duidelijk startschot, al was er nog geen fatsoenlijke wee te bekennen, er was in elk geval een actiedatum in beeld gekomen :roflmao:
     
  15. minimee

    minimee Bekend lid

    3 dec 2011
    852
    79
    28
    Hahaha ik hoop dus ook werkelijk iedere keer dat als ik op sta van de bank of bed oid dat mn vliezen knapppp zeggen..maar helaas. Tot op heden nul nada noppes. Behalve gruwelijke bekkenpijn waarvan ik niet meer slaap en idd een humeur om te schieten. Gisteren nog aan de ctg gehangen omdat ik de kleine niet goed voelde al de hele dag. Maar alles prima in orde (gelukkig). Vannacht weer amper een oog dicht gedaan en op z'n minst 7x wakker om te plassen/nachtmerrie/om te draaien/dorst/verstopte neus...pffff!!!!! Ben ook strontverkouden geworden erbij, leuk..konden we nog net erbij hebben. Het is hier op af en toe een verdwaalde harde buik en wat extra slijm vooralsnog rustig. Inmiddels al geprobeerd extra te bewegen, te dansen..zelfs seks geprobeerd terwijl ik daar echt nul komma nul zin meer in heb, maar de kleine laat zich duidelijk niet ophaasten. Vandaag 38 weken.. kom maar door hoor!
     
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh jeetje sterkte hoor. Hier bij nummer 3 aantal keren valse start gehad. Was al hele delen van de slijmprop verloren, had al vaker regelmatige weeën gehad waarbij ik dacht dat het begon, harde buiken, noem maar op. Maar nee hoor. Meneer bleef lekker zitten.

    Bij nummer 2 bleek ik bij een check al 4 cm ontsluiting te hebben. Had toen wel al voorweeën gehad maar nooit het moment waarop ik het écht dacht. Maar ook toen begon het niet na verliezen slijmprop.

    Alleen nr 1 kwam spontaan. Daarbij begon het in de nacht met krampen en weeën.

    conclusie: het is gewoon ruk haha.

    Benieuwd hoe het met nr 4 gaat hier.
     
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Ohja herkenbaar. Ik heb dit bij mijn 2e de week voor de bevalling gehad.. ik zat iedere avond te timen op de bank, maar helaas.. het zette niet door. Tot een week later de krampen op kwamen zetten om 4 uur in de ochtend, ik voelde meteen dat het écht begonnen was. Succes nog eventjes!
     

Deel Deze Pagina